zo mooi dat ik 'm effe quote :D
Printable View
Ja, okay, haha ... dan wil je ze wel héél graag mee. Nou ja, ieder z'n ding! Live heb ik, qua 'nodig' hooguit maar 2 verschillende gitaren nodig en het liefst 1, vandaar ook die coil tap op m'n LP. Voor m'n andere project zou ik het nog kunnen bedenken dat ik ze alle 3 meeneem (Fender '08 California Series USA Strat, Fender '85 Japan Custom Telecaster en de Gibson LP Custom) - maar dat komt omdat ik ook in verschillende stemmingen speel. Maar goed, zoals ik zei, als ik het geld had had ik waarschijnlijk ook een shiteload aan gitaren. ;)
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat de mijne gewoon veel blend mogelijkheden had. That's all. Niet dat hij per definitie hetzelfde klinkt.
Dank heren, ik ben er apetrots op, de eerste LP voor mij die, als fervent single coil gebruiker, bruikbaar is. Hij heeft zich gelijk ik de top3 genesteld.
Ik dacht eerlijk gezegd dat 't het LP topic was maar het is je collectie topic. I blame Orpheo, als hij wat post is het gelijk Les Pauls all over the place.;)
Ik ga kijken of ik die camera in mijn telefoon aan de gang kan krijgen, ik heb nog een paar gitaren die nooit op de gevoelige pixel gezet zijn.
beauty pepe
jammer van de humbuckers, maar dat zeg ik alleen maar omdat ik op een bijna identieke LP maar dan met P90's ooit een nummer lang echt gelukkig was. toen moest ik 'm helaas teruggeven aan de amerikaanse meneer.
Ik zou je gelijk geven ware het niet dat deze met de pafs helderder klinkt dan die historic met de P90's. Misschien is het oud hout maar we gaan het nooit weten, de conversion is on-omkeerbaar.
Het plan was de Ttops er in te gooien voor helderheid maar ik laat het zo. Ik ben ook niet speciaal een fan van Dimarzio's maar ik ken alleen de luide pickups van ze.
Ik kan me niet herinneren trouwens dat deze pickups in Nederland te krijgen waren, back in the seventies. Het was toch alleen de SD, de Dual sound en de II?
Tijd geleden alweer he.
ja, als genetisch voorbestemd voor single coils kon ik ook de pafs waarderen die in mijn (ex) 335 zaten: briljant, helemaalniet dat lompe midgedoe, leve demagnetisatie
He? Je hebt die rode sixties 335 niet meer?
nope, wereldgitaar van klank (en looks), echt helemaal Freddy King houtklank (waarvoor ik 'm ook gekocht had), alleen die idioten die mid 60's beslisten om de gibson halzen tot splinters te reduceren qua afmetingen.
Nutbreedte 39 en ik dacht iets van een 20 dik aan fret 1. Ik ben nochtans niet picky qua halsjes maar dit was tè dun.
NU mag ik.
Mijn bescheiden setje.
http://plaatjesdump.nl/upload/0fe04a...63a287af5d.jpg