qua ruimte op je pedalboard en voor een 'binding' met je instrument vind ik het wel ideaal -als je gitaar zich er goed voor leent-, dus gewoon gitaar + drive + amp-geluid; een amp met 'maar één' goed kanaal (clean OF crunch) kan je omtoveren in een amp met een clean + lead + crunch (lead sound van pedaal met je volume tikkie terug) kanaal..
ik doe voor mijn jazzy-blues probeersels iets soortgelijks; ik zet mijn versterker op standje 'randje oversturing' en zet mijn volumepedaal op 70/80%, voor solo's ga ik dan naar 100% en alles tussen 60-80% is dan prima voor backing geluid.. daarnaast zet ik het geluid van mijn gitaar ietsjes zachter, om een tikje 'wolligheid' (marginaal hoog'verlies') toe te voegen..
bij mijn andere zaken heb ik een Danelectro CTO-1 en een Ibanez Sonic Distortion, die ik beiden gebruik voor andere dingen..
mijn ervaring is wel dat het af en toe spelen en bijregelen van de tone- en volumepots op je gitaar, een kleine bruikbare wereld aan extra opties voor backing- en lead-klanken kan betekenen;
soms heb je gewoon echt te veel gain ingesteld op je pedaal, en dan vind ik mijn volume van 10 naar 7 of 8 draaien, makkelijker dan bukken-en-pedaal bijstellen..
beetje oefenen met je volumeknopje kan dus geen kwaad; op het eind van de dag is het wel gewenning en persoonlijke voorkeur, maar zelf probeer ik de volume- en toonknoppen van mijn gitaar niet als 'aan/uit' schakelaar te bekijken ;) ..
ok, back to the pictures again!