Thanks!
De Arion bevalt ontzettend goed! Rotary leslie achtige dingen doet die prima, maar daar is die natuurlijk niet voor gemaakt :)
Ik vind hem lekker veelzijdig!
Hier hoor je hem nog in actie!
http://www.youtube.com/watch?v=u1F_dkMh0BI
Printable View
Thanks!
De Arion bevalt ontzettend goed! Rotary leslie achtige dingen doet die prima, maar daar is die natuurlijk niet voor gemaakt :)
Ik vind hem lekker veelzijdig!
Hier hoor je hem nog in actie!
http://www.youtube.com/watch?v=u1F_dkMh0BI
Het verbaast mij nogal dat je zo drastisch van gear wisselt. Is dat een kwestie van compleet veranderende smaak, slechte aankopen doen/heel erg gericht op zoek zijn naar een bepaald geluid, of puur hobby?
Ik bedoel, ik koop ook weleens nieuwe pedalen, soms zelfs ter vervanging (maar alleen als een oud pedaal gewoon niet meer werkt), maar dit vind ik wel drastisch.
Dit vraag ik trouwens puur uit nieuwsgierigheid omdat ik het niet snap.
Dit is een oude foto ;)
Verklaring verschil: de rij Boss pedaaltjes waren mijn eerste pedalen dus meer als leerobjecten dan als uiteindelijke keuze gebaseerd op smaak en ervaring.
De DD6 was iets te steriel dus die is chronologisch vervangen door een Carbon Copy (te donker), een Rebote 2.5 (ruiste te veel) en vorige week heb ik m'n PT80 afgemaakt.
OD1 was iets te mild/mellow voor mijn muziekstijl dus die is ook meerdere malen vervangen geweest en daar staat nu een Blues Pro (clone) voor in de plaats.
Ik gebruik nu geen EQ meer en heb de tuner geupgrade. De rest is allemaal nieuw sinds maart 2008:
* Verbouwde Cry Baby (red fasel + diverse mods)
* X2 Digital Wireless
* Patchbox (heb ik ook een nieuwe (kleinere) voor gemaakt zonder amp splitter)
* Ross Phaser clone (inmiddels heb ik de originele uit '79 :dance:)
* Looper met volume pot in loop B
* iSP Decimator
* EA Termolo (gebruik ik niet meer)
Dus eigenlijk meer een logisch verloop dankzij huisvlijt en "voortschrijdend inzicht" ;)
Daarmee bevestig je mijn observatie eigenlijk alleen maar, want dan heb je dus 3 delays gehad die het hem niet waren, en diverse overdrives.
Ik snap wel dat je qua delays de ene dan te steriel vindt en de ander te donker, maar voor mij zou dat een reden zijn om die pedalen überhaupt niet te kopen, en daar ben ik wel benieuwd naar.
Maar ik denk dat ik sowieso een heel andere benadering heb. Ik koop het meeste nieuw, verkoop bijna nooit iets en test altijd heel uitgebreid voor ik iets koop.
Ik koop alles 2e hands, goedkoop via Ebay of bouw het zelf. Testen kan ik alleen op m'n eigen spullen en het liefste tijdens de repetitie. Ik vind het kopen van een nieuw pedaal en die dezelfde week nog terug brengen naar de winkel niet echt netjes en al m'n spullen (incl de rest v/d band ;)) meenemen naar de gitaarzaak ook niet echt praktisch.
Kopen en weer verkopen indien het niet bevalt werkt in mijn geval dus het beste.
LoopersParadise bijvoorbeeld: http://www.loopersparadise.de
Noot: goedkoop is ie echter niet hoor...
Volgens www.crushthebutton.be hebben zij er twee op voorraad.
Edit:
@ Lomeos: Een EHX Riddle! Heb je zin om even te vertellen hoe ge-wel-dig hij wel niet is?
Het was mijn allereerste choruspedaaltje, en ik heb'm toen verkocht omdat ik de "Steve Vai"-chorus wilde; destijds de Boss CE-5 :noob: ...
ik heb er destijds 25 gulden voor betaald.....
een paar jaar terug (toen ik de 'Mike Landau/Scott Henderson/Allan Hinds'-chorus wilde ;) ) heb ik de SCH-1 weer ge-ebay'd voor 'iets meer' dan 25 gulden; laten modden door almighty D_H en sinds (2 of 3) jaar en dag zit het weer op mijn board;
veelzijdigheid troef, althans, zover als Chorus gaat:
-80s shimmer
-80s 'over the top'
- met juiste instellingen een prima leslie/rotary geluid, dat echt erg vet is (
- met mods: erg bruikbare 'vibe'-mode
-
hou er wel rekening mee dat een 'echte' leslie, kan schakelen tussen 'fast' en 'slow' rotor; daar zit een grote kracht van het effect;
met een Arion kun je dit bereiken door bijvoorbeeld met een TIP/3rd hand, de 'Rate' knop te laten aanpassen; maar hier heb je dus een extra pedaal voor nodig...
als je genoegen neemt met 1 vaststaande leslie 'snelheid', dan is de Arion meer dan uitstekend geschikt..
zelf wil ik voor mijn 'grab and go' boardje (Pitchblack, CTO-1 en Cool Cat Trem), de Arion combineren met een Line6 Roto Machine of andere 'dedicated' leslie-verdachte..
Je kan het ook rechtstreeks bij de GigRig bestellen http://www.thegigrig.com/europe/acatalog/. Die virtual batteries zijn echt goed. Ik gebruik er een om de MXR dynacomp mee voeden (heeft geen adapter ingang). Met name voor oudere pedaaltjes die nogal eens storen in een daisy chain, of waarbij de +/- is omgedraaid is het erg te gek.
Die Riddle heb ik net anderhalve week, dus ik moet er nog flink mee stoeien. Maar het is een heel tof ding. Van een simpele autowah tot echt extreme sweeps naar boven en beneden, het zit er allemaal in. Alleen de ingebouwde distortion vind ik niet heel speciaal, dus die gebruik ik (nog) niet echt.
Maar zoals ik zei: ik moet er nog flink mee stoeien om er echt thuis in te geraken.
Lomeos