regenwoud = tegenwoordig 😁
Printable View
regenwoud = tegenwoordig 😁
Helemaal mee eens, Pepe.
Ik merk dat ik me steeds meer focus op hoe ik iets naar mijn eigen hand zet qua spelen ipv dat ik identiek iets naspeel van iemand anders.
Leuk proces waar ik op dit moment in zit.
Momenteel ben ik samen met een andere gast 3 sets akoestische blues muziek aan het instuderen waarmee we op een duur de planken op willen als de situatie het toelaat. Totaal anders dan wat ik hiervoor jarenlang deed.
Helemaal mee eens.
Afgezien van op-het-karige-af minimalisme, heb ik een ernstige vorm van gas voor eelekker spelende plank met gold foil met ferrite magneten.
Nog meer hoog dan P90’s.
Ik wor al blij als ik er aan denk.
Vriendelijke groet, Gus
Ik maak me er hard voor dat iedereen wel wat aan leentjebuur doet bij bepaalde artiesten die in hun straatje liggen, als je iets voor ogen hebt. Ook jij.;) Alleen een bepaald geluid exact na willen bootsen, dat boeit mij ook niet meer. Het zal uiteindelijk toch m'n eigen geluid en m'n eigen instellingen worden. Het moet toch maar passen met wat je uit je vingertjes tovert.
Dat is precies wat ik zeg,
je pikt op wat jou van pas komt om je eigen ding vorm te geven,
wat iets anders is dan integraal na te spelen dus ik snap je punt niet zo.
Je ziet het bij zo'n solo als Hotel Californie,
de een zal de solo exact na kunnen spelen, een ander een compleet eigen solo spelen,
Ha! Ik val zonder twijfel in de tweede categorie.
:seriousf:
:sssh:
Ik bedoelde eigenlijk meer qua geluid, niet qua spel. Ik dacht eigenlijk dat jij daar in eerste instantie ook op doelde. Dingen naspelen heeft mij sowieso nooit zo heel erg kunnen interesseren. Ik heb wel 's wat meegespeeld in het verleden, als ik bepaalde gebruikte accoorden interessant vond en dat dan toegevoegd aan m'n eigen bagage om eigen nummers mee te schrijven. Zal de ADD'er in me zijn of zo, kan me sowieso niet lang toeleggen op nummers instuderen. Dan ben ik allang weer bezig met zelfbedachte dingetjes.
Ceriatone Yeti lijkt me wel geinig. De 50 Watter of de 20W variant. Of mijn Jet City (Dan Gower Cali modded) ombouwen naar zulke specs.
Harley Benton
Misschien is dit dan nog een leuke voor je JCM 800: https://legendarytones.com/hot-mod-v...cation-module/ Hey, het is geen pedaal...:soinnocent:
Als je hem footswitchable maakt weer wel.. :seriousf:
Wat een ding zeg, wel slim bedacht.
GAS voor een Fender American Professional II Telecaster. Twijfel tussen roasted pine of alder (en dan kleur Dark Night). Gewoon omdat het me een serieus goeie tele lijkt, de hals is satin (wat ik fijn vind), en verder natuurlijk heel mooi.
https://shop.fender.com/en-NL/electr....html?rl=en_US
GAS is misschien teveel gezegd, maar dit lijkt mij toch wel lekker:
https://www.bax-shop.nl/elektrische-...-atomic-silver
Iemand ervaring mee?
Zit veel leuk nieuw spul bij die Fender 2021 releases.
Vibrochamp met reverb, Ben Gibbard Mustang, Noventa Jazzmaster...
Het loopt eigenlijk een beetje uit de hand.
OD aan combinaties de laatste jaren, vanuit praktisch oogpunt wel geinig, maar vraag is hoe speciaal een gitaar is wanneer de specials van de band blijven rollen.
Op papier vind ik dit ook wel een hele interessante.
Komt uiteindelijk toch neer op of je de hals lekker vindt; volgens mij zijn deze lang niet zo dik als die fifties style teles?
Die afgeronde hiel kan ik wel waarderen.
De keuze is reuze; er is bijna in elke prijsklasse wel wat leuks te vinden tegenwoordig!
https://shop.fender.com/en-NL/guitar...279006000.html
WoW,
Vibrochamp met reverb.
Ideale combi. Beetje jammer van Digital reverb. Maar een echte spring past waarschijnlijk niet in dat kastje.
Tremolo is dan weer wel tube.
Wel lekker met een celestion.
Serieus gas-aanvalletje.
2 van deze jochies, a/b boxje voor faux-stereo idee met delay, 1 of 2 knappe overdrives en klaar is Klara voor thuis.
Ziet er ook nog cool uit:rockon:
Die VibroChamp Reverb heeft een 10" speaker, een oude (Vibro)Champ heeft een 8" speaker, en in die oude kast zou ook nog wel een spring passen dus in die nieuwe kast zeker. Idd beetje jammer.
Enneh, blauwe pilotlight? :stop:
Wel jammer inderdaad dat ze die er niet in gedaan hebben.
Mooi dat ik dat nu even weet
Kan ik um met een gerust hart overslaan :)
Zeker gaaf Dennis, ik vond de blauwe wel mooi!!!!
Ja, dat zou ook mijn keuze zijn.
Wel mooie specs, vooral de glow in the dark sidedots doen het hem.
Veel van die scheur-ibanezzen vind ik niet fijn vanwege de dunne wizard necks, maar die van de AZ strat achtigen zijn nog wel te doen (alhoewel verre van dik).
Maar goed, deze zit ook alweer boven de 2k. Daar zijn ook heel veel andere leuke tele variaties voor te krijgen.
Veel te veel keuze eigenlijk.
Kwijlen, maar - ondanks bijgeleverde hard case - te veel geld.
Veel teveel geld.
"Te" veel geld is maar een mening :D
Ik bedoel, als het te veel was, was die AZ reeks (stratachtigen) niet zo populair.
Voor mij is het wat dubbel, voor deze Ibby heb je ook een fender USA telecaster ultra. Maar nog láng geen Suhr (en alles wat daar nog boven hangt).
Komt toch neer op persoonlijke voorkeur, in combinatie met een gezonde dosis gebrek aan prijsbewustheid.
10 harley benton teles kan ook.
Leuk zijsprongetje, ik kwam erachter dat een Stewmac tele mallenset in plexiglas bijna net zo veel kost als een complete Harley Benton tele :D
Is die dan te duur?
Een HB Tele kit kost exact hetzelfde als een compleet afgebouwd en gelakte. Da's al jaren zo.
Nee hoor! €3,- verschil :)
De chinezen lakken ook niet meer gratis!
Verrek ja. Heb er gisteren nog naar gekeken en toen was het exact hetzelfde. Was wel een zwarte..... weer.
Je kunt er op aliexpress al de onderdelen niet voor bij elkaar krijgen....zal vast geen 30% marge op zitten denk ik.