We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Han S
Ja, maar daar gaat het niet om. Men maakt een leuk muziekprogramma en de kijker geniet er van.
Maar wij muzikanten kijken er anders naar en als ik dan een bejaarde drummer zie in de jury die kennelijk voornamelijk op de drummer let (doe nog eens een roffeltje), dan vraag ik me af of dat de juiste persoon is die mag uitmaken wie er wel en niet door mag gaan.
Want al die muzikanten die meedoen willen heel graag naar de Ziggo dome en terecht want dat is een ervaring die niet te beschrijven is.
En als ik dan zo'n vreselijk goede band zie die er naast grijpt, dan vind ik dat gewoon triest voor die leuke jonge gasten, want ze deden hun stinkende best en struikelen over een jury.
En het publiek beoordeelt alleen maar op smaak.
Ze struikelden ook over het publiek. Ook het publiek zag meer in de Blues Brothers dan in Toto. Ik zei het al eerder, het gaat ook (en ik vind vooral) om entertainment. Rob Kemps/Snollebollekes stelt muzikaal ook weinig voor, maar hij heeft het feestje bouwen tot een kunst verheven. Ik ben ervan overtuigd dat het publiek liever een enthousiaste band ziet die wat rammelt dan een superstrakke band zonder emotie. Niet dat die Toto tribute zonder passie speelde, dat bedoel ik niet. Maar show is nu eenmaal heel belangrijk. Ze spelen niet alleen maar voor muzikanten.
We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Thiez
Tributeband is vaak veel meer commercieel oogpunt dan creatief oogpunt. Maar het enige waar het om gaat is dat je plezier hebt in de muziek die je speelt. Ik heb het beide, een tribute en een eigen werk band.
Ach, commercieel misschien nog niet eens altijd. Ik heb vorig jaar vier concertjes gedaan met een Normaal coverband, en persoonlijk vond ik dat een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik heb leren gitaarspelen met de muziek van Normaal, ik kan die muziek wel dromen. En het is bij ons in de streek nog best populair. Dus idd makkelijk scoren. Maar ik ben muzikaal niet heel creatief, werk gewoon 36 uur per week en heb een druk gezin. Ik hoef niet met eigen muziek op pad, ik wil gewoon lekker spelen. En dat is wat dat was. Ik ben er financieel niet heel veel wijzer van geworden. Vijf tientjes per optreden geloof ik, en dan moest ik zelf erheen rijden.