Ik sta nog steeds versteld van deze gitaar. Het totaalplaatje klopt zo enorm! De gitaar nodigt echt heel erg uit om er op te spelen.
Printable View
Ik sta nog steeds versteld van deze gitaar. Het totaalplaatje klopt zo enorm! De gitaar nodigt echt heel erg uit om er op te spelen.
Dat ziet er strak uit.
Qua kleurstelling vind ik m niet mooi.
Er zit een geel groene gloed over en dat doet een beetje ranzig aan op de een of andere manier. Mahonie is een lastige houtsoort als het op transparante kleuren aankomt.
Verder ziet het er goed uit hoor.
Hoe was het op de beurs?
Geel groene gloed?
Die geel groene gloed is een geheimpje van de meester :)
En over de beurs, de lsd was de meest originele gitaar die ik daar gezien heb.
Maar nen helen aangename mens, den hilko. Alsook zijn madam.
Grappig om de mensen achter de posts eens in het echt te zien.
It was fun, moeten we nog eens doen :)
s.
Hey! Beurs was een leuke ervaring. Fantastisch om een paar forumgenoten in real life te ontmoeten. Zeer leuke chat & mensen!
Tja... ik vind mahogany fantastisch om te kleuren, zeer makkelijk om "diepte" in het hout te krijgen. Zoals ik al eerder melde... kleuren moet je in't echt zien (of een beter resolutie/computer hebben :seriousf: )
Zal morgen proberen betere foto's te maken...
Wanneer is er eens een bouwers forum meeting...:???::???::???:
Met mij pc is niets mis hoor.
Dan moet ik m maar eens in het echt kunnen aanschouwen :)
Een kennis van me wilde ook naar die beurs maar heeft ervan af gezien.
Als het goed is is in mei weer de dgbm. Dit keer wil ik er ook heen.
Een andere meeting lijkt me ook wel een keer leuk.
Die bouwersmeeting in mei is wel nog erg ver he. Gaan we niet iets vroeger wat organiseren? In Antwerpen dan natuurlijk :D
niekb ziet er ook een geel-groene gloed in, en dat heeft hij goed gezien.
s.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen :seriousf:
M'n vriendin zag het ook niet.
Zelf zou ik eerder kleuren gebruiken die het roodbruine van het mahonie versterken. Bruin, rood, oranje tinten of zwart dat kan altijd.
Maar dat is ook een kwestie van smaak. De diepte zit er wel goed in.
Ik ben ook voor een filmpje natuurlijk
Guttlin says thx for the T-shirt, hilko, fits like a glove
http://i158.photobucket.com/albums/t...meetshilko.jpg
at niekb, ik begrijp wel wat je zegt van de kleurschijn. I should add though: in het echt is de jazzmaster nog mooier dan op foto
Dat geloof ik Barno. Lak en kleuren zijn niet altijd goed op de plaat te vangen.
Geweldig Barno!
Kleuren zijn moeilijk iedereen ziet altijd een andere kleur graag ;)
Maar Niekb heeft gelijk er zit een wat geel(ig) groen in om het uber surf blauw te krijgen.
Ieder zijn ding/smaak zou k zo zeggen.
Respect!
zal een filmpie proberen te maken met mijn laptop,heb (nog) geen filmeerapparaat (of hoe noemt zo'n ding :seriousf: ) maar eerst aan de rosewood werken!
Hilko, Is echt mooi geworden!! Tof dat je op een beurs gestaan hebt en ook dat er gitaarnetters langskwamen.
Hij stond al op facebook, en door de GN onbereikbaarheid gisteren, niet kunnen posten, maar bij deze.
Ook stijn zegt merci:
http://i475.photobucket.com/albums/r...DSC07083-1.jpg
Het was heel plezant, en mss over een paar jaar allemaal gitaarnetters op de beurs.
s.
MEGA Respect!!!
Eerst het slecht nieuws...
Het zal even duren eer ik een fimpje heb...
Het Goede nieuws....
Payment received for Jazzmaster Hilko Custom Built...
Dus verscheepte net de gitaar naar: Chad Taylor, Yups de gitarist van (de band) +LIVE+
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
I feel good! :cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:
Gefeliciteerd! Echt super!!!!!!!!!!!!!:cheerup::cheerup::cheerup:
Who's next??Mark knopfler?
Ehm, is het raar dat ik me als beginnend bouwertje nu helemaal klein voel? :makeup:
Wel verschrikkelijk gaaf dat je aan een artiest van dergelijk kaliber gewoon een eigenbouw gitaar kan verkopen. Ben ook erg nieuwsgierig om hem te zien/horen...
Mark Knopfler heeft op zijn laatste album al een nummer geschreven over gitaarbouwer John Monteleone, misschien komt op het volgende album van Live een nummer getiteld "Hilko" :)
Da's een mooie resultaat !!
Congrats Hilko :ok:
Neen hoor ik kan mijn oren niet geloven! Ik ben (of was?) ook een klein bouwertje.
Ben een goeie guitar tech en heb die wegen gebruikt om de gitaar te verkopen...
Ben wel van plan om zo verder te gaan... Het is mijn droom om 'te kunnen leven' van gitaarbouw.
We'll see...
Congrats! Dat staat niet verkeerd op je cv.
hoppa, hilko to the top...
En ik was al blij dat ik eentje in opdracht kon bouwen.
gefeliciteerd.
s.
Dat is wel enorm fijn Hilko!
Aaaiiiii, dit is slecht nieuws! Nou krijgen we de gitaar hier dus niet meer te zien! En we moeten wachten tot die kerel de gitaar binnen beeld gebruikt om een idee te krijgen van de klank. Dit is niet goed!!
Nee, alle gekheid... Knap dat je een eigenbouw op dat niveau aan de man brengt! Proficiat! Langs de andere kant, elke gekende bouwer moest ergens beginnen en waar ligt de lijn tussen amateurbouwers en pro's? Volgens mij liggen die 2 heel nauw bijeen als ik sommige pareltjes hier zie...
Welke pickups heb je nou gebruikt?
ah, goed om weten. Toen ik erop speelde op de gitaarbeurs was ik echt wel onder de indruk van de sound (ok 't was ook wel de Matchless maar toch), pickups klonken heel uitgebalanceerd. Ik ken niks van jazzmasters, hoor wel es dat ze niet heel polyvalent zijn maar dat was deze zeker wel.
Sjongejonge, dat is niet verkeerd zeg (huge understatement). Eerst de Simple Minds, nu Live. Waar gaat het naar toe? Hele wereld aan de Hilko?
Het is nu wachten op de eerste Hilko ensdorsments/signatures hier op het forum ;)
doet deze ook mee aan de mooiste gitaar van 2009 wedstrijd of niet anders word het hoog tijd dat je hem inzend man hij is prachtig
Prachtig werk hoor. Jeetje. Ik vroeg me af , waar haal je alle informatie vandaan om alle electronica in te bouwen? Is er een wiring diagram voor de jazzmaster te vinden, ergens? Ik wil namelijk een linkshandige bouwen op basis van losse onderdelen, maar weet niet zo goed hoe ik het elektrische gedeelte moet tackelen. Iemand?
Ah, Zjef, held. Dank dank dank. Zonder dit briljante topic over te willen nemen, nog één vraag over het wiring diagram van de Jazzmaster. In mijn bouw ga ik de 'gewone' '2 Special Design Hot Jazzmaster Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)' monteren, die ik bij vox humana koop. De vraag is nu: op jouw diagram zie ik staan dat zowel voor de tone knop en de volume knop een 1meg linear zijn gebruikt. Echter, de hot jazzmaster single coil elementen zijn al 'hot' (geven meer output, wijdere toon-response and meer sustain dan standaard jazzmaster pickups). Moet ik daarom niet voor de toon en volume een 250ka (of 250kb????) lineaire pot hebben? Met andere woorden, klopt dit schema voor hot jazzmasters pickups? Of gebruiken jullie 250ka (zoals op de vox humana site staat geadviseerd)?
Dank!