Absoluut tof!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Best jammer eigenlijk dat je een boogie niet als een accordeon in mekaar kunt vouwen om het pedalboard dan als deksel van je flightcase te kunnen gebruiken. :)
Printable View
Absoluut tof!Citaat:
Best jammer eigenlijk dat je een boogie niet als een accordeon in mekaar kunt vouwen om het pedalboard dan als deksel van je flightcase te kunnen gebruiken. :)
Is dat een Maxon OD-808? Hoe klinkt die? hij staat te boek als overdrive, maar ik ken ook mensen die er een strakke distortion uit kunnen halen.Citaat:
@ Nielsje; ik gebruik een t-rex fueltank, zit verborgen onder het witte boss-pedaaltje links bovenin ( ns2 geloof ik)
@ peter heijnen; jij hebt echt een scherp oog! ;-) de boogie wordt inderdaad opgevouwen en dan gaat de flightcase met pedalen er zo omgekeerd bovenop; al met al een mooie kleine setup ;-)
@ AriaproII; het is inderdaad een maxon od808. persoonlijk vind ik het de beste tubescreamer die er is; bij mij doet niks meer of minder dan een xtra boost op het scheurkanaal van de boogie; geluid blijft gewoon hetzelfde en dat is exact wat ik wil. ik draai er wat extra hoog bij via de maxon, et voila; een prima leadgeluid. ik gebruik 'm dus echt als "boost". ik kan 'm ook nog over het cleane kanaal doen; prima scheur, maar wel echt overdrive hoor, geen distortion. ligt erg aan de versterker waar je 'm op gebruikt denk ik zo.
@ Nils47; zal vanavond ff een xtra grote pic plaatsen.
groeten.
Herman , laatst bij tonika stonden die Stagg flightcases. ( koffertjes )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
kun je het daar niet allemaal in kwijt?
of heb je inmiddels een dikke pedalen collectie opgebouwd.
@ Mitch,
Die koffer bij thomann lijkt me wel wat opzich, maar ik ben een beetje huiverig wat bestellen in het buitenland terecht. Ik zal als ik thuis ben vanmiddag eens googlen of ze hier in nederland ergens te bestellen zijn, want eventjes naar duitsland op en neer zit er voor mij nu niet in (zelf geen rijbewijs, en ik ken ook geen mensen die zin hebben om voor mij ff naar duitsland heen en weer te rijden ;)) Die andere Dap koffer is misschien wel een alternatief, maar lijkt me wel aan de hoge kant. Maar idd, misschien ook wel weer makkelijk met voeding/kabels weg werken. Ik zal vanmiddag wat dat betreft nog eens ff researchen.
@ Joene,
Ik heb geen ultimate brute pedalen collectie oid opgebouwd ondertussen, maar ik ben dus wel bezig (of nouja, in ieder geval een beschaafde collectie ;)) Ik heb zegmaar wel plannen om bepaalde pedaaltjes te gaan kopen, maar meer allemaal stuk voor stuk. Zodat ik nog wat verschillende pedaaltjes kan testen, en voor sommige pedalen nog gewoon wat meer research kan doen. Als ik een beetje in de buurt kom van wat ik nu een beetje in mn hoofd heb, ben ik bang met bv die showmaster 24 te kort te komen (of bv als ik in de toekomst een keertje een pedaal voor een ander pedaal wil vervangen, die groter blijkt te zijn), en als ik dan weer een nieuwe case moet kopen vind ik dat een beetje geld verspilling. Het is anderzijds ook weer niet de bedoeling dat ik zeeën ruimte overhoud, waar ik met de showmaster 48 toch wel enigzins bang ben. Ik kijk zegmaar wel een beetje naar een case met het oog dat mijn pedalencollectie nog wel uitgebreid word. Ik hoop dat je het een beetje snapt ;), Maar ik zal nog eens kijken of ik de maten van die koffertjes van Tonika kan vinden.
*Koffers die te bestellen zijn via Nederlandse sites is altijd prima
Kun je zonder vrees doen hoor, Thomann is uiterst correct en snel, ik heb er zeer goede ervaringen mee en ik ben niet de enige.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
Idd, Thomann is een prima zaak.
Thomann is gewoon goed, netjes en snel. Heb al meerdere dingen besteld en altijd tevreden, alleen de gitaarkoffer was niet echt je van het die ik daar bestelde maar goed het is maar een koffer. Sommige producten zijn even duur als bij de muziek zaak op de hoek of zelfs ietsje duurder, andere zijn weer stukken goedkoper. Versturen kost €8,- ook bij meerdere producten, alleen de hele zware grote dingen zijn duurder. Kijk of je dus iets kan combineren.
Ze houden je op de hoogte van verzenden, ze sturen je zelfs een sms-je als de spullen bij hen de deur uitgaan.... ;)
Edit: Ik las iets over een Stagg koffertje... ik heb een Stagg gitaar koffer (lp model) en ben daar niet zo over te spreken, als ik het over kon doen kocht ik een iets duurdere koffer maar dan van betere kwaliteit.
Ik heb onlangs besteld bij Musicstore.de (daar waar de gitaren roof is geweest) en die verzenden boven de 100 euri gratis. Het duurde een week voordat ze gingen verzenden (weekend, geld overmaken naar nederlandse rekening, moet weer bij hun aankomen e.d.) vervolgens krijg je een mailtje als het daar de deur uitgaat, en is het met een dag thuis! Dat ging echt snel. Afhankelijk van wat je besteld, komt het in een doos die drie keer te groot is, gevuld met heel veel leuk verpakkingsplastic (die leuke kleine plastic zakjes gevuld met lucht). Vervolgens heb je dan weer een half uur speel plezier met je vrouwlijke huisgenootjes die ook zo'n zakje 'pang' willen laten doen..
Wat een verhaal weer.. pfoe.. laat ik eens gaan studeren..
Maar, goeie service en vaak goeie prijzen, maar wel even vergelijken.
Ik weet niet of ik het me goed herinner, maar ik geloof dat ik vroeger de onderkanten eraf schroefde en dan het effect zonder odnerkant met schroefjes monteerde op m'n plank of de onderkant losschroefde en dan ondersteboven weer vast om die rubberen rand weg te krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Geen apparte bedoelingen met geld overmaken omdat het in het buitenland is dus? Dat ik niet allerlij extra dingen hoef in te vullen of weet ik wat, want de service zal het niet aan liggen hoor ik wel, en de snelheid ook niet :).
nee gewoon overmaken, geen probleem.
Hoe zit het dan (althans mijn bank heeft dat) met het nemen, delen, of het aan de ander geven, van de kosten voor transactie buitenland...
Weet iemand hoe je dit het beste doen kunt??
Is in de EU gewoon gratis, dat geldt allemaal niet meer.
Voor betalingen die de grens ove rmoeten hebben de meeste banken Internationale Overschrijvingsformulieren. Je hebt dan twee codes nodig, de IBAN en BIC, zijn in feite het rekeningnummer en een code van de bank van de ontvanger en verder gewoon het adres en naam natuurlijk, maar da's echt geen hogere wiskunde hoor...
Dat van die Iban e.d. snap ik wel.
Maar afgelopen oktober(!) had ik nog iets in Duitsland gekocht. Toen ik het geld naar de desbetreffende zaak over wilde maken, dmv internetbankieren, werd mij dus die vraag gesteld (Wie dus voor de kosten moest opdraaien). Ik zelf dacht nl. ook dat dat sinds een paar jaar niet meer bestond.
Ik zal eens kontakt met mijn bank opnemen. Dan weet ik het ook zeker.
Gr. Anthony
Je kunt dan uit 3 opties kiezen. En dan moet je altijd voor "shared" kiezen. Dat jullie allebei voor de kosten opdraaien dus. In theorie betekent dat 0 euro voor beide partijenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thoon_Loque
+1 en absoluut snelle levering (en aangetekend)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
stekkerdoosje en computer-achtige stekker kan prima, heb ik ook. Ik heb in mn verhoging een stekkerdoosje voor 3 stekkers liggen (waarvan er tot nu toe maar 1 van in gebruik is); stekker er af geknipt en input van een oude computervoeding er voor in de plaats gesoldeerd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannicks
De 2 jack pluggen zijn de in- en output:
http://img408.imageshack.us/img408/1970/hpim10556hs.jpg
Onderste plank is van 12mm multiplex, verhoging ed. is van 8mm (?) MDF. Inmiddels al een tijdje oud, maar nog niets kapot of wat dan ook. Klittenband is van de Big Boss en hecht ook nog (meer dan) perfect.
Haha super! Ik moet zeggen dat ik ook van plan was jouw plankie te kopieren, ik kwam iig op inspiratie van de jouwes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Of staat er patent op? ;)
Ik weet nog niet of ik een in en output ga doen, het is wel het handigste omdat je anders je kabels in een lus hebt lopen.
de uitgang is nog niet gesoldeerd, zit er alleen maar. De ingang gebruik ik wel, maar mn tuner is de laatste in de cyclus en die output ligt netjes aan de linkerkant. Daar zit een haakse plug in naar mn versterker, dus daar heb ik geen last van.
Vooralsnog heb ik geen wijzigingen hoeven aan te brengen in mn board en denk ook niet dat dat binnenkort nodig zal zijn. Er is wel een wah bijgekomen, maar die ligt er gewoon naast. Misschien dat ik daarvoor ooit die bodemplaat nog wat breder maak of gewoon wacht tot er meer pedalen bij zijn gekomen en dan maak ik wel weer iets nieuws...
Okè dan, mijn pedalboard(-je). Beetje wazig, maar dat komt omdat ik hem uit een veel grotere foto heb geknipt. Er komen (ooit) nog wel een keer betere foto's.
http://i109.photobucket.com/albums/n...pedalboard.jpg
Linksboven zie je de originele Fender switch liggen, voor de reverb en de vibrato. Op het plankje ligt (v.r.n.l.) een TU-2, een BD-2 en een GE-7.
Nu nog een keer het plankje zwart spuiten, en dan is ie klaar. :)
netjes hoor!!!
Tja... Ik vraag me dan af waarom je niet meteen je switch van je Fender bij de plank op zet? Past makkelijk, en lijkt me een stuk praktischer.. Hetzelfde geldt ook voor de voeding van je pedalen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Maar verder wel een mooi overzichtelijk bord, dat red ik zo niet :)
Het snoer van die Fender switch is niet zo heel lang. Dus daar heb ik niet al te veel speling mee. Als ik hem dan op mijn plankje zet, ben ik wat te beperkt qua plaatsing van het hele spul. En ik laat hem altijd aan de amp vastzitten, die stop ik achterin de top.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Voeding vind ik prima zo. Ik steek mijn adapter altijd in een haspel die achter de amp ligt. Bovendien past het plankje nu samen met al mijn andere zooi perfect in mijn koffertje, dat gaat niet meer lukken als ik de voeding en de switch er bij op zou zetten.
Daar maak ik ook nog wel een fotootje van, hoe ik hem in mijn koffertje heb zitten. Zal ik vanavond wel even doen. :)
Nou ja, zou wel passen, met gemak zelfs, aangezien pedalen zo ver uit elkaar staan dat er nog een mxr tussen zou passen :). Maar tis verder wel prima zo. Heb je nou die latjes dus in je koffer geplaatst?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Yep. Ik heb een paar plankjes op maat in mijn koffertje gezet, met een uitsparing waar ik mijn board in klem, zodat ie niet door de hele koffer zwiept. En als ik mijn koffer dicht doe, moet ik hem met de sluitingen dichttrekken, zo zitten de pedaaltjes mooi klem, en gebeurt er niks mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ze kunnen trouwens niet veel dichter naar elkaar toe, hoor. Die patchkabels zijn nogal stug. En mijn voeding (Boss) is hoger dan mijn pedalen, dus ook dat levert wat probleempjes op. Ik heb het nog even geprobeerd, maar ik vond dit de makkelijkste oplossing. Nou ja, ik vind het wel best zo. Het werkt iig perfect, ik ben mooi vlot klaar met aansluiten. :)
Met een paar van die patchkabels zonder kabel (je weet wel, die tweezijdige jacks) kan daar nog makkelijk een Hyper Pak tussen :D
Maar live is het wel praktisch hoor, dat de boel een beetje uit elkaar staat. Zeker als je af en toe ook zingt is het fijn dat je in een oogwenk goed trapt in plaats van dat je echt precies met je voet tussen de pedalen door moet manoeuvreren.
Dat ook. Het is nogal lullig als je een solo induikt, en je samen met je BD-2 ook je tuner er bij in trapt. :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
http://good-times.webshots.com/photo...02713518hwoIit
Mijn pedalboardje...
Ben er zelf erg blij mee.
Voeding voor zowel de GT-8, ingebouwde midi in de floorboard van Line6 en de wah zit in de vorm van een PP-2 onder het line6 floorboard.
Ik wilde geen kabels op het board zien dus ook de wah heeft een operatie ondergaan. Werkt dus gewoon zonder lompe pluggen aan de zijkanten.
Groetjes Bram
Bram, strak ding! Ben geen liefhebber van multispul, maar dat mag de pret niet drukken! heb je wellicht wat foto's van de 'binnenkant'. Ben wel benieuwd hoe alles aangesloten is e.d.
ah, inspiratie voor mijn nieuwe board.
Heeft iemand enig idee wat Paul Lenders op zijn hout spuit/verft?
Gewoon matzwarte verf met matte finish?
http://www.paullenders.com/images/ri...1/02_large.jpg
Kunnen we het herleiden vanaf deze foto?
Thanx!
Zal er eens foto's van maken en posten.
Ik heb Paul een keer gevraagd naar de verf die hij gebruikt maar dit wilde hij niet zeggen. Blijkbaar een eigen formule die ook nog isolerend werkt...
Wel adviseerde hij......... Schoolbordverf. Zit op zich wat in: kras- en slijtvast. En kan je gelijk je setlist neerkalken! :confused:
Heb het met een eerder board gedaan en het houdt op zich goed, alleen wel jammer dat krassen gaan 'glimmen' en dus het matte ervan verdwijnt.
Sikkens heeft een mat-zwarte verf die extreem kras- en slijtvast zou zijn, die heb ik ook gebruikt. Zo'n bus wordt op kleur gemaakt en kost rond de 45euro, wel prijzig dus.
Groetjes Bram
Lakt hij dan ook niet transparant af?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram78
Enig idee wat voor hout hij gebruikt? Ik zie hem geen hoekjes enzo gebruiken, dus het zal wel geen multiplex zijn....
Nou, toen ik bij hem was stond er een beginsel van een nieuw board en dat was opvallend simpel: multiplex (berken???) en nog niet eens zo dik.
Ik durf niet te zeggen of hij het aflakt, hij was nogal geheimzinnig over die verf. (Misschien vertelt hij er meer over als je er een board koopt maar ik wil mijn nieren niet verkopen...)
Ik vond op de site van Pete Cornish ergens een stukje over verf en volgens mij gebruikt PC shielding paint. Zou wel weer overeenkomen met de isolerende formule van PL...
Ook ik heb een keer bij Paul Lenders een onafgewerkt board zien staan, als ik het me nog goed herinner was het voornamelijk MDF en Multiplex.
Maar het zit hem met name in de afwerking, de aandacht voor details bij PL is fenomenaal!!
Het lak proces is inderdaad een geheim, daar laat hij echt niets over los. ;)
De afwerking is voor zover ik weet enigzins gebobbeld, zeg maar een soort sinaasappel effect. En het zijn zowieso meerdere lagen.
En dan de electronica die "onder" de motorkap zit.... daar zit hem het echte geheim van de smid!
Dat board wat ik toen op de werkbank zag staan was nog in de testfase, en daar hing behoorlijk wat electronica aan de onderkant.
En dat zie je dus niet meer terug als het af is! :)
Er bestaat toch ook matte blanke lak, in de custom car/biker scene wordt veel gewerkt met matzwart, deze wordt wel met blanke lak afgewerkt anders houd je mat zwarte lak het nooit lang uit.
Aangezien ik met een hele stapel dikke EHX pedalen zit opgescheept en geen geld (zin heb om er een te kopen) heb voor een dure flightcase van 1,5m breed vroeg ik me af of ik een pedalboard in een oude samsonite koffer zou kunnen bouwen. Iemand hier ervaring mee? Heb er twee staan en ze lijken me groot genoeg. Alles pas erin en het is handig vervoeren.
Tja.. je zou het kunnen proberen, maar je bedoelt zo'n zakenmannetjeskoffertje?! Zijn die nog wel stevig als het deksel eraf is? Of zo'n vliegtuigkoffer (groooot). Zit wel wat werk in.. Hoeveel geld wil je besteden? Je kan natuurlijk ook je stapel EHX pedalen verkleinen (ahum, hint :)) Anders zou ik kijken naar een rockcase van warwick. 80 x 50 groot genoeg voor je?
Nou ja, ik wil eigenlijk bijna geen geld besteden. Ik wil nog een one spot + daisy chain kopen, verder een of twee stekkerdozen, twee houten planken en van die fietskettingdingetjes. Hoe het eruit ziet interesseert me niks, als het maar werkt. Het is zo'n vliegtuigkoffer trouwens, zo'n grote. Ik stap ook niet van EHX af, geen ander merk biedt hetzelfde imo.
EDIT:
Dit is het model:
http://images.kapaza.com/photos/6000000/6097182.jpg
Ga je je pedalen eruit pakken on stage of blijven ze in de koffer bodem zitten?
Koffer lijkt me erg diep....
Wel stoer