Sorry maar de foto's doen het niet =(
Printable View
Hier is trouwens van alles over Fender Japan te vinden.
Mooi ding man, ga je veel plezier van hebben. En voor dat geld een koopje. Gefeliciteerd!
Allemaal heel erg bedankt!
Er zit inderdaad een gaatje tussen de twee onderste schroeven, en volgens de eigenaar is hij orgineel? Misschien heeft hij hem dan ook tweedehands gekocht ;)
Nee, niet origineel.
Ze werden grotendeels uitgerust, met de Fender system I, II en III tremolo, een enkele is uitgerust, met een Kahler tremolo, maar niet met dit type tremolo.
Toplock, bij de originele exemplaren (system II en III) zitten voor het fretboard en ze hadden een normale topkam.
Zitten er aan de voorzijde van de headstock 2 boorgaatjes?, zoniet, is het een exemplaar, waar ooit een sustem I tremolo op heeft gezeten
Misschien een gitaar die is omgebouwd voor een klant die uiteindelijk niet heeft gekocht. 't Is in ieder geval netjes gedaan, dus niet iets om nou moeilijk over te doen. Ik zou er in ieder geval niet mee zitten.
Hier moet ik je echt even tegenspreken Geert, ik heb destijds zo'n Fender met exact dezelfde hardware gekocht (Floyd Licensed Kahler Spyder, zelfs het zwarte schuimrubber in de infrezing achter onder de trem op Jammans foto is origineel) , gewoon nieuw in winkel en helemaal origineel. (mijne was zwart met maple neck). Andere gitarist in ons bandje had precies dezelfde uitvoering als Jamman. Mijn gitaar is later gekocht door de andere gitarist van Vulvasonic, en Vulva heeft zelf ook zo'n model maar dan met rosewood toets, maar body heeft ie later kaalgeschuurd.
winkelprijs was toen aanbieding van 1295 voor 798 gulden.
Enige nadeel van die trem en lock is de kleine imbusmaat van de boutjes.
Ik moet wel toegeven dat er amper iets over deze uitvoering te vinden is itt tot de uitvoeringen met de door jou genoemde trems.
De Kahler Spyder werd door Fender veelal gebruikt op de HM strat, misschien dat dit Contemporary model "a rare batch" was, opgebouwd uit diverse parts die ze nog in de fabrieken hadden liggen.