We hadden het in een ander onderwerp al over 'm: John Scofield. Ik ken niemand die zo'n eigen sound en stijl heeft, die zo complex en toch emotioneel kan spelen.
Printable View
We hadden het in een ander onderwerp al over 'm: John Scofield. Ik ken niemand die zo'n eigen sound en stijl heeft, die zo complex en toch emotioneel kan spelen.
Hallo iedereen,
zoals vele zeggen ; er is geen beste gitarist ..
maar 1 van mijn persoonlijke favorieten :
Paul Gilbert!
Zoals iedereen zal ik maar even benadrukken dat er niet echt een "beste" is.
Maar de besten in mijn opzicht (niet alleen technisch uiteraard):
James Marshall Hendricks (Jimi dus)
Stevie Ray Vaughan
Shawn Lane
Frank Zappa
David Gilmour (voornamelijk zijn melodische sound)
Beste momenteel:
Steve Vai
Buckethead
Heel veel zeggen dat er geen beste gitarist is maar kwa techniek is de 1 toch beter dan de ander?
Mijn Favorieten?
Dat wordt een momentopname........is meestal zo denk ik.....
Ook bij mij zijn de criteria breder dan techniek en snelheid alleen, dusss.
Iemand ooit van Sonny Landreth gehoord? Een soort Satriani der Slide(hahaha.....) en toch blijven het prettig in het gehoor liggende liedjes.
Ook Joe Bonamassa vind ik goed te pruimen, ook weer hier staat het liedje centraal (hoewel hij live zich nogal eens laat gaan, ook niet erg, daar komen we voor toch?)
Guy Forsyth, niet alleen op slide, maar ook qua zang, mondharmonica, zingenden zaag(!) en vooral qua podium presence subliem!!
En inderdaad, ook mijn helden komen uit de Blues(rock) hoek.
(en natuurlijk draag ik mannen als Stevie Ray Vaughan en Jimmi Hendrix (johnny Winter, in the good ol' days?) ook op handen want in deze tijd wordt hun erfenis veel te vaak vergeten.....
Groet
Jimmy Rosenberg!!!
Inderdaad, en qua spelling ook!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice_732
Sorry flauw, flauw maar het moest er gewoon even uit :dance:
Maar is techniek de enige maatstaaf voor de kwaliteit van een gitarist? Ik vind dus van niet. Iemand kan nog zo technisch zijn, als ie geen emotie uitstraalt, vind ik het helemaal niks. Muziek bestaat uit zoveel meer factoren dan alleen techniek.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice_732
En over dat emotie uitstralen kan je ook uren lullen. In het andere topic over Clapton, dat hij er nog steeds toe doet, werd geroepen dat het zoveel emotie zou uitstralen. Nou, dat ontging mij geheel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Heeft dit topic dan nog zin?
(Clapton vind ik erg goed, vooral als hij op albums van anderen meespeelt, met als hoogtepunt - voor mij - zijn werk op Pro's and con's of hitchhiking van Roger Waters. Zo zie je maar.)
Het heeft jou niet geraakt, dat kan. Mij raakt het ook voor geen meter, maar anderen hebben dat misschien wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Wolkendeck
En wat mij betreft is er idd geen beste gitarist. Dan zou het meetbaar moeten zijn, en dat is het niet, omdat het voor een groot deel een gevoelskwestie is.