Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
Laten we meningen en feiten even uit elkaar houden.
Uiteraard, maar je spreekt jezelf ook tegen. De verkoper heeft nooit beweerd dat de gitaar 200,- waard was, slechts dat hij hem niet voor minder dan 200,- ging verkopen. Of er een tweede koper was kan je niet weten, en natuurlijk denk ik daar het mijne van, maar dat blijft in het midden. Sowieso hoeft thunder niet te kopen als er een tweede koper is, hij had ook van de koop kunnen afzien.
Of, en daar hamer ik de hele tijd al op, hij had van z;n luie reet af kunnen komen, even googlen/bellen/lopen naar een muziekwinkel en de feiten kunnen achterhalen. De koper heeft de etische plicht om eventuele gebreken vantevoren kenbaar te maken, maar een slecht geluid si subjectief, en het lijkt mij absurd om te stellen dat de verkoper de hoogte van zijn prijs altijd dient te verantwoorden, al kan je ook dat altijd vragen.
Onderhandelen is een spel, je kan ook niet miepen als je veel geld verliest met poker dat je de spelregels niet kent en dus je geld moet terug krijgen. Ik ben overigens niet de bewuste verkoper, al begint het dar wel sterk op te lijken :D.
Kortom, leuke handtekening, maar ik heb er nog eentje voor je: laziness is no excuse.