stroomvoorziening is in orde. ik ga een powercon gebruiken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
wat bedoel je met 'gitaar op board inprikken' ?
Printable View
stroomvoorziening is in orde. ik ga een powercon gebruiken.Citaat:
wat bedoel je met 'gitaar op board inprikken' ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Éire
Op mijn board is er geen ruimte voor het inpluggen van een jack in het effectpedaal,omdat er vlak naast nog een pedaal staat. DAarom ga ik een snoertje maken dat aan de ene kant een jackplug heeft, en aan de andere kant een input. Deze input maak ik dan op het board vast. Snappie?
Edit: Sorry, dom je speelt wireless. DAn geldt hetzelfde verhaal voor tussen je pedalen en je amp.
Citaat:
ahh idd ;)
jacks komen ook vanachter in board ;). elke uitgang krijgt zijn eigen jack.
welke zijn zowa de aangerade kabels om tss pedalen te steken?
Voor ieder budget is hier wel wat te vinden, en 'de aangerade' is ook afhankelijk van je budget.. IMHO, bestaan er niet zoveel 'slechte kabels' .. En zeker op deze site.. (geen reclame, maar gewoon als vergelijking... met ook wat achtergrond info hoe je je 't beste je kabeltjes kunt kiezen).. Succes!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Éire
Denk erook aan dat je een beetje degelijk (Neutrik.. ?) connectors gebruikt en goede kwaliteit kabel, anders heb je echt veel ruis en signaal verlies door je gitaarkabel in 'n kabeltje te steken voordat 't naar 'n pedaal gaat...
je zou ook iets als dit
kunnen overwegen; een makkelijk kastje dat je dan kan verbinden met gewone kabeltjes..
of dit
Interim-boardje;
deel van de pedalen uit m'n smörgås-board, i.c.m. de RC-Boost en Picture wah (supersuper vette wah!), die samen met de Musicom op m'n 'superboard' moeten komen..
http://i73.photobucket.com/albums/i2...com-board2.jpg
Wat voor mod zit er op die delay?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Volgens mij iets van 43 x 37 x19. Kan een paar cm schelen. Vanaf maandag te koop (10-12). De Lidl is onlangs vlak bij mij komen wonen :rockon:
Voor de sig-chasers:
De buitenkant moet je zelf maar even meten, dat kon ik niet zien aangezien ik er alleen een plaatje van heb gezien en hem niet zelf hem mogen vasthouden ;)
Hee Nitefly,
Mooie controller! :p
Had'm ook in bestelling staan. Toch maar gecancelled.
Nu staat de nieuwe Voodoolab pedalswitcher (2X) en commander
in bestelling.
Die controller blijft wel trekken.....hmmm....
P.s heb ook een Picture wah....weet het nog niet.
Ben ook niet zo snel tevreden geloof ik.....:satisfie:
Vinni
@ Aria Pro II;
de mod is de stereo-uitgang naar 'n Fx-loop gemod.. Destijds gebruikte ik de DD-5 niet stereo, dus heb ik de 2e output als FX-loop laten uitvoeren; daardoor kun je 'n modulatie effect op de DD-5 aansluiten, zodat je alleen de delay's gemoduleerd hebt..
Zit 'n beetje te twijfelen of ik 'm niet terug laat modden, voor stereo gebruik..
De andere mod is 'n Hi-cut mod, met 3 standjes, zodat de DD-5 wat 'analoger' klinkt.. erg erg lekker moet ik zeggen..!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
@ Vinni
De Voodoo Labs zien er ook goed uit, maar ik dacht dat m'n pedalboard dan onnodig groot zou worden.. de Musicom is met 'n 22x14 echt erg fijntjes..!
En programmeren is easy als p**p !
Picture wah vind ik hands down echt de fijnste wah die ik tot nu toe heb geprobeerd, moet de CLyde Deluxe en Bud-wah nog eens testen..
Deze filmpies al gezien ?? Echt retehandig ding en ook zeer eenvoudig te programmeren..
Ja, ik kon de Musicom goedkoop op 'The Bay' krijgen (had ff geen Zweedse invoerkosten meegerekend gvd...), dus die wil ik nu met m'n andere dingetjes gaan gebruiken, als ik weer terug ben in Nederländerna:
'Basic setup':
Pic Wah -> 535Q Wah- > RC Boost -> Musicom -> Ernie Ball VP jr
Custom Piezo box + volumepedaal + EQ/DI
Studiotone + PA
'Afschuwelijke setup'
Pic Wah -> 535q -> RC -> Musicom + extra 6-pedalboard -> EB VP Jr
Piezo-setup + Vol.pedaal
Lexicon
Studiotone + PA (voor lexicon/piezo stereo-idee; quasi W/D/W)
4 expressiepedalen on-stage.. verheug ik me best wel op..
Dat studentenkamertje, zonder optredens/repetities wordt 'n beetje afkicken hiero in Sverige...!
en dan Musicom met:
1: KvH :P Phase 90
2: Compnova
3: Tube Zone
4: SC/F
5: Replica
6: Magicstomp
loop 7 + 8 hoop ik te kunnen gebruiken voor channel switch van m'n Studiotone/andere amps..
stiekem nog via 'n pedalboard patchbay, een van de loops van de Musicom gebruiken om m'n mini-'smörgås-board' met o.a. OCD, CE-2, 'Kentana'/SHO en GE-7 erop, toe te voegen...
op 'n later tijdstip nog 'n Lexicon MX300 eraan..
nog 'n Ernie Ball ernaast, een klein Piezo-DI-plankje met volume pedaal en dan heb ik hopelijk m'n meest uitgebreide-compacte setup ooit te pakken...
Yep,
Filmpjes al gezien.
Inderdaad superhandig te programmeren.
Is eigenlijk geen programmeren meer.
Nog ff afwachten.....
Ik kon die Musicom trouwens krijgen voor Eur 485 ex verzendkosten uit
Die Heimat.....
Vinni
Even een vraagje waar in het algemeen waar volgens mij niet echt een appart topic voor geopent hoeft worden:
Ik heb gisteren m'n onespot + daisy chain binnen gekregen en werkt allemaal prima. Maar toen ik hem wou inpluggen in mn Dunlop Crybaby kwam ik er achter dat dat een ander verloopje moet zijn (van dus zo'n 9V apparaat naar een soort van minijack?). Moet je die perse bij de muziek zaak halen of wil dit ook wel bij een electronica winkel oid?
*Of nog irritanter...heb ik gewoon echt een HEUL vreemde 9v aansluiting op mn wah zitten :o
Mmm apart, mijn Crybaby heeft gewoon een "Boss type" adapter plug waar die One Spot gewoon in zou moeten kunnen.. Wel is de adapteringang wat dieper bij de Crybaby dan bij de meeste pedalen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
Hmm idd vreemd. Het pedaal is 2e hands, dus misschien dat er mee "gespeeld" is?
http://images.miretail.com/products/...0594779018.jpg
Zo'n adapter moet er zoals ik dat kan zien dan in of bij. Kan dit kloppen of ben ik de enige met dit verschijnsel? En als dit toch redelijk normaal is...zijn er verloopjes van te vinden van een 9v plug naar zo'n minijack achtig iets?
ik had'm voor 'n dikke 125 euro minder van eBay kunnen plukken..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
... alleen kwamen er toen nog 1070 SEK (= ongeveer 110 euri) verd*mde invoermeuk bij ..
toch nog 20 euro + verzendkosten uitgespaard... (jeeej .....)
Ik ben ook wel benieuwd wat voor mod er op die delay zit! Is dat die mod voor een betere "reverse" delay ofzo? Waar kan ik dit laten doen??Citaat:
Da's inderdaad niet zoals het hoort. Visual Sound verkoopt verloopjes voor een gewone daisy chain naar een mini-jack. Even zoeken en dan vind je genoeg verkooppunten (o.a. Feedback)Citaat:
Dat heeft -ie al lang gezegd, een mod naar een effect loop zodat je modulatie aan de delays kan toevoegen + een instelbare hi cut om de repeats doffer te maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samder
..what Mitch said :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samder
en voor info, kun je PM'en..!
ook even mijn herziene board posten (wazige foto, my bad):
http://img91.imageshack.us/img91/8885/photo0854an8.jpg
ik hoor jullie denken: 'dat is een big ass board voor die paar pedaaltjes die erop staan'..
klopt; ik heb recentelijk even schoonmaak gehouden en e.e.a. eraf gegooid wat ik toch zelden gebruikte (o.a. Ibanez FL-99 & RC-99, een 2e Boss GE-7 en een TS-9), en dit is er over:
Korg DT-10 tuner > Crybaby 535Q wah > Boss NS-2 >> Boss GE-7 > MI Audio Blues Pro > HWA Fuzzwork Orange > Toadworks Meat > MXR EvH Phase90 >> Boss NS-2 > Catalinbread Semaphore > VisualSound H2O
Hoe bevalt de fuel tank? lijkt me een goed ding voor die prijs.
Ik dacht dat de fueltank qua 9V uitgangen niet geisoleerd waren (dus gewoon daisy chain) maar wel met afzonderlijke 12 en 18 v aansluiting. Ik denk dat een cioks schizo een stuk interessanter is ( wel geisoldeerde 9v aansluitingen) maar volgens mij is er nog niemand hier met zo'n ding..
Hmm ja, dan ga ik er als OneSpot gebruiker er met zoiets dus niet per se op vooruit, enkel in netheid op je board.
klopt (tenmiste, dat van die inwendige daisy chain heb ik heir ergens gelezen, op de trex site staat ook niets over geisoleerde uitgangen dacht ik).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door interessander
Ik heb een Cioks Big John. Kan er verder alleen niet heel veel over vertellen. Behalve dat ik geen last heb van brom.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
dat van die non-geisoleerde 9v uitgangen klopt, ze delen dezelfde ground.. daarnaast zijn er nog 2 12v uitgangen (1xAC, 1xDC - ACDC dus :rockon: ), die zijn wel apart geisoleerd..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
overigens heb ik geen last van brom.. ik vind daisy chains maar rommelig :)
het is gewoon een wat ouder type uit de amerikaanse markt, inplaats van de europese ;)Citaat:
Aaah oke, bedankt. Als het goed is, is het verloopje nu onderweg, en ik hoop hem morgen te hebben. En ik kan na een maand wachten dan ook eindelijk deze week mn TS9 ophalen, en ik denk dat ik dan maar direct eens naar zo'n showmaster ga kijken. :)
Ik ben bezig om een aantal Boss effecten op mijn pedalboard een plaats te geven. Om ze vast te zetten gebruik ik velcro. De onderste rubberen laag heb ik er op laten zitten en daar de hook op geplakt. Het blijft zitten maar het 'klit' zegmaar niet bijzonder stevig.
Iemand ervaring met het verwijderen van die rubberen onderlaag? Ik vind het wat stug als ik voorzichtig een beginnetje maak. Is het makkelijk om het evt. er weer op te zetten?
Met een beetje beleid haal je ze er vrij makkelijk af en kun je ze er eventueel later weer opplakken. Als het niet makkelijk gaat even een fohn erbij pakken...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekeyzer
Qua layout en effectvolgorde ben ik ook wat aan het puzzelen. Ik heb een showmastercase 48 met een plankje erin en twee verhogingen. Kan het nu niet laten zien', want mijn fototoestel is kaput. Maar dat komt dan nog wel een keer. Ik heb wel twee vraagjes:
1) Ik denk erover om een loopmaster met 3 loops te gebruiken. Liefst heb ik zo min mogelijk effects in de ketting. De effect volgorde zou er dan ongeveer zo uit komen te zien (los van een evt. patchbox).
gtr> Wah> Loopmaster:
--1 Big Muff > CS-3
--2 Microsynth > FT-2
--3 PH3
--TU2
> SuperDuper > amp
> Fx loop BF-2 > DD-3 <
http://viva-naturel.tweakdsl.nl/fx-layout4.jpg
3) Met die volgorde zou ik het zo willen opstellen. Hebben jullie nog tips voor deze layout? Ik heb het even grof geschetst, maar t past allemaal wel.
http://viva-naturel.tweakdsl.nl/board-layout.jpg
Wellicht interessant voor de mensen hier:
Core X2 Pedalboard Kit
Soort George L's en Planet Waves. Voor de Kerst kost hij €45,- (staat in het mailtje wat ik van hun gekregen heb), wat wel wat goedkoper is dan de eerder genoemde twee.
Ik dacht, ik laat het jullie even weten... ;) Zelf gebruik ik Planet Waves, en ben daar harstikke tevreden over...
Dat is niet slecht.. 45 euri.. Hm..
Anyway: binnenkort foto's van m'n nieuwe bord! (Warwick rockcase, met o.a. headrush E2, een andere voeding... (iemand een betaalbare suggestie? ik dacht aan de cioks schizo))
Bestaat er nou zoiets als die Musicom, maar dan dattie ook tekst kan displayen. Ik ben zo'n zeikerd die geen zin heeft zijn presets uit z'n hoofd te leren.....Citaat:
Bijv. net als de ground control pro, maar dan met de looper intern, niet dat ik er nog een rack bij moet fabriceren...
Heb de set pas gezien, zag er goed uit. Kabel prikte wat makkelijker 'recht' in de jack dan George L. Afijn, voor mij geen Planet Waves meer, die kutjacks van ze...lekker stevig, kan er niet makkelijk uit, maar voor mijn wisselende setje vind ik dat dus waardeloos.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Ik heb ook een Core X2 set van de Gier en ben er super enthousiast over. klank is erg goed. laag blijft mooi warm en vol zonder boombastisch te zijn en het mid hoog is lekker rond en warm ten opzichte van goedkope kabeltjes. Het tophoog verbaasde me heel erg kwa geluid en dynamiek. Het zijn echte kabels voor strat users denk ik. erg leuk voor country en funky dingen!
gebruiks gemak is erg groot maar inderdaad neit knippen maar met een heel scherp mes snijden in 1 haal!
mijn bakkie....
http://img259.imageshack.us/img259/2573/cimg0842fb3.jpg
Shot with EX-Z65 at 2007-12-10
tof he?
Mooi compact, maar ook een beetje kleine foto.
Wat voor voeding gebruik je?
@ qwertyuiop:
Ik zie dat je een Dap Showmaster 24 case gebruikt hebt nietwaar? Nu ben ik zelf ook van plan deze case te gebruiken voor een pedalboard. Heb je nog een paar grotere foto's? Bij voorbaat dank!
Ik heb ook nog ff een vraagje over die flightcasen. De Shomaster 48 word wat te groot voro mij denk ik, maar den 24 vind ik weer net iets te krap. Zijn er ook flightcase of iets vergrlijkbaars van een bepaald merk die er tussen in zitten? (zegmaar 50cm lang ongeveer..iets in de buurt). Hoeft niet perse van Dap ofzo te zijn, als het maar bruikbaar is. *Geen ingebouwde voeding