lama.....neit belangrijk :-D
Printable View
lama.....neit belangrijk :-D
Nou eindelijk ik heb ook wat Richwoods in mn handen gehad, Voor 199 euro waren die les paul (customs !) zeer cheap, Het houtwerk was gewoon degelijk en ik denk met wat hardware upgraden heb je echt een goede, cheape gitaar !
Moet je wel die headstock bijvijlen, want dat ziet er niet uit =)
Epihone wel dan?
epiphone ook niet nee, zo klein en iel. Echter ze zijn zo klein dat er niets meer valt bij te vijlen =(
Ik kan het niet laten om toch mijn mening eens te geven over richwood.. en het is eigenlijk ook een beetje een vraag. Nou, hier komt ie dan:
Ik heb in mijn leven 2 richwoods in mn handen gehad en gelukkig niet rond een kampvuur want anders hadden ze er op gelegen.. wat vond ik dat een stelletje kutgitaren. (No offense) Ze ontstemden als de pest, gare friemelelementjes en een body (ahum) van noord-surinaams waaibomenhout (als het niet gewoon triplex was). Het toppunt was nog wel dat er een bonk lood in 1 van die 2 gitaren zat om em überhaupt een beetje balans te geven. Dit waren wel gitaartjes van een vrij vroeg model. Is dat tegenwoordig een beetje verholpen? want wil ooit nog wel eens een goedkoop stratje kopen ofzo en richwoods zijn dus niet duur :)
Zo.. :lol:
Ja, dat is verholpen.
Richwood heeft sinds eind vorig jaar een hele nieuwe lijn en deze gitaren zijn van gewoon goed hout gemaakt.
En hoe herken ik deze nieuwe lijn? Wel gelukkig dat ze dat doen want waar ik toen op gespeeld heb was echt een stom stukje triplex.. vind het wel tof dat ze een beetje de klassiekere modelletjes makenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
gewoon die vintage modellen (gouden logootje blabla :D )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
het schijnt dat inmiddels meer winkels de les paul modellen in de aanbieding doet voor rond de 189 euro. ook zie er bij sommige ads staan dat deze gitaren iets lichter zijn kwa gewicht dan een 'echte'. kunnen de richwood les paul bezitters (groovyb3, cubensis, franc) dit beamen of anderzijds reactie op geven? ik zit zwaar te gassen op een druppelburst lespaul of een zwarte custom (maar die lijkt me nog zwaarder ogen op een of andere manier)
oja, je schijnt tegenwoordig een disclaimer neer te moeten zetten hier :lol: :
ik blijf zoiezo wel op mn gibsons spelen, deze zullen ook ongetwijfeld beter zijn, maarrrrrrr.... zo'n richwood lijkt me veel practischer om mee te nemen naar de oefenruimte, ik zou veel minder bang zijn om dat ding te beschadigen dan een echte gibson. je kan er wat minder voorzichtig mee zijn en dus met een lekkerder gevoel op reis met dat ding :)
Ik heb mijn RW LP laten bespelen door 1959SLP van dit forum die zijn echte LP had weggedaan vanwege het gewicht.
Hij zei dat de gitaar wat lichter was (voor hem dus prettig) maar zeker het echte LP gevoel gaf.