Hij is niet alleen lid van de anti-spellingsnatzi (....)verzetsgroep, maar zelfs een erelid.
Printable View
Die serie heeft een set-neck als ik het goed heb en is niet lang gemaakt. Goede gitaren die vrij zeldzaam zijn door beperkte productie. Die met de getoonde vlam inlay zijn de betere uit de productie begrijp ik.
Ik denk dat hij de gelijmde hals bedoeld met een stuk hout.
Yep, dit is gewoon een Ibanez SZ520. Best leuke gitaren, heb destijds zelf ook overwogen er eentje te kopen en hem zelfs geprobeerd. Niet bij Feedback, bij een andere winkel. Je kon ze namelijk gewoon bij elke Ibanez dealer kopen. Ze zijn een kleine 2 jaar in productie geweest, volgens mij kwam ie hier nog best regelmatig voorbij, dus echt zeldzaam, nee.
Prijs is mwoach, ik meen dat ze nieuw rond de 550 euro waren.
Ik weet dat er twee variaties van zijn. De inleg is het meest in het oog springende afwijkende detail. Er was ook iets met de regio waar de gitaar te verkrijgen was en limited kleuren als ik me goed herinner.... Euro model vs. US... weet t niet helemaal meer. Een maat van me heeft een tijd geleden wat research gedaan.
*edit*:
The Ibanez SZ520QM is an SZ series electric guitar model introduced in 2003. Features include a mahogany body with quilted maple top, set-in mahogany neck and the Gibraltar III bridge created for the SZ series.
The first models were issued with Ibanez made SZ pickups, which were replaced by the Seymour Duncan designed Duncan/Ibanez pickups specially made for the series in 2005. In 2007, the SZ520QM got a visual update with new inlays. These 2007 models were only available in the US.
In 2008, all SZ models were discontinued in favor of the SZR520 and SZR720.
De in de link getoonde foto is niet het 2007 US model.
Het is op goedkopere modellen na de minst zeldzame SZ, als het nou een prestige was of die met heartbeat inlays begonnen we pas over zeldzaam. Deze inlay is de normale inlay voor de EU modellen uit die tijd.
Niet dat ik van plan ben om te bieden, maar: aangepaste squier pro tone telecaster
Als ik het goed begrepen heb heeft hij volgende zaken gewijzigd:
- Fender decal er op ipv Squier
- Humbucker pickups gestoken :???:
- Alle elektronica vervangen
Ik begrijp dat een Squier pro tone misschien iets beter is kwalitatief dan de huidige Squiers, maar heeft de eigenaar met deze mods niet de waarde van het ding juist naar beneden gehaald?