Elektronica misschien uit besteden?
Printable View
Elektronica misschien uit besteden?
Juist doordat hij al diverse gitaren heeft gevlakt (de frets) en afgesteld had ik dit niet verwacht. controle met een rechte rij had al veel duidelijk gemaakt denk ik en dat je daarna gaat fine tunen lijkt me logisch dat doe je ook al vaak als je en nieuwe gitaar geleverd krijgt als de afstelling / actie niet naar jou tevredenheid is.
maar ieder doet het op zijn of haar manier.
Heb tot nu toe alles zelf gedaan aan d'n deze, dus die elektronica gaat ook wel lukken hoor. Uiteindelijk.
De hals stond zonder snaren iets bol, dus ik was ook gewoon benieuwd in hoeverre de snaarspanning daar invloed op zou hebben cq. de hals 'rechter' zou zetten.
Mijn hele aanpak in deze fase is gewoon 'rustig aan' en ik verpruts er niet meer aan dan 1 of 2 setjes Ernie Balls.
Ik hoor dat bij meer hobby bouwers, dat ze altijd opzien tegen de elektronica. Toch is het echt niet moeilijk, er zijn van bijna alle gitaren goede layouts te vinden waar het enkel een kwestie is van lijntjes volgens en solderen. Bij solderen opletten dat de tin mooi vloeit zodat je geen koude verbinding krijgt, je ziet vanzelf wanneer het warm genoeg is en mooi uitvloeit. En nog een klein tipje voor mensen die minder vaak solderen, genoeg is genoeg. Meer tin zorgt er niet voor dat het beter vast zit, als alles mooi aan elkaar gevloeid zit is het voldoende.
Gewoon een kwestie van doen; goed plannen en van foto’s van mooie wirings afkijken 😉
Mijn ES-330 wiring:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a700b4013a.jpg
Wel een klus om zo'n stuk karton erin te krijgen, kan dat niet makkelijker?
Tip om makkelijker op potmeters te solderen: het oppervlak waar de tin moet hechten even goed inkrassen met scherpe schroevendraaier oid. You will thank me later….. 😂