http://link.marktplaats.nl/504201690
Dat woordje Fender in de titel van de ad moet er maar uit.... :seriousf:
Printable View
http://link.marktplaats.nl/504201690
Dat woordje Fender in de titel van de ad moet er maar uit.... :seriousf:
:dontgeti: :???:Citaat:
nieuw gekocht maar nooit iets mee gedaan
GVD!! Nou, het lijkt erop dat ik nu toch ook eens ben opgelicht op MP...
Omdat ik te weinig LP koffers heb ging ik dus kijken op MP en geboden op een mooie bruine (non-Gibson).
Direct goed contact met deze meneer, deal gesloten en gezien de afstand (ik in het zuidwesten, hij in het noorden) geld + verzendkosten netjes overgemaakt.
Het laatste wat ik van hem vernomen heb is dat hij het geld binnen heeft en de koffer (die dag nog) op zou gaan sturen.
De advertentie bleef echter op MP staan (maar ja, dat kan als iemand niet zo heel stipt daarmee is) en staat er nu nog steeds op. Ik ging nattigheid voelen. We zijn ruim een week verder en ik heb verschillende mail naar m gestuurd, maar totale radiostilte....
Het kan altijd dat er iets is waardoor hij even verhinderd is, maar ik krijg toch een vervelend gevoel hierover. Wat kan ik doen? Weinig zeker?
Moet ik de adverteerde met naam en toenaam hier posten? (hoewel de advertentie nu niet moeilijk te vinden zal zijn :D) Kent iemand deze dude?
tuurlijk hier plakken, dit is de digitale schandpaal :D
dan gaan wij bieden, kijken of we wat horen.
Ik weet niet hoeveel je voor die koffer gegeven hebt, en of deze regel ook geld in Nederland, maar er is zoiets als een onverschuldigde betaling. Hierbij heb jij (per ongeluk) geld gestort naar een rekening die je helemaal niets verschuldigd was (of in dit geval, die je niets wil geven na die betaling).
Indien je die persoon dagvaardt voor het vredesgerecht (opnieuw geen idee of dit bestaat in NL) kan je bijna niet meer verliezen (er is nooit 100% zekerheid natuurlijk). Op zich wel veel werk als het maar over 40 euro gaat...
Eerste reactie: doen, nailen die gast.
Echter, een jaar of drie geleden heb ik op Marktplaats een midi-kastje "gekocht" en al vooruit betaald. Ging om ong. 25 euro. Na een week niets, twee weken niets en totale stilte. Geen mail, geen pakketje. Ik heb 'm toen gewaarschuwd dat ik 'm met naam en toenaam zou gaan noemen op allerlei sites. Geen reactie. Ik wist zeker dat ik de juiste persoon had a.d.h.v. adres en tel.nummer, maar het was te ver weg om de sportschool in te schakelen... :seriousf:
Uiteindelijk inderdaad naam etc. gepubliceerd en er gebeurde verder niets. Tot ik een jaar later een smekende mail en even later telefoon kreeg van deze persoon om alsjeblieft die posts e.d. te verwijderen, want bij een sollicitatie was hij hiermee geconfronteerd.... en kreeg de baan niet!
Ongelofelijk, maar waar. Ik kon echter niets voor 'm doen, want die posts kan ik niet meer verwijderen en stonden inmiddels overal, door anderen doorgestuurd.
Vanzelfsprekend was dit nooit mijn bedoeling, hoe erg ik ook baalde van zijn handelen. Dat kastje was overigens al lang weg...
Kortom, kijk uit met dit soort acties, want de gevolgen kunnen groter zijn dan je voorziet...
@langun: ik heb natuurlijk geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar dat kun je schudden. Ook wel logisch, het is een bewuste betaling van mij aan hem en stel je voor dat ik dat kastje wel gekregen had, dan zou ik kunnen claimen dat ik niets ontvangen had en dan wordt het welles-nietes.....
And justice after all!
Nou, ziek of dood was ie dus niet. Gewoon een kwestie van toch wel oplichten.... Uiteindelijk was hij waarschijnlijk wel doodziek van die actie van mij. :seriousf:
Had met plakken dus iets anders in mijn hoofd en bij blij dat jij alleen de advertentie hier wilde zien! :)