superverhaal!
belachelijke photoshop wel, die foto
Goed! Gaat de hele gitaarwereld over, lache!
Wat moet daar aan geshopt zijn dan??
Belichting en achtergrond zijn bijgewerkt maar voor de rest past het natuurlijk in de twijfel rondom het hele verhaal dat ook deze foto niet echt zou zijn :D
Zelfs dat valt nog best mee... er zit nog steeds een lelijke schaduw op de achtergrond die ik als shopper toch echt eerst zou verwijderen voordat ik me met andere dingen bemoei. Hij staat gewoon voor een onwijs lelijke muur :D
Leuk begin van het nieuwe jaar :crazyhappy:
Z'n fanbase heeft er al een Youtube filmpje van gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=yhscT...el_video_title
Leuk einde!!!
En de mensen die denken dat deze gitaar 2 miljoen waard is, alsjeblieft niet zo dom doen?!
Ehhm als je daarmee op mijn post doelt, ik weet heus dat de gitaar alleen voor zoveel verzekerd is.
Hetzelfde als andere sterren hun vingers, haren of Tetten! verzekeren.
Echt een schitterend verhaal met een happy end. :) Congrats Ben! En je kameraad natuurlijk ook. Ze zouden hier een docu over moeten maken.
:seriousf:
Ik bem stiekem wel een beetje trots op Ben & compaan.
Een beetje jaloers ook wel... ;)
Het is jullie gegund !
Zag het verhaal ook voorbij komen op de facebook pagina van de Gibson Custom Shop. Erg cool hoe dat allemaal gegaan is. Veel plezier met je gitaar, Ben..!
Ik ga er mee stoppen. Het is grappig om te zien hoe snel zon verhaal veranderd op forums en in kranten.
Je zal zien dat die meneer Kabbara hoofd van het toeristen buro op curacao de meeste eer zal krijgen (Nu al en waarschijnlijk ook in de toekomst) terwijl hij er niets mee te maken had. Hij ging mee naar de USA om de antillen in een goed daglicht te stellen, omdat Donald het leuk vond om de antillen eens leuk voor de dag te laten komen. thats it. Nu lijk het alsof het allemaal dankzij hem tot stand is gekomen
Twee jaar geleden werkte de beste man nog niet eens daar
Het geld om de gitaar te kopen is ook helemaal niet voorgeschoten, dat hebben we zelf gedaan. Hoeveel is verder niet belangrijk, daar zijn afspraken over gemaakt.
Ik vind het allemaal prima zo, zolang ik zometeen mijn gitaar maar krijg.
Binnenkort een HNGD topic over een Frampton customshopper
That's life Ben, als je iets aantrekkelijks zelf niet pakt, doet iemand anders het.
Ach... En uiteindelijk kun je op fifteen minutes of fame ook niet spelen, maar op een les paul custom wel
That's the spirit! :)
ik heb hier nog een Strat van ene Jimi H. liggen .... zou dat nog wat waard zijn ?
;)
Komt ie uit zijn reet?
Nog even ten overvloede van de NY Times:
bronCitaat:
The Comes Alive Les Paul was supposedly destroyed in a plane crash in 1980
According to the New York Times, the story goes that the black Gibson Les Paul was on board a November 1980 cargo plane that crashed on takeoff in Caracas, Venezuela, on its way to Panama, where Frampton was to perform.
Although it was supposedly destroyed in the crash the guitar was pulled from the wreckage and later sold to a musician on the Dutch Caribbean island of Curaçao.
The guitar was returned to Frampton in Nashville last month after a two-year negotiation involving the local musician who had the guitar, a customs agent who repairs guitars in his spare time, a diehard Frampton fan in the Netherlands and the head of the island’s tourist board.
"For 30 years, it didn’t exist – it went up in a puff of smoke as far as I was concerned,” Frampton said in a telephone interview.
Frampton originally borrowed the guitar to play the Fillmore in San Francisco with Humble Pie when his own guitar kept feeding back during solos. "I used it for both sets and my feet didn’t touch the ground,” he recalled, saying he thought, "This is the best guitar I have ever played.” He offered to buy the guitar off the fan, who instead insisted on giving it to him.
He played it on the Humble Pie albums "Rock On” and "Rocking the Fillmore,” and on all his solo records. He also used it in sessions with George Harrison, Harry Nilsson and John Entwistle.
Most significantly though, it was the guitar he played on the 1976 solo album "Frampton Comes Alive!” one of the best-selling live albums of all time. "It’s all I ever used for 10 years,” he said. "That was it. That was part of me.”
The guitar surfaced after the unnamed guitar player who had bought the battered guitar and used it for the past few decades took it to Donald Valentina, a Curaçao customs agent who collects and repairs old guitars in his spare time, to get fixed. Valentina noticed the unusual triple pick-up set up and the various burn marks and, suspecting that this might be the guitar that Frampton had played on Comes Alive, he contacted a die hard Frampton fan friend in Holland who concurred that it might be the guitar.
For two years Mr. Valentina tried to persuade the local guitarist to sell the instrument, and finally, in November, facing a financial problem, he finally agreed. But Mr. Valentina did not have money and, afraid another buyer might scoop up the guitar, he approached Ghatim Kabbara at the tourist board.
Mr. Kabbara, an amateur guitarist himself, agreed to put up the board’s funds - about $5,000 - to purchase the guitar. He and Mr. Valentina then took the guitar to Frampton themselves. "I thought the right thing to do was to give him back his guitar,” he said. "This guitar was him. The whole 1970s was this guitar.”
Frampton was reunited with his favourite guitar last month and he hopes to play it at next months shows at the Beacon Theater in New York. It is currently receiving a few repairs at the Gibson Custom Shop, although he will be leaving the burn marks and scrapes intact "I want it to have its battle scars," he said.
Discussie gevolgd, niet op gereageerd, ben zelf van "eerst zien dan geloven" of "stugge Fries" type maar vind t een cool verhaal. Zo is Brian may z'n eerste red special backup copie van John birch ook na 25 jaar weer boven water gekomen. Denk dat slash z'n beruchte afd 39 marshall ook ooit nog wel boven water komt.
Wie bepaalt eigenlijk waar die handtekening van Frampton komt/kwam?
Ik zou hem namelijk helemaal niet op de voorkant willen, gewoon op de achterkant waar niemand hem kan zien. Ik vind dat zo lelijk van voor. :(
Wat een eikels daar op de gibson site... "The Curaçao Tourist Board acquired the guitar"...
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...axe-0103-2012/
Wie is die man van de tourist-board anyway?
Lees deze post even: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2769585
Geeft volgens mij prima antwoord op je vragen en geeft ook aan dat het verhaal op de gibson site dus klopt: 2 fans hebben het instrument gevonden, het tourist boord betaalde de gitaar, omdat de vriend van benwave niet over de pecunia beschikte en zo was het verhaaltje rond.
....en wat dacht je hiervan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2769527
Ik zou het jammer vinder dat iemand anders dan ben wave en z'n maatje er met de eer vandoor gaat. Deze heren hebben het werk verzet, niemand anders
Ga nou niet lopen Janken hier met wie eer krijgt of niet..
Dit was van ter voren bekend dat dit ging gebeuren. Ben had de gaten beter moeten dichten en het slimmer aan moeten pakken. Neemt niet weg dat ik zijn manier van "handelen" zeer waardeer en respecteer.
De wereld is zo zoet en netjes niet en als er geld of "eer" op het spel staat, dan is er geen houden meer aan.
:hide: (ik kan alleen maar zeggen dat ik die post gemist heb door de wat bijzonder manier waarop de forumsoftware meent te kunnen bepalen wat de laatst door mij gelezen post was - ik let er normaal wel op maar deze keer net niet)
Ja, da's wel zuur inderdaad, dat een ander nu met de eer lijkt te gaan strijken.
Da's wel heel cru gesteld en ik neem aan dat je het ook niet zo cru bedoelt. Al had Ben de gaten nog zo goed gedicht, de waarheid doet er vaak niet zo heel veel meer toe als er geld en eer op het spel staan...
Volgens mij nog niet langsgekomen maar zag dit op Facebook voorbijkomen:
http://www.spinner.com/2012/01/03/pe...share_facebook
Is er nog nieuws ondertussen?
Donald en Peter in de Gibson Custom shop
http://i668.photobucket.com/albums/v...renDonaldk.jpg