Lijkt me inderdaad een goede prijs, maar ik denk me te herinneren dat hij er toen erg lang over deed om hem voor een normale prijs te verkopen, zijn blijkbaar niet zo gewild.
Printable View
Klopt, onbekend maakt onbemind......
Vraag me af wat voor cab er dan bij zit, als dat ook van Rivera is.. Hoe klinkt zo'n ding eigenlijk? Ik ken dit type helemaal niet :chicken:
Hij schijnt een "Fender clean" kanaal en een "JCM 800" gainkanaal te hebben.
Dat gain kanaal is redelijk extreem, luister hier maar 's:
http://www.youtube.com/watch?v=3B0bPQTPjz4
Blijkbaar kan Chrome niet overweg met het rechtsklikken op de video > URL kopiëren > plakken, en omdat mijn PC in slaapstand was geweest had ie nog steeds de MP-url in z'n klembord.... :confused:
Die is inderdaad van mij geweest. Verkocht aan iemand uit Tilburg, maar dat was een apart verhaal. Kwamen twee wat louche ogende marrokaanse mannen meer als een uur later dan afgesproken bij me thuis. Ze konden beide geen nooit spelen, de versterker was voor een vriend van ze. Ze wilden horen of hij het deed (heb ik gedemonstreerd) en gingen vervolgens 15 minuten lang met 4 verschillende mobiele telefoons hun vriend bellen, want die had een vraag voor me. Die kregen ze niet te pakken, waarna ze toch netjes contant het afgesproken bedrag betaalde en met versterker naar huis gingen.
Ik had er destijds geen cabinet bij. Tip voor de koper mocht die van hier zijn: de reverb is wat 'gammel', moet waarschijnlijk een nieuwe reverb tank in als deze persoon dat niet gedaan heeft. Verder is de power transformer ooit kapot gegaan: heb er toen een nieuwe in laten zetten. De versterker is van vinni op dit forum geweest en die heeft hem destijds opnieuw getolexed: naar een lichtbruin kleurtje, oorspronkelijk isie lichter, bijna wit. Verder is het ding bij mijn weten origineel en in prima staat (een jaartje geleden althans).
Heb de versterker wel anderhalf jaar te koop gehad en uiteindelijk redelijk goedkoop verkocht. Is erg veelzijdig en kan heel lekker klinken, maar heeft wel echt een eigen karakter met een amerikaans gebaseerd clean en brits gebaseerde drive (twee kanalen, clean met boost en drive met boost). Moeilijk in te stellen (actieve tone controls), dat wel. Ik zou de drive op dat filmpje eerder vergelijken met een soldano als een marshall overigens: dat is drive met boost aan en gain op standje 8 ofzo. Naast een SLO100 houd hij zich staande, maar delft de Rivera toch wel duidelijk het onderspit. Neemt die weg dat het een kwalitief goede versterker is als je het mij vraagt. Reden van verkoop was voor mij dat dat eigen 'rivera karakter' me na een tijdje in de weg ging zitten.