Het eerste nummer dat ik helemaal kon spelen was Some Kinda hate van the Misfits. Lekker simpel, wat powerchords en een kleine solo.
http://www.youtube.com/watch?v=YRBvJ2xmKwA
Printable View
Het eerste nummer dat ik helemaal kon spelen was Some Kinda hate van the Misfits. Lekker simpel, wat powerchords en een kleine solo.
http://www.youtube.com/watch?v=YRBvJ2xmKwA
Ja dat waren een aantal waar ik mee begonnen ben, zoals ik mij nog kan herdinderen.
Adam`s song - blink 182,
nothing else mathers - Metalica ( alleen intro )
One - Metalica ( ook de intro )
Polly, about a girl, come as you are, smells like teen spirit - Nirvana
Kama police en creep - Radiohead.
Unintended - muse.
Stairway to heaven - Led zeplin
Tears in heaven - Eric clapton
Saturday night - herman brood.
Dit zijn echt de nummers waar ik mee begonnen ben,
En wat had ik pijn in m`n vingers :makeup:
En ik maar denken in die tijd: wat zit mijn leeraar toch te zeuren met zijn toon ladders ik kan toch nummers spelen, doe niet zo moeilijk zeg :seriousf:
Intro van Nothing Else matters :lp:
Het is een nacht Guus Meeuwis :noob:
Zombie van de Cranberries :punk:
Smells like teen spirit
Lost Wisdom van Burzum
Het intro van 'Paint It Black'.. toen 'Tour of Duty' nog elke week op Veronica (Nederland 2) kwam... Dat was trouwens een jaar of 4 voor ik echt gitaar ging spelen... En speel nog steeds op die bewuste gitaar... :lp::lovelove:
Een soort fingertap iets wat ik van mijn vader leerde rond. ...let op....1971!!
Vér voor Eddie Van Halen...
Daarna begon het echt rond 77/78 met Smoke on the Water.
En de rest is geschiedenis....
:cheerup:
Bloc party - I still remember
En ook hier met veel pijn in mijn vingers
Smoke on the Water.
Ik ben trouwens resoluut anti-nummers volledig instuderen.
A horse with no name! :B
The Shadows - Apache
Heb nu na twee dagen de Smoke on the Water-riff onder de knie èn op de juiste maat, dus ben nu buitengewoon trots op mezelf!
En dat ga ik vieren met een biertje.
Op jullie gezondheid!!!
Eerste echte nummer wat ik volledig kon was Anouk met Michel... Grappig nummer om te spelen, maar zou niet in m´n favorieten staan
Het eerste fiedeltje wat ik kon was het intro van More Than A Feeling van Boston.
Michel van Anouk heb ik ook ergens geleerd in die tussentijd, wil 't nu niet meer spelen, echter.
Het eerste nummer wat ik leerde dat ik eerder als onmogelijk zag, was Drifting van Andy McKee (vind het nu maar een vreselijk rot nummer om te spelen, liever Ebon Coast).
Het eerste fingerpick/fingerstyle liedje wat ik écht puur op gehoor heb geleerd (waar ik best lang op heb gezeten en bovenal super trots op was) was Christmases When You Were Mine van Taylor Swift, ik wilde 'm ZO graag leren! Vind het nog steeds een érg leuk nummer om te spelen (je ziet daarbeneden wellicht een response staan van DuskY1991, dat is mijn response). Moet nog even wat aan mijn stem schaven dan kan ik het ook wel zingen (hoe raar het ook klinkt, ik als dude zijnde).
Smoke on the water op 1 snaar (-; Daarna House of the Rising Sun
Hey Joe! van Jimi Hendrix.
bij mij: this is the life van amy mac donald (of hoe je dat schrijven mag)
nu niet meer echt mijn favoriet maar ja mijn leraar stond erop dat ik het zou leren en heb het toen maar gedaan..
:noob:
De eerste dag dat ik gitaarspeelde heb ik me dit aangeleerd. Entre dos aguas: http://www.youtube.com/watch?v=2oyhlad64-s
Daarna kreeg ik er aardigheid aan en ben het echt goed gaan leren. Maar dan ook ECHT goed.
op klassiek t mijne zombie van de cranberries
en op elektrisch tears in heaven ik kon toen wel al 3 jaar klassiek.
highway to hell ac/dc :supercool::rockon:
Vooruit, het is niet zo heel bijzonder maar:
- Every Rose:makeup: Has Its Thorn van Poison. Briljante eenvoud waar ik mijn handen vol aan had (heb) :seriousf: (en trots dattie is.....)
Francis Goya, ben de titel vergeten, begin 80 meen ik, of iets eerder.
Eerste band songs "Tequila sunrise" en "Samba pa ti", maar ik kwam er al snel achter dat ik de slechtste cover gitarist ever ben, en ben dus maar zelf gaan schrijven, kun je altijd zeggen "dat het zo hoort".
Waanzinnige tijd, spijbelen om te kunnen oefenen, open repetities met publiek, het echte garage werk, kan tegenwoordig jammer genoeg niet meer, hebt gelijk poitie op je dak, maar ach dat hadden we toen ook..
Oh ja, en CCR, "Have you ever seen the rain", "Up around the bend"....hmmmmmm...... memories......
In die tijd hadden we ook onze eigen "clubs", jeugs soosjes, je kon eigenlijk altijd wel spelen, dat is nu ook stukken minder...
Smells Like Teen Spirit:rockon:
CCR - Bad Moon Rising
Linkin Park - In The End intro, had hem zelf uitgevonden aangezien ik nog niet wist hoe je tabs moest lezen:roll:
AC/DC - Shoot to thrill
Met uitzondering van de eind solo na het rustige stukje, die gaat me te snel haha:seriousf:
house of the rising sun van the animals
hahaha en maar vechten met dat F akkoord :seriousf:
Even denken hoor...
Ik begon met de intro van Sweet Child of Mine.
Mijn eerste volledige nummer zou wel iets van AC/DC of Greenday zijn geweest en niet veel later Iron Man (excl. die snelle solo)
Road trippin van de red hot chilli pepers
:cooler:
Ik ben begonnen met klassieke gitaar. Ik was toen 10 geloof ik, mijn eerste liedje was vader jacob.
Maar het eerste liedje dat ik mijzelf heb aan geleerd buiten lestijden om is stairway to heaven.
Blijft een heerlijk nummer.
het aller aller eerste liedje dat ik kon is starshine van Gorillaz.
daarna veul van green day!
eerste riffje : smoke on the water op de ukelele:rockon: (die ik helaas nu niet meer heb)
eerste volledige liedje : knights of cydonia van muse :)
jaja, La Bamba :dance: haha! Het eerste echte nummer wat ik elektrisch speelde was seek and destroy van metallica en the four horseman.
Knocking on heavens door.
Die van Dylan, niet van die posers uit LA.
Van m'n zoon (7, klassiek): Roodkapje (na veel korte stukjes, die wel een naam hadden, maar geen naam mogen hebben). Na de zomervakantie gaat 'ie elektrisch. Ik ben benieuwd wat ze 'm gaan leren. Hij hoopt metallica. Eerst maar eens de intro van Hells Bells (AC/DC) oefenen. Die liet ik 'm laatst horen. Na even luisteren vroeg hij welke band 't was. Toen ik 't vertelde, dacht hij even na en zei: "het is een rare naam, meer het klinkt wel vet". En gelijk heeft 'ie. :rockon:
knockin on heaven door :ok: