Als de chinees een complete gitaar namaakt, zal zo'n papiertje toch ook nog wel lukken?
Ik bedoel eigenlijk, hoe veel voegt zo'n papiertje toe? (Ik kom nooit in de customshop prijsklasse ;-) )
Printable View
Fijn dat er een goede oplossing is gekomen Stoffel.
Verder snap ik de excuses die je maakt ook niet. Kort samengevat is hij op twee momenten fatsoenlijk tegen je geweest; toen hij je iets kon verkopen en toen hij moest voorkomen dat hij extra kosten aan z'n broek kreeg. En in geval van dat laatste geeft hij eerst nog even te kennen dat het echt aan jou ligt dat dit zo is geëscaleerd.
Nogmaals fijn dat jij blij bent maar mij zal je er alsnog nooit zien.
Je vat het mooi samen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik wil niet stoken hoor, maar eh... bekende gitaar plus dito omschrijving?
http://www.theguitarfarm.eu/product/...-stratocaster/
Begint die mafkees nu weer en dit keer zelfs een nog hogere prijs eraan hangen! Het wordt tijd dat we Badr Hari langs laten komen om de boel kort wn klein te slaan.
Al 33 pagina's over deze zaak.
Wát een gratis reclame voor die man!
"Slechte reclame is ook reclame!", zei Gerrit Van Der Valk ooit al, en hij kon het weten!
Remork sluiten.
Bij de verkoop aan Stoffel zou je nog kunnen zeggen: Ich habe es nicht gewusst, maar nu is het bewuste oplichting. Wat een schade voor het vak is deze enorme beschuitlul.
Ik zou dan ook iedereen van dit forum willen oproepen hem te mailen met vragen over deze gitaar 😂
Zeg, kunnen we niet op zowel zijn website als op MP even een lading aan slechte reviews geven?
Goed idee, Joost 👍
Alhoewel ik die vent ook niet moet zou ik het kinderachtig vinden. Het is toch opgelost?
Nee, nu hij zelfs een stap verder gaat en dezelfde gitaar aanbiedt zonder te melden dat er sprake is van een refin en waarschijnlijk zonder de electronica te hebben gecontroleerd, is er nu sprake van oplichting. Zeker daar hij met 1 van 150 pocht, wat alleen op gaat voor de witte versie.
Het is opgelost voor de topicstarter. Maar als hij nu dezelfde gitaar aanbiedt met een hogere prijs, denk ik dat we als forum een front kunnen vormen om andere mogelijke kopers te waarschuwen voor de praktijken van deze droeftoeter. Hij doet dit bewust namelijk. Triest heel triest.
Dezelfde gitaar aanbieden mag, en voor een hogere prijs mag ook. Wat niet mag, is bewust informatie achterhouden. Wat ook niet mag, is de gitaar aanbieden voor wat het niet is. Wat niet mag is de gitaar aanbieden als een exclusieve 1 van 150 terwijl hij weet dat het 1 van enkele duizenden in sunburst is.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ie het bij de eerste keer ook wel wist. Is niet hard te maken, maar bij een tweede keer weer deze zelfde gitaar op dezelfde wijze aanbieden, kennelijk nog duurder dan daarvoor, dan krijg je wel een bepaald idee over het handelen van deze meneer, ook bij de eerste keer aanbieden. Dat ie ook niet door heeft dat het internet tegenwoordig je mond op mond reclame is, dan ben je echt wel heel erg naïef... Deze man gaat niet heel erg lang in de business zitten. Een keertje Googelen en je komt al op een dergelijk topic als deze en dat is wat veel mensen tegenwoordig toch doen.
Het enige wat ik ten aanzien van deze advertentie nog kan bedenken is dat hij in ieder geval hardware en elektronica in originele staat heeft teruggezet.
Dan zou je alleen die overgespoten body als niet origineel overhouden. Pas daarop de advertentie tekst aan, verlaag de prijs met 500 euro naar 1095 en er is niemand die dan klaagt.
Maar door de voorgeschiedenis heeft Frans elke schijn tegen. Niemand gelooft die advertenties meer, dus binnen afzienbare tijd is hij van de markt af.
Tuurlijk wist hij dat wel, hij speelde een potje blufpoker en dat doet hij nu weer.
Over lang in de business..... je hebt bijvoorbeeld Jet Cars in Rotterdam. Die draaien al meer dan een decennium lang tellers terug en komen er vaak ook nog mee weg. Ze zijn daar zelfs zo transparant in, dat toen ik een kenteken vroeg, dit direct kreeg en via de NAP constateerde dat de wagen de afgelopen 1,5 jaar achteruit gereden had, want toen had hij ruim 80k meer op de teller. Veel mensen ontdekken pas na aanschaf de vele verhalen op interweb, wat zoveel meer is dan Facebook!
Maar dan nog. Als een autoverkoper weet dat de distributieriem vervangen moet worden maar dat meldt hij niet, maakt hem dat een oplichter? Of nog duidelijker, de banden zijn op maar hij wijst er niet op.
De koper heeft ook een verantwoordelijkheid hoor, al is het alleen al naar zichzelf toe.
In Duitsland ben je dan aansprakelijk en strafbaar, ook als particulier trouwens. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet, maar gezien de populariteit van MP zal dat wel meevallen.....
Onzin, iemand die bewust knollen voor citoenen wil verkopen, probeert de boel te belazeren. Temeer daar hij een prijs vraagt die zelfs voor the real thing te hoog is volgens mij. Vroeg hij beduidend onder de marktwaarde, zou je kunnen overwegen om hem voor de 2de keer bij deze gitaar het voordeel van de twijfel te geven.
Het minste wat hij zou moeten vermelden is de refin, want dat beinvloed aanmerkelijk de waarde. Zoals gezegd doet hij het omgekeerde. Door met de 1 van 150 te adverteren, geeft hij aan dat het om de zeldzame uitvoering (in dit geval wit) gaat. Van de sunburst zijn er vele mslen meer gemaakt en dus minder zeldzaam.
Nou ja zeg! Je hebt toch ook je eigen verantwoordelijkheid zoals Pepe zegt.
Frans verdient bij mij geen schoonheidsprijs, zeker niet. Maar je kan hem niet bij voorbaat al uitmaken voor oplichter. Daar heb je simpelweg geen bewijzen voor.
Ik heb de feiten herhaaldelijk opgesomd. Naar mijn normen is verkoper, zelfs los van de hele voorgeschiedenis, oneerlijk.
Die zijn er meer....
Ik pak bier en chips erbij....vertel Lex 😉
Ik heb geen idee waar je heen wil Jut, maar iemand die willens en wetens een gitaar met zo'n verhaal als 1 van 150 te koop zet probeert de kluit te belazeren.
Je weet hoe hij de gitaar aan Stoffel heeft verkocht. Je weet hoe hij begrip toonde voor de situatie (niet dus). Tot bleek dat Stoffel zich niet met een kluitje het riet in liet sturen.
En jij denkt serieus dat die gitaar die nu weer als dusdanig online staat (1 van 150 en hoge vraagprijs) bij verkoop wordt voorzien van een net verhaaltje over de refin etc.
En dat de gene die het niet nodig vindt de refin te vermelden wel de moeite neemt de elektronica te vervangen?
Dit is gewoon besodemieteren. Natuurlijk heeft de verkoper ook bepaalde verantwoordelijkheden maar dat kan nooit een vrijbrief zijn voor de verkoper om met zo'n lulverhaal op de proppen te komen.
Maar neem me eens mee in jouw beredenering. Als het zijn doel is deze gitaar uiteindelijk met het eerlijke verhaal te verkopen, waarom zou hij 'm dan met een misleidende tekst waarmee hij notabene eerder iemand heeft opgelicht op MP zetten?
Ik kan daar namelijk geen enkele reden voor bedenken.
Zeer eens met Vincent.
Lees dit topic nog eens terug met de hele voorgeschiedenis van deze gitaar en dan kan je tot geen andere conclusie komen dat Frans met opzet probeert dezelfde praktijk wederom toe te passen.
Dus wat is je theorie, Lex?
Vincent,als je voorgaande posts leest dan begrijp je het toch wel? Er is momenteel namelijk echt geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hij de boel weer aan het besodemieteren is. Een autoverkoper zet toch ook niet gelijk in zijn advertenties wat er eventueel aan zijn auto mankeert? Daar vraag je naar als je gaat kijken, of op een andere manier contact met hem opneemt. Dan pas hoort hij het te vertellen en niet in zijn advertentie. Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen? Nee toch?
Deze post verbaast me, Lex. Ik vind hem zelfs heel naïef eigenlijk.
We weten op basis van dit topic de hele voorgeschiedenis van de gitaar, dan is het toch vreemd dat hij hem voor een hogere prijs weer adverteert? Dat schuilt moedwilligheid in. En hij heeft maar 1 doel, zo snel mogelijk van deze gitaar af willen komen.
Nee Arjan, ik ben het niet met je eens. Het kan ook zo zijn dat toen hij de gitaar aan Stoffel verkocht, dat hij werkelijk niet wist dat deze niet origineel was. Dat kan toch? En waarom zal hij dan nu niet de waarheid vertellen? Als hij dat nu niet zou doen dan is het inderdaad opzet en dan pas kan je hem aangeven van oplichting. Maar zover is het nog immers niet.
Marktplaats biedt de mogelijkheid om verdachte adverteerders te melden... ik denk dat er adverteerders voor minder zijn aangemeld.
Voor mij wel.
Er is imo toch en groot verschil tussen zaken niet vermelden (zoals in jouw voorbeeld met die autoverkoper) en bewust onjuiste informatie te verstrekken.
Hij weet dat het om een refin gaat, maar doet het voorkomen dat het hier om een bijzonder exemplaar gaat.
Nee, hij is nu ook niet eerlijk. Als hij wel eerlijk wilt zijn, waarom zet hij dan nu nog bewust onjuiste informatie in de advertentie?