Check Artikel 194a - 6:194a BW van het Burgerlijk Wetboek maar eens.
Het mag dus gewoon niet.Citaat:
niet goederen of diensten voorstelt als een imitatie of namaak van
goederen of diensten met een beschermd merk of beschermde
handelsnaam.
Printable View
Heb t vermeld als verboden object, want dat is het gewoon. Snap niet hoe marktplaats hier niets aan doet, keer op keer.
http://i1143.photobucket.com/albums/...d-straatje.jpg
There we go again ...
Vertel mij wat, voor zulke 'kleine' criminaliteit komt de politie nog niet echt in actie. Ben zelf ook is opgelicht. Kerel heeft voor duizenden euro's aan geld van mensen gestolen. Steeds met kleine bedragen. Heb een ruim een half jaar geleden bericht gekregen dat ze het gingen 'onderzoeken', maar ondertussen nog altijd niks gehoor.
Misleidend, in hoeverre is zo'n tele in juridische zin misleidend ? De aanbieder wil hem in ieder geval niet voor echt laten doorgaan. En daar ligt voor mij ook de grens. Is iets nep/namaak/imitatie/replica of hoe het ook mag heten, als zodanig aangeduid dat het nep is en is er niet de intentie om het voor nep te laten doorgaan, vind ik het enigzins okay.
Ik vind het lastig om te bepalen wat nou niet mag en wat wel. Een namaak horloge importeren uit china mag niet. Maar er met twee om je pols Nederland ingaan op Schiphol mag kennelijk als het voor eigen gebruik is ?? Iets wat replica heet mag ??? weer wel, bijvoorbeeld een replica Porsche 356 importeren. Ik snap het niet helemaal...
Maar of het gepast is dat een bedrijf een gitaar met een kostprijs van 25 euro een gitaar verkoopt met een fender decal en een fender neckplate..........er zijn in dit topic voldoende particuliere MP verkopers die in hun advertentie (min of meer) duidelijk zijn over de onechtheid compleet met de grond gelijkgemaakt.......als iemand deze gitaar koopt en hem vervolgens op MP zet (voor een veelvoud van wat hij zelf heeft betaald), dan weet ik zeker dat er geen spaan van heel gelaten zal worden (terecht!).......de volgende koper kan tot zijn groot verdriet een soortgelijke ervaring opdoen (en dat willen wij niet, toch?!), zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...l-Graag-advies
Ze moeten dit topic eens veranderen van "Twijfel over een advertentie topic" naar "Het grote Fake Decal Topic" want op de een of andere manier blijft het daarom draaien. Volgens mij is daar toch wel een beetje over gezegd wat er over te zeggen valt en is daar niet zo heel erg veel meer aan toe te voegen dus weer eens zonde van de energie dat nogmaals op te gaan rakelen.