Je kan je wel overal druk om maken, zo bijzonder is het nou toch ook allemaal weer niet?
Printable View
Joh, *ik* heb de moeite genomen goede, duidelijke foto's te schieten, een tekst te schrijven en niet iets van internet te trekken. De reden dat je met rechtermuisklik normaliter geen foto's vanaf Marktplaats kan opslaan, is dat die foto's beschermd eigendom zijn. Dat er diverse manieren omheen te vinden zijn, soit, maar die luiwammes jat gewoon mijn foto's om ZIJN product beter mee te laten ogen. Hoe zou jij 't vinden als je je auto te koop zet, in prachtig licht mooie, duidelijke foto's maakt en ik een week later een zelfde auto verkoop, en de moeite niet neem voor goede foto's, maar de jouwe jat?
Misschien ben ik wel bevooroordeeld met een vriendin die prof. fotografe is, maar in mijn belevenis zit er een wereld van verschil tussen algemene productfoto's gebruiken, of die van een particulier jatten, nota bene uit een advertentie die al eigenlijk niet meer vindbaar hoorde te zijn.
Hij wil iets verkopen, laat hem de moeite er dan maar ook voor doen behalve een Ctrl+C en een Ctrl+V op mijn advertentie.
EDIT: de week ervoor is hetzelfde me ook overkomen met een microfoon die ik te koop heb, dus misschien dat je de 'lopende ergernis' er in ziet?
Wil ik ook aan toevoegen dat de foto bedoelt is om ook de staat van het te verkopen product zichtbaar is en conformatie van het model/type.
Dat er de moeite niet genomen wordt een foto te nemen zal moeten resulteren dat er géén foto wordt gebruikt of een advertentie/algemene promotie foto. Als er wel een foto wordt geplaatst zal het op zijn minst duidelijk moeten zijn dat het een advertentie/ algemene product-foto of eigen geschoten foto is. Zo weet de koper waar hij/zij aan toe is.
Dus zo gek vind ik het niet, in mijn mening.
En dat voor een bedrijf.........geen verschil met anderen die hier voor hetzelfde of minder compleet worden afgeslacht:
http://link.marktplaats.nl/482865492
.......Zeer fraaie Telecaster van ons eigen huismerk !
Geheel in stijl voorzien van Fender logo en neckplate.....
Die meld ik dus meteen als nep.
En die winkel gaat meteen in m'n 'don't ever buy from these dipshits' lijstje.
Volgens mij wel een bekende op dit vlak. Niet de eerste keer dat ze dit doen. Zaak zelf stelt overigens niet veel voor, beetje type zolderkamerwinkel...
Het is ook een zeer onbeschofte en aggressieve verkoper, getuige z'n reactie op mijn mailtje voordat ik 666 bood.Citaat:
Beste FAKE!!!,
Uw bod van 666,00 euro op de advertentie 'Demo nieuwe Telecaster met origineel Fender neckplate.' op Marktplaats is verwijderd, omdat de adverteerder de mogelijkheid tot bieden op de advertentie heeft uitgeschakeld.
Er staat anders vrij expliciet in de advertentie dat hij nep is. en voor een vraagprijs van 159,00 euro is het best ok. Natuurlijk hoort het niet dat mensen nep fenders maken, maar hij verkoopt het niet als zijnde een echte fender.