vrienden, ik ben op zoek naar speakers die veel bas hebben (doom-stoner) maar liefst ook niet te luid gaan.
Is om in een 2x12 te steken en ik speel op een 100w laney.
iemand ervaringen met de celestion g12K100?
Printable View
vrienden, ik ben op zoek naar speakers die veel bas hebben (doom-stoner) maar liefst ook niet te luid gaan.
Is om in een 2x12 te steken en ik speel op een 100w laney.
iemand ervaringen met de celestion g12K100?
Helaas geen ervaring met de bovengenoemde speaker, maar de V12-60 van Celestion die je ook in de ENGL standard cabs vindt vond ik erg goed voor het zwaardere werk (ik had een 5150 met twee ENGL's voor een stoner project), ze zijn niet gauw schel en tweedehands vaak goed geprijsd als je ze kunt vinden...
En de V60 levert erg veel bas. Laatst bij een soundcheck mocht ik in mijn eentje even iets in de microfoon spelen met mijn ENGL Standard cab. Iedereen schrok zich dood. Heb wel het idee dat de bas niet altijd even strak omlijnd en concreet is als bij bijvoorbeeld een V30 cab. Maar daar staat tegenover dat je met de V60 ook niet dat irritante geschreeuw in het hoogmid hebt. Denk dat ie het voor stoner zeker lekker doet. Hij klinkt wel vrij modern op een of andere manier. Het rendement ligt iets lager dan bij de V30 en G12T75, dus dat zou je dan denk ik ook wel goed uitkomen.
Ja die basweergave valt erg op, zeker als je de relatief kleine magneet ziet. Qua rendement zijn ze wat minder hard dan de andere gangbare Celestions inderdaad, lees nu net dat je dat ook als wens had.
aha, interessant maar helaas zijn die v1260's niet meer in productie...
ondertussen heb ik al de twee g12k100's in m'n cabinet gestoken en man, wat zijn die lekker zeg!!
Heel erg warme open sound, kan je volgens mij ook gerust met bas op spelen!! Ze blazen als geen ander, en ook lekker smoothe mids en het hoog dat er mooi door komt... Is helemaal wat ik zocht!! en met z'n 99db toch nog 4db minder luid dan bijvoorbeeld de eminence swamp thang (die ik ook wel interessant vond verder...)
Mooi man! :ok:
Iets te fanatiek heb ik via MP eens een Jensen P12Q aangeschaft, bedoelt voor een Fender Tweed project.
Nu is dit laatste vooralsnog van de baan omdat ik op zoek ga naar een JTM45 clone. Nu zou ik daarbij een 2x12 cabinet willen, mijn vraag is dan ook of ik de Jensen hiervoor kan gebruiken (soundwise, impedantie en vermogen zijn ok) of is dit toch echt vloeken in de kerk??
Gewoon proberen.
Again: Jensen Falcons :)
http://www.tubeampdoctor.com/images/..._640-y_480.jpg
MS