JA!! DIE vind ik nu WEL heel mooi!! congrats!
Printable View
JA!! DIE vind ik nu WEL heel mooi!! congrats!
Die zal beter staan, denk ik. :wink:
ja die is wel mooi!
Wat leuk dat je naar onze adviezen luisterd!
Ik vind ook dat je je gitaar roze moet verven dat langzaam over gaat in een geel groen mengsel kleurje. Je hardware moet je in allemaal verschillende kleuren doen (chrome/goud/zwart). Strat knoppen gebruiken. De inlay op je headstock zou ik veranderen naar geel groen en rode blokjes (zoals die bob marley epiphone). Deze zou ik vervolgens op onberedeneerbare plekken scheef op je toets zetten. Verder zou ik alleen één single coil erin zetten. Je kunt er ook een hardtail opzetten. Steinberger locking tuners lijken me in één woord BEEEEEEELDIG staan op deze les paul. Ook zijn van die punk stikkers op je gitaar heel mooi. Als ik een zelfbouw zou doen zou ik hem niet lakken en alleen maar bestikkeren! Hartstikke handig! Misschien kun je ook nog een Stratocaster pickguard erop zetten! en een 5 - way switch in plaats van een 3 way switch. Niet omdat het nodig is maar omdat het leuker staat. De knoppen op je gitaar kun je het beste op onwillekeurige plekken zetten. Dit levert een leuk spectakel van cover plates op de achterkant. Het is ook leuk om een aantal nep knoppen erop te zetten. Meerdere nep outputs zijn ook zeker niet lelijk waarbij je de echte door middel van een stratocaster Jackplate eruit laat komen. Voor een echt artistiek werk kun je de eerste de beste skater op straat een spuitbus op je gitaar los laten, en kijken wat eruit komt. Het kunstwerk kun je daarna verfijnen met de bovenstaande tips. Ik hoop dat dit je tot nieuw inzicht heeft gebracht!
Dirk
Ik weet niet wat je bedoelt met zo'n vaag verhaal maar ik vermoed dat je gewoon effe dom wilde lullen. :wink:
Hallo Luitjes, :razz:
Dank,dank, dank.....
Laatse opmerking van : Olaf ; +1 . :lol:
Ben idd over deze cover ook tevreden, ik denk dat de letters die creme kleurig waren, teveel schreeuwden om aandacht. :???:
groetjes Charlotte . :wink:
Dank,dank, dank.....
Laatse opmerking van : Olaf ; +1 . :lol:
Ben idd over deze cover ook tevreden, ik denk dat de letters die creme kleurig waren, teveel schreeuwden om aandacht. :???:
Ik begin al benieuwd te worden naar het eindresultaat. Kan bijna niet wachten.
Ja idd. Ik verveel me omdat ik loop te wachten op onderdelen voor mn eigen project dus ga ik maar spammen in andere topics :D
Dirk
O, vandaar. :roll: Wat voor model ga jij bouwen?
Hij staat onder "begonnen aan een variax project"
Hallo gitaar vrienden en vriendinnen, :)
Ben zelf uiteraard ook benieuwd, maar ook ik wacht nog op onderdelen, de T.O.M. pïezo brug wil maar niet komen, ik heb wel al bericht gehad dat de bestelde Gibson elementen begin december moeten arriveren (zeker op de 5-de ??), dat schiet dus wél op in ieder geval. :lol:
probeer vanavond nog wat foto's te plaatsen. :roll:
groetjes Charlotte. :wink:
Hallo luitjes, :P
Zoals beloofd nog wat foto's. :lol:
Ik ben gisteren en vandaag weer lekkker opgeschoten, de rozen op de body heb ik nu ook ingelegd, en het abalone voor de blaadjes heb ik vandaag ook allemaal kunnen zagen, en heb het even op de body neer gelegd voor de foto. Meer foto's op mijn site. :roll:
Ook nog een foto gemaakt van de headstock met het nieuwe truss rod cover erop geschroefd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...zen%20body.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...cover%2011.jpg
groetjes Charlotte :amp:
Ja mooi hoor, cover is ook zeker een vooruitgang.
Dirk
De headstock is echt mooi nu! Zijn dit ook de tuners die er uiteindelijk opkomen?
8-) !
Hoi Charlotte!
Ik vind het echt supermooi wat je allemaal maakt, maar er zit 1 klein maartje aan: ik vind het een beetje overdone met rozen en inleg overal, ik houd meer van bescheiden gitaren. Maar als jij het mooi vindt en andere mensen ook moet je er vooral mee doorgaan en wens ik je veel succes!
Hallo Luitjes, :P
Thanks, thanks ,...... .
Ja, dit zijn de tuners die erop gaan komen.
Heb vandaag weer wat vrije tijd nuttig besteed, waarvan de foto hieronder getuige.... ,alle inlays op de body ingelijmd.
Ga morgen verder met het schuren en afwerken van de inlays. :)
Meer foto's op de inlay pagina Les Paul op mijn site.
Hee, Charlotte. Vraagje. Wat voor electronica ga je monteren? Want je hebt aardig wat gaatjes gemaakt voor de potmeters. Of zijn er 2 gaatjes gereserveerd voor 2 coiltaps?
Hoi Olaf, :P
Als je op pagina 21 van deze topic gaat kijken, kun je het schema zien van de elektronica zoals ik deze ga plaatsen.
Ook op mijn site kun je dit bekijken onder hardware en elektronica.
Maar in het kort;
Op de normale Les Paul positie komen puh/pull pots,hiermee kun je de humbuckers single coil schakelen,en fase/uit fase.
Het extra gat is voor de potmeter van de piëzo elektronica ( volume piézo)
En het kleine gat is voor een 3 standen mini schakelaar voor het kiezen van : gewone elementen/mix/ piëzo.
Vandaag de inlay ontdaan van de lijmresten, en daarna mooi glad geschuurd,ook even alles bij elkaar gevoegd voor een overzichts plaatje, hieronder de foto's , meer op mijn site .
Nu maar wachten tot de brug arriveerd... . :-?
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...ositie%203.jpg
1 woord GEIL
je weet het he , je kan gebruik maken van mijn diensten in mijn spuiterij ;)
kan ik hem transparant amber lakken ;)
je website is onbereikbaar?
pfoeh, gelukkig heb ik de plaatjes nog gezien voor de site down ging :wink:
Er zijn wat problemen met de server bij mijn provider, vandaar even mijn site niet bereikbaar en geen foto's beschikbaar. :-?
Weet niet hoelang het gaat duren. :???:
Eindelijk goed nieuws, helaas is de schaller Tom met piëzo voorlopig niet leverbaar, dus nu de fischman ToM powerbridge besteld, ja diezelfde die Slash gebruikt, en deze komt eind van de week al binnen, dus kan ik volgende week verder met mijn Lp tje.
Hieronder zie je hem;
www.fishman.com/products/details.asp?id=56
Groetjes Charlotte . :wink:
in een woord: respect..
Ziet er echt uber mega vet geil uit!!!!
Die roos op de body is ook vet gaaf joh...heerlijk project dit...krijg er ergens wel GAS van :lol:
Die roos op de body doet me beetje denken aan een ESP Custom Tele.Die hebben toen ook eens een keer een Tele gemaakt met een roos op de body..en ziet er ook zeeer mooi uit..
Keep up the good work 8-)
Hey Robert, :P
Dank je wel voor het compliment, ben er zelf ook heel blij mee dat het zo mooi geworden is.
Als straks de lak erop komt,wordt het nog mooier denk ik.
Groetjes Charlotte . :wink:
youre welcome ;)
Welke kleur word ie eigelijk?
Vind dat naturel namelijk wel wat hebben eigelijk :oops:
Hoi Robert, :P
Als je goed op mijn site gekeken hebt, zag je dat hij sunburst wordt, zoals op de foto hieronder : :roll:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...uvoorbeeld.jpg
Heet dat niet cherry burst? sunburst heeft nog een zwarte rand toch?
Dirk
sunburst is de verzamelnaam, en dat kan een darkburst zijn (met een een bruine bijna zwarte rand), cherry sunburst (met een kersen rode rand op geel ), lemon burst (citroen geel met een lichte amber rand)
teaburst (zelfde maar dan theekleurig) honey burst (zelfde maar dan honingkleurig) amberburst (zelfde als de lemon maar dan donkerder)
etc
sunburst komt oorspronkelijk uit de meubelmakerij. Tafels bijvoorbeeld waren van origine geheel donker gebeitst. Door veelvuldig schoonpoetsen van de tafel werd het midden alsmaar lichter. Mensen vonden dit mooi en het werd toegepast op allerlei meubelen zoals stoelen en kasten en later dus ook op muziekinstrumenten. Goed beschouwd dus eigenlijk de eerste vorm van reliccen :-D
haha, coole manier om naar een burst te kijken :D
is het lastig/onbetaalbaar zo'n piezo in een willekeurige gitaar te bouwen? ik zou er graag een in mn ibanezPF200 willen, wat heb je er allemaal nodig?
http://www.graphtech.com/prodghost.htmCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Modulair systeem, saddles voor allerlei soorten bruggen, verschillende soorten preamps. Dat zijn de prijzen ongeveer, of je moet zelf aan het knutselen willen qua actieve electronica.
Dacht ik ook. Maar dit is geen Cherry Burst maar een Honey Burst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Wagenaar
rick zegt laat maar :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Hoi Ricktekent, :P
Echt lastig is het niet, bij Fishman hebben ze verschillende sorrten brugggen, ToM, Tele of een tremolo.
Ook de elektronica verkopen zij,
Ik ben voor de ToM ongeveer €180,-- kwijt, en voor de elektronica €85,--
Ik wilde eerst van Schaller de ToM, deze was € 95,-- , echter moeilijk leverbaar op dit moment. :-?
Link Fishman:
http://www.fishman.com/products/elec...r-products.asp
nederlandse importeur;
http://www.benellyimport.nl/
groetjes , Charlotte . :wink:
ah thanks charlotte!
Ik heb echt geen zin in hakken in me boddy ofzo, mja kmoet ff kijken of t allemaal haalbaar is, ook financieel :lol: suc6 met je project, blijf het volgen!
Allemamachies.. dat is mooi