't is net een telefoon...
Printable View
't is net een telefoon...
Tsja, het is zeker niet moeders mooiste en ook jammer dat hij 3 units hoog is. Dat wordt weer een nieuwe case kopen.
Ik wacht nog even rustig af maar
uiteindelijk zal hij er wel ooit komen. Mits de effecten afdeling ook echt weer verbetering heeft.l qua kwaliteit. Altijd veel plezier van mijn Axe fx 2 gehad.
Ik heb een Fractal Axe Fx Standard te koop. Iemand interesse? Denk aan 600 euro
Is er eigenlijk al bekend wat ie moet kosten?
Serieuze hardware:
Maar ik denk niet dat de FPGA proprietary is, ik denk dat ze de programering bedoelen. Ben wel benieuwd welke ze hebben gebruikt.Citaat:
Two 1.0 GHz, floating-point “Keystone” Digital Signal Processors (DSPs) comprise the main audio engine. These processors are the most powerful DSPs available delivering over twice the performance of the DSPs used in our previous generation products. To feed these advanced processors we coupled 4Gb of blazing fast PC1600 DDR3 memory, hundreds of MB of FLASH memory, a proprietary FPGA and a rich set of peripherals.
The stunning color display is controlled by a dedicated graphics processor while USB traffic and user interface tasks are handled by a 500 MHz, 16-core microcontroller providing smooth operation and robust USB performance.
2500 dollar. Benieuwd naar de euro prijs.
Over devaluatie. Ik weet zeker dat de Axe 2 nu een serieuze prijsdaling gaat hebben op de 2e hands markt en dat er veel gaan worden aangeboden.
Ik wacht nog even af wat de strategie gaat worden van Fractal. De laatste jaren was het voor 90% gericht op AMP moddeling en werd er weinig aandacht besteed aan de effecten in de updates. Als dit zich doorzet weet ik niet of ik een Axe 3 ga kopen. Ik gebruik toch maar een paar AMP models en cabs. Wie heeft er nu 2000 cabs nodig? Meer power en opslag capaciteit en meer input en outputs heb ik ook niet nodig. Het gaat me puur om de effecten.
Ziet er mooi uit hoor. Inderdaad lijkt wel heel erg op de Helix Rack. Alleen zijn die Euro 1500 goedkoper. In ieder geval heel veel succes met het weekelijks aanpassen van je patches bij elke update. Maar voor die “experience” betaal je graag wat extra.....toch?
https://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/...30be36e96aad91
https://s5.postimg.org/kt11o4k8n/275...81854709_n.jpg
Zo te zien is het adres voor de nieuwe Axe-Fx meeting ook al geprogrammeerd. :seriousf:
Veel plezier vanaf hier.
En de eerste demo's zijn er :
https://www.youtube.com/playlist?lis...-9ChUszqgsiWZ0
https://www.youtube.com/watch?v=xZMe...0&t=0s&index=3
Super mooi. Maar mooier dan de FX II?
Vergelijk zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=geI_7oxxp3M
Thanks! :) Tja, hoor wel verschil. Maar zelfde settings? Kan dat wel, zijn er nieuwe parameters bij of juist weggevallen? Maar is nou de één echt 'mooier' dan de ander? Mwoa.... lijk wat meer gain te horen in de patches van de III dat lijkt dan al sneller 'meer', 'beter' en dus 'mooier'. Maar kweennie hoor....
Wauw!! Nog meer parameters om te tweaken!! De rasechte fanboys komen nu helemaal niet meer aan spelen toe, alleen nog maar aan tweaken en op het fractalforum posten.
Inderdaad, als er al verschil is, dan is het heel subtiel en dan ook nog moet je de II en III naast en na elkaar horen. M.a.w. of je nu met of een II of een III speelt, dat verschil hoort niemand. En dan hebben we het nog niet eens over een bandsituatie.
In het vergelijkingsfilmpje had ik bij de plexi zoiets van nou is dit het nu.
Bij de cleane sounds verderop sprak de 3 me wel meer aan dan de 2, maar wat Fusion al terecht opmerkte, wat ben je nou precies aan het vergelijken.
Ik bespeur hier een 'lichte' antipathie?
Tis maar net hoe je met dat tweaken om gaat natuurlijk.
Ik vind bij dat filmpje de III wel beter klinken, maar het is geen dag en nacht verschil. Vooralsnog vind ik het nog te weinig om mijn II te verkopen. Het is een beetje overkill voor mij. Maar ik sluit het niet uit in de toekomst als er ook echt duidelijk merkbare verbeteringen komen in effecten afdeling.
Ik hoop dat iedereen massaal de axe fx 2 laat vallen voor dumpprijzen. Lijkt me leuk speelgoed om thuis in stilte te pielen.
Een nieuwe 3 daarvoor aanschaffen is me te gortig; gevoelsmatig wil ik mijn buizenamps er nog niet voor weg doen.
Wel jammer dat je die dingen nergens echt relaxed kunt testen.
Ondanks dat de rasechte fanboys eigenlijk door al t tweaken geen tijd hebben voor wat dan ook, zijn ze meestal toch wel bereid tegen een symbolische vergoeding in bijv de vorm van een alcoholische versnapering oid iemand thuis te ontvangen voor een test sessie. Als ik de FX I nog had gehad had je die bij mij kunnen testen hehe
Dat tweaken is een gevaarlijk iets.
Ook al kan ik er niks van, ik vind het op zich wel leuk. Ik moet alleen niet van dat tweakable spul hebben, dan speel ik helemaal nooit meer.
Zo komt het over inderdaad. Ik snap wel waar het vandaan komt. Bij iedere update moet je inderdaad weer wat aan je geluid sleutelen als er belangrijke zaken zijn veranderd. Maar je hoeft niet iedere update te draaien. Ik sla veel updates over en update hem misschien 2 keer per jaar. Ik ga ook niet al mijn presets steeds aanpassen, alleen wat kleine dingen. Ik gebruik ook maar een handjevol versterker en cab modellen. Mij gaat het meer om de effecten en wat je met de routings kan. Andere draaien wel iedere update en zijn meer aan het tweaken. Maar goed je mag blij zijn dat Fractal hun producten steeds probeert te verbeteren en dat je er niet steeds voor hoeft te betalen. Ik ken weinig andere bedrijven die dat zo doen. Vaak laten ze hun producten snel in de steek en maken weer iets nieuws ipv de oude versie te updaten. Bij Fractal zit daar steeds toch pakweg drie jaar tussen.
Je bedoelt dat er bij Fractal steeds drie jaar zit tussen het uitbrengen van een nieuw model / nieuwe hardware?
Bedrijven die dat exact hetzelfde doen: Line6 en Boss, en dan praat je toch over een heel andere prijsklasse.
Paar posts terug had iemand het er over dat in zeven jaar tijd zelfs vier verschillende versies van de Axe FX II zijn uitgebracht.
Inderdaad grote kans dat de III ervoor zorgt dat de waarde van de II behoorlijk keldert en je voor relatief weinig geld een belachelijk goede processor kan kopen.
Die waarde is al gekelderd de minuut dat de III uit kwam. Zo gaat dat altijd met alle gear
Ja maar De Axe II en III in de lijn de lijn van Ultra zien. De AX8 en FX8 zijn beide floorboards en andere apparaten. Die kun je niet onder 1 noemer scharen.
De Axe II is 2011 uitgekomen. Er zit dus 7 jaar tussen de II en III. Van de II zijn de mk1 en mk2 en de XL. De mk1 en mk2 zijn nagenoeg hetzelfde en de XL is ook hetzelfde qua sound heeft alleen wat meer opslag. De III is pas echt anders.
Het ging mij om de firmware updates. Boss heeft zijn producten nooit zo vaak geupdate qua firmware dan Fractal. Dus die doen niet hetzelfde. Line 6 weet ik niks van.
JA dat zeker. Meer tweaken dan spelen, te gek toch?!
;)
Hahahaha. Ik doelde meer op de (softwarematige) beschikbaarheid van nagenoeg alle amps, effecten en speakers die je je maar kan wensen.
PS. ik haat progressive metal :p
Je ziet steeds meer pro's die hun sound uit FAS halen. Ik zag laatst een interview met Neal Schon die het allemaal een stuk gecontroleerder en makkelijker vindt, zeker als je met in-ears speelt. Ik was onder de indruk van zijn sound, maar dat ligt misschien aan Neal Schon zelf, want al die te gekke licks schudt hij erg losjes uit de mouw.
In de studio zijn het inmiddels volledig geaccepteerde tools. Zelf ben ik nog niet aan de FAS omdat ik niet zo'n tweaker ben. ik ben van plug and play, maar haat dit soort apparaten absoluut niet. FAS (en ook de concurrenten) wordt steeds beter, goedkoper en compacter. Dus misschien piep ik over 5 jaar heel anders. ;-)
Wat de pro-wereld betreft, zijn het inderdaad FAS en Kemper die er de scepter zwaaien.
Gewoon lekker kiezen wat voor jou het beste werkt. Of je nou Helix, Axe of Kemper kiest, qua sound doen ze gewoonweg niet voor elkaar onder.
Vooral voor amp modelling, maar ook de tweakability en sommige effecten. Helix is gaaf spul hoor, en 'beter' is in the ears of the beholder, maar ik vind FAS echt stukken beter klinken. Maar ik a) wou wat anders en b) wat portables en c) wou dit keer niet zo veel uitgeven. Vandaar :)
Verder wel weer een beetje met DML eens dat t tweaken bij de FAS door sommigen (noem ze fanbois) bijna t hoofddoel lijkt te zijn. Maar goed, dat komt mij ook vaak over buiten t FAS wereldje. Ik vermoed dat voor veel mensen gear en collecteren net zo belangrijk is als gitaarspelen zelf. Soms zie ik mensen met bakken gear en gitaren en dan hoor je ze spelen en dan denk ik.... misschien wat meer oefenen haha. Maar goed, ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in, ik persoonlijk heb minimale gear die puur ter ondersteuning is om live goed te klinken. Ik heb al zo weinig tijd, dan ben ik liever gitaar aan t spelen (oefen trouwens thuis echt 99% van de tijd zonder enige gear aangesloten) dan aan t pielen en verkopen etc. Maar goed, nogmaals, to each his own./
Wat ik persoonlijk jammer vind bij Fractal is dat je nadruk de laatste jaren alleen op amp modelling ligt en steeds minder op effecten. Bij mij is het juist andersom. Wat heb je aan 500 amps en 1000 cabs? Kost te veel tijd om het allemaal uit te proberen en eigenlijk heb je maar een paar van die modellen nodig. Meer is niet altijd beter. En het kan niet allemaal top kwaliteit zijn als je zo veel models heb.
Dat is een beetje de reden dat ik (nog) niet overstap naar de III.
Ik zou juist wel geïnteresseerd zijn in goede amp en speaker sim zonder echte nadruk op effecten. Maar misschien is dat meer het domein van Kemper.
Maar die lijkt (op het eerste gezicht) weer wat beperkt om je eigen fx unit(s) toe te voegen.
Ben benieuwd of die binnenkort nog een opvolger krijgt. Volgens mij bestaat die inmiddels ook alweer een jaar of 6.
Zit in ieder geval één FX-loop (mono send / stereo return) op, weet niet of dat voor jou voldoende is.
Vooralsnog komt er geen opvolger, Kemper hanteert hetzelfde principe als met zijn Virus synthesizers, dus koop eenmalig de hardware en krijg ongeveer 10 jaar lang gratis updates, voordat er een nieuwe hardware versie komt. Zoiets.