Oorspronkelijk geplaatst door
RB-1
Nee, dat vond dit team niet nodig....
Dit is het format dat zij ieder jaar uitversterken, dat hoort bij de opdracht.
Wel van onze eigen act, eerder in het programma, maar ik kreeg niet de indruk dat daar iets mee gedaan c.q. aan voorbereid was....
Zoals gezegd had ik goede microfoons aangeboden, dat werd afgewezen.
Wij waren overduidelijk de moeilijkste soundcheck omdat er nog van instrumenten en opstelling werd gewisseld. Kreeg het idee dat men akoestisch maar lastig en vervelend vond, men besteedde liever tijd aan eindeloos gepier bij 8 persoons mega-bands (deze collega's hadden dus geen klachten over het geluid).
Daarom waren wij dus 25 minuten te laat aan de beurt en had men het na de nog resterende 5 minuten natuurlijk nog niet voor elkaar.
Het begon nog alleszins redelijk, maar na het wisselen van mandoline naar banjo -wel dezelfde microfoon!- was ik ineens m'n monitor kwijt. De rest van de set dus alleen nog maar op het gevoel gespeeld. Ik kan een hoop hebben, maar wie mij bij zo'n representatief evenement zo iets flikt gaat wel van mijn vriendenlijstje....
Viel me van mezelf mee dat ik in die finale zo cool bleef toen ze daar dus nog een keer de mist in gingen.
Ja, zie boven.
Ik kreeg die microfoon -alleen voor mij trouwens, de rest had allemaal DI- door een 'technicus' toegewezen, stond ook op een compleet verkeerde plek.
Dat hadden zij zo bedacht, niet ik. Maar er speelde dus niemand anders door.
Ook had men een lijstje met de volgorde van de solisten en was afgesproken dat ik achter de fiddle back up zou spelen en dat die mike dus open moest blijven. Geen enkele reden dus om dat ding dicht te zetten.