Ik analyseer ook niet :) Ik vind het alleen apart dat mensen direct conclusies trekken uit 1 plaatje.
Printable View
Ik analyseer ook niet :) Ik vind het alleen apart dat mensen direct conclusies trekken uit 1 plaatje.
Precies, maar daarom, wat maakt het ook uit wát daar gespeeld wordt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Dat heeft geen zin om uitgezocht te worden...
De wens is vader van de gedacht.....Citaat:
Zou ook gewoon gepiel kunnen zijn idd, maar wat wordt er een punt van gemaakt zeg...
commentaar bij de foto:
"Looks like kirk is laying down a solo"
Der is ook nog een andere foto met kirk staande op een stoel:
"Why don't you try laying down a solo standing on a chair?"
Zijn zeer waarschijnlijk niet aan het recorden, gezien dat deze foto afkomstig is uit HQ en niet de studio in LA.
De solo's zijn denk ik al lang en breed klaar. Volgens mij is ie hier hoogstens een lickje aan het dubben ofzo.
Volgens mij is hij daar een doedelzak intro voor het derde nummer van het nieuwe album aan het vastleggen :roll:
Doet er toch niet veel toe, het zijn coole foto's. Dat er wat solo's in het album komen is al verkondigd dus het kan goed zijn dat hij dat aan het doen is.
Het maakt mij allemaal erg nieuwsgierig naar de plaat!
dit is wel de studio in la,
hq heeft een kleinere (minder diep) controlroom
Sorry, maar het is toch echt HQ. Het is inmiddels bevestigd door Dan. De alombekende insider :)
Je kan het trouwens ook zien aan de mixpanelen. In LA zijn ze veel ouder dan die in HQ op de foto. De muur is ook hetzelfde als in HQ.
sorry
ik miste de grote whiteboards ;)
Het is inderdaad een andere tafel, die andere studio heeft inderdaad oudere tafels en equipment, rick wilde ook alles op tape opnemen, niet met protools... terwijl ondertussen protools wel gebruikt wordt!
volgens mij hebben ze rick gedumpt ondertussen :P je ziet hem weinig, of is dat de standaard manier van rick? Niet zo'n papa zijn als bob rock?
Je zal wel lomp zijn als je Rick Rubin dumpt....wellicht heeft Rick Metallica gedumpt ;)
dan ben je een kut producer, als producer metallica toch wel 1 van de grootste bands die je tegenwoordig nog kan produceren... dus zie het als uitdaging ;)Citaat:
Ik kan het wel geloven dat hij op tape opneemt, dat blijft toch de beste kwaliteit, een analoog geluid ook analoog opnemen. En er staan zowieso niet veel foto's van hem op het internet. Laat het ons hopen dat hij niet heel de tijd in beeld wil zijn en zich bemoeien met de band's muziek, want dit heeft geresuteerd in platen die klonken zoals Bob Rock het wou, totaal niet meer in 'Tellica's gebruikelijke stijl. (Jason zei ooit: 'Don't fuck with James' music, as Bob is doing right now (tempo's veel trager)'.
Ik heb nooit echt problemen gehad met Bob Rock.
Ik bedoel, hij heeft MetallicA best wel doorgeploegd, veel mogelijkheden eruit gehaald.
En ook geen problemen met bijv. die "Load-era", behalve dat de helft van de nummers niet uitgebracht hoefden te worden en ze met de rest van de goede nummers gewoon één Load moesten maken...
In ieder geval, ik hoop wel dat Rick Rubin natuurlijk de old-sch**l er weer in brengt zoals hij met veel andere Metal-bands heeft gewerkt.
Waar ik wel bang voor ben is dat het geluid (de hele stijl en sfeer) weer schel wordt en alles.
Ik bedoel, luister naar SlipKnoT Vol.3 en de laatste 2 SOAD-albums tegenover de eerdere albums van de twee bands.
Het zijn geweldige albums, maar het is een wereld van verschil in geluid.
Het lijkt me wel duidelijk dat die invloed van Rick Rubin komt, dus ik hoop dat die periode voorbij is en het weer... in ieder geval niet zo zou klinken.
Ik denk dat Metallica met Rubin nog een stapje meer richting commercie doet... ik zou niet weten waarom ze terug zouden moeten gaan naar de muziek zoals op Master of Puppets. Waarom een album maken die de die-hard Metallica fans aanspreekt maar een enorme grote groep anderen niet? Gaan ze echt niet doen hoor... Als ik als leek kijk wat Rubin heeft gedaan met o.a. de Red Hot Chili Peppers en System of a Down, is de boel zorgvuldig gladstrijken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
Nee, ik vrees voor jullie) dat dat 'old-school' Metallica niet terugkomt. Als je kijkt naar St. Anger en de proefnummers die ze live speelden zal het eerder een vorm van nu-metal met een paar solotjes worden...
Dat van dat laatste dacht ik ook, maar volgens mij na die live "New Songs" gespeeld te hebben, kregen ze wel door dat het niet zó geweldig was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Volgens mij hadden ze het meeste ook geschrapt en toen gingen ze écht beginnen.
In het begin was ik ook bang voor een minder album, maar ik denk nu toch al maanden dat het een soort "old-school" gemixed met een nieuwe stijl wordt.
Geen "oude MetallicA", geen Load en geen Stanger, nouja misschien een beetje van die laatste twee.
Ik zou trouwens ook niet weten waarom ze nóg commercieler zouden WILLEN worden.
Voor het geld of de roem hoef het echt niet meer.
En om meer reclame te maken en wat dan ook, ook niet, ze doen het toch wel voor de muziek.
Ik denk echt dat MetallicA al sinds rond 2002 meer down-n-dirty Rock en Metal wil maken, en de laatste tijd nog meer zelfs.
St. Anger was dan ook heel rauw door de manier van opnemen en hoe de nummers waren.
Ok, door de stemming, stijl en dat er geen solos waren was het bijna Nu-Metal, waar ik persoonlijk tóch MetallicA in hoorde natuurlijk.
Maar er was (bijna?) geen troep van effecten en allerlei andere bullshit toch.
Nou, neem aan dat ze nog wat in die stijl zijn blijven hangen, plus de wil om weer een goed album te maken en de stemming gaat weer omhoog, én ze doen er weer solos in, daar moeten toch mooie nummers uit komen.
OOKAL is het geen "Master Of Puppets".
Wel even iets anders "off-topic'":
Waarom trouwens Master Of Puppets???
Ja vet album, ook een van míjn eerste Metal- en MetallicA-albums.
Maar Ride en Justice waren erg vet, en The Black Album was erg zwaar.
Ik vond het raar dat mensen Black ook onder de "slechte" albums zetten.
Toen ik beter ging luisteren met datzelfde idee in m'n hoofd begreep ik wel wat ze bedoelde.
Maar dát is toch zo'n zware metaal, ookal zijn sommige nummers wat langzamer, wat het alleen maar zwaarder maakt.
Ik vind het toch een van de beste en vooral zwaarste Heavy-Metal albums aller tijden, en dat als een muzikant en fan zonder ooit een meeloper te zijn geweest.
Ik vind persoonlijk the black album ook het beste dat ze gemaakt hebben. De gitaar kllinkt er gewoon het beste op, de zang is geweldig, en de drum is rete strak. Als ik thuis metallica nummers speel komt the god that failed dikwijls terug. De riffs op dat album zijn vrij simpel in verhouding met die van bv op justice of puppets, maar ze zijn zo goed en zo strak.. Ik ken echt geen andere groepen (buiten de mijne dan :p) die met vrij simpele riffs zo'n vet en strak nummer kunnen maken.
Ik vind BA ook veruit de beste plaat, zeker als geheel gezien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
Maar de numemrs zijn niet altijd simpeler. De hitjes wel(Enter Sandman, Unforgiven), mara de rest is toch nog steeds goed gecomponeerd alleen veel vetter dan op de voorgangers. Al komt MoP erg close, maar mist net wat, ik vind MoP als nummer wel één van de meer geniale metalnummers ooit gemaakt.
De techniek gebruik in de Through The Never hoofd-riffCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
is zowat hetzelfde als die van de Master Of Puppets hoofd-riff.
Dat was wel fijn toen ik 'm moest leren, omdat ik MOP al kende. XD
Geen idee of dit waar is of niet, maar ter info:
New METALLICA Album Pushed Back To September? - Jan. 22, 2008
Stereo Warning reports that the release of METALLICA's new album has been delayed again, according to the band's record label. The band's ninth studio CD is now expected to hit the stores in September. Originally METALLICA drummer Lars Ulrich said it would be out in February, then the release was pushed back to April.
Ulrich recently spoke with Revolver magazine about the band's upcoming LP, which will be its first all-new effort since 2003's "St. Anger". Ulrich told the magazine that the group's new material "is certainly a lot more dynamic and a lot more varied than the last couple of go-rounds," adding, "There's a lot of light and shade in these songs. There's heavy, fast, nutty stuff, and then there's some slowdowns and musical interludes." Ulrich also said that the album has more in common with some of the group's '80s releases than more recent offerings like "St. Anger" and "Load".
Ulrich wouldn't agree that the yet-to-be-titled disc is a full-blown return to the past, saying, "I hate to be that specific, because six months from now people are gonna go, 'What the fuck? Lars lied to us!' But it feels that way to me."
The drummer also revealed that producer Rick Rubin, working with the band for the first time, wanted METALLICA to use classic efforts like "Ride the Lightning" and "Master of Puppets" as "reference points" for its new songs.
Ja, wat Lars daar in zei is zowat precies wat ik dacht gelezen te hebben.
Kan goed dat zelfde bericht of interview zijn geweest.
Maar of het album nu later komt zouden we moeten kijken of dat ook gezegd wordt op de officiële websites,
zoals van MetallicA of hun label/uitgever(s).
Maar als het echt zo laat uitkomt, veel later dan de shows in Nederland en in de buurt,
is het persoonlijk wel 100% zeker dat ik niet naar een festival ga voor MetallicA.
+1Citaat:
hier ook zo. Ik ga enkel als ze met ene nieuw album komen voor die tijd.
Geen nood:
Bron :
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermo...ewsitemID=89095
A representative for Metallica's management has responded to a report on StereoWarning.com which claimed that "sources from the band's record label" have said that the group's new album has "been delayed again" to a September release. The representative told The Pulse of Radio that the disc has not been "delayed" since there "has never been an actual release date." As for when the record was likely to surface, the representative said, "It will be out when it's ready."
Metallica began working on its ninth studio album in 2006. Since then the group has taken its time to write and record the new disc, but drummer Lars Ulrich told The Pulse of Radio it isn't hard to stay inspired even 25 years into the band's career. "I don't use the word 'career,' 'hunger,' I use more words like 'fun,'" he said. "As long as we keep it fun for ourselves and keep it kind of manageable, the days of the word 'career' and the business and, I don't know, it just seems kind of part of the past. Now it's just about, like, having fun and wanting to do it. You know, as long as it doesn't turn into too much work, it's not hard to be inspired."
Metallica has been recording the new album with producer Rick Rubin after ending a 15-year collaboration with Bob Rock.
The new Metallica CD will follow up 2003's controversial "St. Anger".
As late as last October, Ulrich said in interviews that he expected the new album to arrive in February of 2008.
METALLICA has booked a number of European festival appearances starting in late May, although it has yet to schedule any North American dates.
Zie je. ^_^
Maar natuurlijk blijven er steeds dingen bij komen dat het langer duurt.
Ik ben in ieder geval blij dat ze er tijd in steken.
Want ik heb wel zin in een mooi nieuw album, wat voor stijl het ook is.
Bij hen blijft het toch wel MetallicA, ze hebben gewoon een specifieke stijl.
En met Rob erbij, een geweldige bassist, die ook mee muziek schrijft,
zal het iets heel origineels moeten opleveren.
Persoonlijk, als dit iets niet "oude MetallicA" of wat dan ook wordt,
zal er zoals ik al zei toch wel iets moois uit komen.
Maar ik bedoel, we kunnen het zware spul tegenwoordig toch wel aan andere geweldige bands overlaten.
Neem Dimmu Borgir, Iron Maiden, Black Label Society,
Ramms+ein en SlipKnoT komen nog terug...
Mja, het ligt er maar aan wat je ervan vindt maar noem maar op.
Het word niets joh. Sinds 2006 bezig aan dat album, bespottelijk.
Ik hoop dat Lars z'n vader vaak aanwezig is in de studio: "I would say.....delete that"
@ damage inc: Denk dat het nieuwe album van Metallica toch wel wat harder is dan A.m.o.l.a.d. van Iron maiden.
@ Dave it up: Waarom zou je niet zo lang aan een album mogen werken? Zegt totaal niks over de kwaliteit van het album.
Mja, ze zouden zelfs vaker denken van "Nou, dat is toch niet zo geweldig meer, laten we iets anders doen." .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Want dat is zo hoor, als je wat schrijft/opneemt kan het op het moment geweldig zijn, maar een maand of wat later kan het totaal nergens meer op slaan of ten minste verbeterd worden.
Maar dat eerste kan best zijn, ookal was A Matter erg heavy.
Ze blijven toch wel goede muziek maken.
Dus ik bedoel maar, als MetallicA het niet meer maakt voor ons of wie dan ook, er zijn meer bands.
Er moet toch een eind aan bepaalde dingen komen.
Wat ik wel weer denk is, dat MetallicA nog veel goede muziek kan uit brengen.
Ookal is het niet meer wat we tegewoordig verwachten (of juist niet) van MetallicA.
Ik heb ze vaak zat backstage zien jammen dat ze mooi of goede dingetjes speelden waar zat mee gedaan kon worden.
Voor mij apart maken ze een acoustisch dubbel-album met veel van hun oudere nummers, met acoustische instrumenten en wat orkest-spul erbij.
Dan nog moet het met de invloed van ten minste James goede muziek worden.
Het probleem is meestal ook dat mensen/fans geen verandering willen omdat ze ten eerste fan zijn geworden door wat een band/artiest altijd heeft gespeeld enzo.
Maar je kan het niet blijven verwachten na al die tijd.
Verandering is er altijd, en ik denk dat het juist alleen maar meer wordt.
Want de reden dat de eerste paar albums meestal in dezelfde stijl zijn, is omdat de artiesten zelf nog niet veel variatie hebben natuurlijk.
Plus in MetallicA's geval is het ook nog dat ze zo'n rebellen-houding hadden van "don't be a pussy cocksucker" of wat dan ook.
Ik bedoel, in het begin moest je niet met een orkest aan komen. XD
De eerste post is van maart 2007, toen begonnen ze net....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
zo lang werken aan een album is voor Metallica wel een goed teken. The Black Album hebben ze ook meer dan een jaar over gedaan.
St. Anger lees je wel aan af dat dat veeeeeeeeel korter was dan een jaar.
St. Anger was ook duidelijk een nieuwe project en een nieuw begin.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
Ze gaan nu echt wel "naar de roots", bepaalde dingen zoals de stemmingen weer meer standaard maken om maar een voorbeeld te noemen.
Zo krijg je zowiezo geen "Nu-Metal"-sfeertje meer, ook bijvoorbeeld.
Dat hoop ik ook, en bij saint anger heeft die duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Ik heb de laatste tijd mijn vooroordelen een aantal keer aan de kanten proberen te zetten en naar saint anger te luisteren. Maar uiteindelijk blijft het echt niks. Op twee of drie nummers na, helemaal niet aansprekende nummers. En ik heb de hele tijd het idee dat het echt moest en niet spontaan kwam. De zanglijnen bijvoorbeeld vind ik echt ronduit slecht. Net een beginnende band. Ik kan er niet aan doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
Mja, ik wil niet je mening gaan omdraaien ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Maar ik vind het een goed album op zich.
De nummers hebben allemaal wel iets, ik vind het echt zo'n 70 minuten aan 1 stuk door razernij.
Alleen vind ik de sound een beetje "heavy" en vermoeiend worden na een tijd.
Ik kan er één keer aan een stuk naar luisteren maar dan echt een tijd niet meer.
Maar voor 1 keer vond ik 'm erg vet en pissed en alles.
Dus de nummers zelf raken me wel en ze zijn ook lekker raggen. :P
Ik heb het al veel mensen horen zeggen: de nummers op zich zijn wel goed maar de sound is alleen maar sucky. En ik kan er echt niet aan doen, de nummers komen mij allemaal vreselijk geforceerd over. Als je kijkt naar de dvd met de opnames op zie je ook dat ze precies een helse moeite doen. Ik snap echt vaak niet dat dit dezelfde mensen zijn die platen als MOP hebben geschreven.Citaat:
En de zanglijnen zijn echt wel het irritantst. De woorden passen niet op de muziek gewoon, dus is het beste ze wat te vervormen, zoals heel erg veel zangers doen, maar nee.
Ik vraag me af wat het nieuwe album gaat geven. Eigenlijk heb ik er niet zo veel hoop in ondanks al de positieve woorden die er rond gaan.
Ja, het was inderdaad wat geforceerd ja, ik weet wat je bedoeld.Citaat:
En ook live hadden ze moeite met de nummers, maar ze speelden het meestal ook veel te snel, maakt het ook niet mooier, doen ze heel vaak.
Ja ok, veel nummers kunnen het hebben, maar zoals Sad But True etc. moet je niet sneller gaan spelen.
Maar toch, ik vond dat album een nieuwe start, zoals het ook was met de problemen die ze hadden, je kon niet verwachten dat het een super soepel proces zou zijn natuurlijk.
En toch voel ik er MetallicA in, het zijn wel dezelfde mensen, alleen wat veranderd.
En er zijn allebij positieve en negatieve groepen over wat er nu komt.
Maar het meeste positieve zal denk ik wel terecht zijn.
Want persoonlijk trek ik mijn conclusies alleen uit wat ik vanuit hun berichten en interviews hoor/lees.
Je hebt natuurlijk ook van die fans die niet dood willen en altijd maar positief blijven en alles maar geweldig vinden, zo ben ik ook zeker niet, blegh.
Maar vanzelf is natuurlijk een ander deel negatief erover om de laatste jaren etc.
Dan heb je ook nog die MetallicA helemaal een verschrikking vinden sinds Load of zelfs Black Album, maar dat gaat erg ver voor nu. XD
Sjah, als het weer een teleurstelling wordt, dat... zou me teleurstellen? :S
Het blijft altijd toch maar wat iedereen persoonlijk vindt.
Ik blijf een gevoel hebben dat ze ons gaan verassen met iets waar de meeste mensen niet aan denken.
Ik vind dat St anger toch wel een paar nummers heeft waarvan ik het warm krijg, voor enkele minuten dan... Bv the unnamed feeling, shoot me again of all within my hands vind ik vrij goed, en zo staan er nog wel op. Het probleem bij die plaat is dat ze de nummers veeel te lang gerekt hebben. Ze maken de liedjes de helft te lang. Bv st anger zelf heb je de radio versie die rond de 5 min duurt en dan de plaatversie die 7:21 lang is.
Ik vind dat juist bij St. Anger erg vet.Citaat:
Maar ik ben het er wel mee eens dat veel langdradig is.
En aan de andere kant zitten er ook goede stukken in nummers die dan weer te kort zijn.
Zoals de "hoofdriff" die de hele tijd terug komt en een vet stukje dat maar heel even is.
In Saint Anger vind ik dat echt verschrikkelijk. De overgang naar het hoofd riff tegen het einde aan trekt ook op niets. Je hoort ook precies dat het er met computer achter is gevlamd.Citaat:
De zanglijnen zitten vind ik echt vol met typische beginnersclichés.
Zoals in Saint Anger de 'Set it fréé', je kent het wel. Duidelijk dat ze gewoon niets beter wisten om te 'roepen' als afwisseling van het eerder melodieuze.
Dat komt gewoon verschrikkelijk slecht en onoverdacht over.
Ja ik begrijp het...Citaat:
Ik heb ook altijd gedacht van, als je zoiets met de computer maakt, dus die ProTools van hun,
of dat niet te gemaakt en gekopieert klinkt, best wel dus...
Maar volgens mij doen ze dat deze keer niet toch?...
En ja, wat dingen klinken vrij amateuristisch en als opvulling.
Zoals ze zelfs hadden toegegeven dat ze dat bij de Loads hadden gedaan, het meeste ervan dan.
Maarja, dit laatste album ging ik er persoonlijk maar in mee, ze hebben het gemaakt zoals ze wilden blijkbaar.
En dat het meer betekende voor hun dan anders enzo, nouja ok mooi toch.
Het zijn janetten geworden :D:D.
Heb je donderdag die docu gezien over metal? Kwam aan het einde Metallica aan bod, de opnamen van The Black Album waarin Bob Rock ze ging vertellen wat ze moesten doen en dat waren ze helemaal niet gewend.
Ook zette Bob ze met elkaar in één ruimte en liet ze tegelijk spelen en ook dat waren ze niet gewend in de studio situatie. Het album verkocht 15 miljoen exemplaren.
Minpunt vond ik die grappenmakerij van Lars, die doet alsof hij Bob Rock in den aarsch neemt als Bob wat aan het slagwerk sleutelt. Camera erbij hé en dan moet Larsje altijd grappig doen, wat hij per definitie niet is.
Klopt, op elke filmpje wat ik van Lars Ulrich heb gezien waarin hij zn scheur opentrekt wil je hem gewoon in een floortom stoppen en van de Vaalserberg storten.