Wij hebben vijf man; 2x gitaar( ook backingvocals), bas, drums en zangeres.
We proberen inderdaad ook zo min mogelijk over de monitors te gooien en over het algemeen staat er alleen zang over de PA en dus ook op de monitors. Het is een beetje de kunst om bijvoorbeeld de gitaarversterkers zo te plaatsen dat de hele band je kan horen. Ik speel zelf met een Twin Reverb en dat kan erg hard gaan, zoals iedereen weet, maar ik heb 'm vaak niet boven de 4 staan. Ik richt 'm dan ook zo dat de gitarist aan de andere kant van het podium 'm goed kan horen...zonder solo volume. Op solo volume kom ik toch overal wel boven uit ;)
Op het moment dat we op een groter podium of buiten op een trailer staan of zo, wordt het een ander verhaal. Dan gaat alles over de PA en kan het ook nodig zijn alle instrumenten over de monitors te gooien.
Dan heb ik graag m'n gitaar ook over m'n eigen monitor. Maar alleen om het simpele feit dat ik dan mooi met feedback kan "spelen".
Ik heb over het algemeen trouwens niet echt problemen met geluidsmannen/vrouwen. Ik maak sowieso meestal van te voren even een praatje met ze om kennis te maken en te kijken wat voor persoon het is. Zo kunnen we beiden ook aangeven hoe we het prettigst werken of wat voor voorkeuren we hebben.
Ik heb maar één keer een typetje gehad die echt alles aan het verkloten was...na ja...shit happens.