Wat probeer je hier nu te zeggen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bram123
Printable View
Wat probeer je hier nu te zeggen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bram123
een ander soort rosewood (behoort wel tot dezelfde familie)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
okee, ik ben er bijna; krantenwijk, coke dealen, extra hypotheek, mijn Les Paul in de verkoop, dus mijn richwood Tele is al bijna in aantocht!
Kan iemand me vertellen wat het verschil is bij Backandforth tussen die van 124 euro en die van 160 euro?
Naar ik hier lees is die van 124 slecht (multiplex ofzoiets) en die van 160 van echt hout.
o.a
en die goedkopere zijn standaard kopietjes en de duurdere zijn 'vintage style' dingetjes (kluson like tuners, zogenaamd verkleurd gelakt maple)
Verweij dat is 5min lopen voor mij :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël_san
ja voor mij dan weer een kwartiertje fietsen, heb er mijn ibanez artcore trouwens gekocht ook..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roque
Jesse//
okee dan, Pat en Bluesbreaker bedankt. Binnenkort te bewonderen in dit theater.
Heeft er nou al iemand de vintage sunburst of hebben we allemaal een blonde :-D
Kan niet kiezen (heb ook nog geen geld om te kiezen, maar dromen mag ;) )
Franc.
ik ga er ook 1 halen, een candy apple red, of misschien wel zo'n sunburst.
Tsjah richwood zal wel goed zijn, kzou 'r wel 's 1 wille proberen. (net als london city) Maar anders zou ik wel 's een Fender Japanese Strat willen proberen. Voor zo'n 600 euro, toch 'n leuke strat met USA Fender p'ups. Niet te vergelijken met richwoods natuurlijk, maar dat lijkt me logisch als je naar 't prijsverschil kijkt.
Les Paul in de verkoop? Tell me more! Me interesse!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Beetje laat en misschien heb je het verteld (en heb ik er 10x overheen gelezen), maar hoe kan het dat je een zwarte slagplaat hebt??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
Hij komt toch officieel met een witte??
Franc.
Ja, en daar zat ik toen juist op te gassen! :razz: Maar Veweij is op ongeveer 10 min fietsten bij me vandaan.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiepoprockJesse
Ik weet niet of je KAAT Gitaren kent, maar die kan ze ook bestellen. (dat doe ik niet omdat ik toen ik de vorige keer iets bestelde er 4 maanden op moest wachten :evil: )
@Franc, de nieuwe modellen in Butterscotch, komen met een zwarte slagplaat.
Ah koel, ziet er beter uit iig :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
Ook bij Muziekhandel Piet Joosten?
Blijft link natuurlijk als je online bestelt...
Franc.
ik zeg niets meer :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
standaar met zwart, scheelt toch weer een 15-30€ voor een zwarte te kopen hé ;)
met wit vond ik hem niet zo héél erg mooi...
ben trouwens nog altijd heel erg tevreden, die tuners vervangen en topkam wat bijgevijld...
Er is zeker niemand die er al 1 over een Marshall JTM45 geprobeerd heeft he :-( :)
Als dat lekker klinkt moet er maar iets in de verkoop of zo.... :-?
Franc.
Yes, mijn Tele komt bij Joosten vandaan en had ook een zwarte slagplaat. Aangezien ik er een Esquire van ging maken heb ik mijn zwarte plaat aan Cubensis gegeven aangezien er een witte op de zijne zat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Ben opeens over van een sunburst naar butterscotch...
Ik krijg maar geen uitslag van de politie, ga ervan uit dat dat ook niet meer komen zal.
Heb een flightcase voor mn pedalen besteld en daar moet ik nog wat onderdeeltjes voor bij kopen, dus kan ik meteen zo'n RW testen (en kopen?)
Gelijk kopen ja! :D
Weet iemand het verschil tussen 'Stallion Vintage' en 'Stallion Vintage Junior'?
De Junior is duurder (op www.muziekhandeljoosten.nl), maargoed, waar betaal je dan extra voor?
Jah dat snapte ik ook al niet :???:
vreemd genoeg heb ik daar wel altijd last van ben een beetje allergisch voor die lui. :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Hehe, tja, die dader/maat van me is ondertussen al wel bestraft en moet naar bureau HALT op grond van:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
1) diefstal
2) vernieling van andermans eigendom
3) schending van de openbare orde (oid)
En wij (ik en andere maat) krijgen maar geen belletje...
Hehe, tja, die dader/maat van me is ondertussen al wel bestraft en moet naar bureau HALT op grond van:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
1) diefstal
2) vernieling van andermans eigendom
3) schending van de openbare orde (oid)
En wij (ik en andere maat) krijgen maar geen belletje...
@GrooveB3: Ik heb ze er even over gemaild....
Misschien is het een minigitaartje? Voor 'Juniors' ? ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
was een beetje een grapje....... :wink:
Wou al zeggen :D
Nou, dat moet je niet zeggen! Als je die LP verkoopt kan je toch maar mooi tien Tele's in je bezit krijgen... :-D
Maar ik zit dus wel serieus te gassen op die dikke jazzbak, die ES 175 copie.
De Junior is inderdaad kleiner. De body is een stuk kleiner als ik zo naar de foto kijk, en de mensuur is iets korter, 24" voor de junior en 25 1/2 voor de normale versie.
een les paul heeft 24,75" mensuur... algemeen bekend toch? van de junior weet ik het zo niet.
hoe zit het met de richwood stratocasters? hebben die ook de 'bite' van een goede fender?
ik herhaal het nog maar even: bij 'the amp man' in Leiden staat als het goed is nog een blonde tele voor 130 euri en a;s je je best doet kan daar ook nog iets vanaf :wink: . Overigens alleen nog op zaterdagen open.
Valt me ineens op: die RW tele vintage is dus NIET string through body oftewel de snaren eindigen aan de achterkant van het "bakje" zeg maar? Mmm is wel te verhelpen natuurlijk maar toch, puntje eraf.
Opa (alles al gehad, alles al gedaan :-D ) had ooit een Fenix tele kopietje, had dezelfde snaar bevestiging. Snel verholpen: de gaatjes in het "bakje" waren al voorgeboord, snaren eraf, bakje eraf. Gaten door de body boren, liefst met een boorstandaard dan heb je meer kans dat je recht boort...
Aan de achterkant van die busjes in de gaten timmeren met een hamer. Gitaar monteren. Snaren nu dus wel via de achterkant vd body. Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.
echt???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
wow, maar zitten er bij de richwood ook van die gaatjes in?
Heeft er iemand al ervaring met de RW RE-130? http://users.skynet.be/musicshopmald...romo/24906.jpg
Idd, de topload bridge is erg jammer, alhoewel dat voor mij niet uitmaakte aangezien ik er een Esquire van gemaakt heb en je raadt het al, Esquire hadden ook toploaded bruggen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
ja, maar waarom moet het zo authentiek, als een tele beter klinkt met string through, dan klinkt een esquire op die manier ook beter dus waarom zou je het laten?q