hoe gebruik je die zonder computer, dus live?
Printable View
Chiel,
Hoe verhouden de modellen van de Axe-fx zich tot de CAE3+SE in combinatie met de VHT?
Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar
Thanx
IR's vind je overal op het net in WAV formaat (helaas is 99% slecht en red wire impulses de grote uitzondering op deze regel).
via een klein programmaatje kun je die dan omzetten in SYX-formaat en op die manier doorsturen naar de Axe-Fx
De axe-fx heeft 10 slots voor eigen IR's
Red wire impulses biedt zelfs zijn IR's o.a. aan in SYX/axe-fx formaat.
Is er ergens nog een praktische handleiding voor beginners te vinden, behalve de Wiki en TGP?
Volgens mij niet, maar de handleiding dekt de basis al aardig goed ..
Het is zowieso een vrij intuitief ding, als je al eens een multifx gehad hebt dan is het echt niet moeilijk.
Tenminste.......... :P als je je niet in de advancetabs begeeft .. is vaak ook helemaal niet nodig om erg goeie sounds te maken.
Geloof ik ook wel. Gaat mij om dingetjes als waar je beste de levels kan instellen en zo.
Ik ben ook aant overwegen, en doe hiervoor héél mijn pedalensetup weg... Ik hoop op het beste...
Nu komt de vraag: Wie wil er mij de AXE-FX even aan de tand laten voelen??? Ik heb er nog niet op gespeeld...
Ultra is vandaag binnengekomen.
Ik gebruik 'm met de 4CM-methode (gelukkig geen aardlus of brom of ruis).
Maar klopt het dat de levels v/d factory presets heel erg verschillen?
M.n. de Brownface modellen zijn erg zacht.
Even wat dingen checken bij de ervaringsdeskundigen hier.
Volledigheidshalve: ik heb de Ultra (voorlopig) in de seriële loop van mijn Bogner amp staan (4CM methode). Zo kan ik 'm eerst voor alleen voor effects gebruiken met m'n amp (via het FXL-block), en langzaam gewend raken aan de pre-amps. Er komt een Atomic FR versterker aan waarmee ik 'm direct kan gaan gebruiken.
1) Is er een manier om helemaal "blanco" een preset te beginnen?
2) Klopt het dat ik voor een eigen preset ("user") een factory preset moet overschrijven?
3) Er zit een enorm volumeverschil tussen de factory presets (Tony bevestigde dit al). Is er een reden?
4) Of ik nu de pre-amp van de Bogner zelf gebruik, of eentje van de Axe, het signaal gaat nu steeds door de Return van de fx-loop van de Bogner. Ik heb daarom in Global zowel poweramp als cab uitgeschakeld (globale settings waardoor ik niet in elke preset "cab" hoef te bypassen en "sag" omlaag hoef te draaien). Goed zo?
5) Ik gebruik 'm mono. In I/O heb ik bij Output 1 "Copy L>R" geselecteerd. Goed zo?
6) Is er een manier om een fx-block in het grid ertussen te voegen of moeten de daaropvolgende blokken steeds eerst naar rechts worden gekopieerd?
Edit: laat maar, heb 't al gevonden.
Alvast bedankt.
1 ja pak de allerlaatste preset, die is blanco
2 ja
3 weet ik niet maar met zet er een filter bij en draai daar de volume omhoog :P
4 ja maar probeer ook eens poweramp sim op aan ... (op uit vind ik de sound te dun)
5 maakt niet uit dat andere signaal staat nu aanm et jouw setting voor bv naar foh .. mag ook uit
Grats met je ultra btw
Hoi,
Op HRI wordt er al over geschreven; Digidesign heeft een modeller uitgebracht. Wat mogelijkheden lijkt hij wat beperkter dan de AxeFx, maar de feel en sound schijnen heel goed te zijn.
En de prijs is stukken lager.
Kijk maar eens op
http://www.digidesign.com/index.cfm?...00&itemid=6862
Ik heb de features bekeken toen ik me op de Ultra a/h oriënteren was.
Mooi ding maar ik mis essentiële dingen zoals modulated delays.
En verder mis je de verzamelde kennis en updates vd Axe. En dat laat zich vertalen in tijd en dus geld.
Ik moet zeggen dat ik die Digidesign wel vreselijk interessant vind. Inderdaad minder mogelijkheden, maar zo te horen is de sound dik in orde. En als de feel vergelijkbaar is met de Axe FX, dan kon het wel eens een schot in de roos zijn.
Kan niet wachten om hem aan de tand te voelen :)
Wat ik dan weer tegen heb op deze apparaten is dat er geen basversterkermodellen in zitten. Dat vind ik als thuisopnemer echt heel jammer, die Digidesign zou anders best te behappen zijn qua geld als ik wat anders weg deed...
Ik gebruik al tijden mijn Line 6 toneport voor bas opnames. Werkt daar weer prima voor en geeft gewoon een goeie sound.
Ah, dat wist ik niet. De Digidesign heeft alleen maar gitaaramps meende ik te zien. Ik gebruik nu de POD X3, die heeft prima basamps, vind alleen het gevoel van het apparaat zo indirect. En de geluidskwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met de Axe en ik vermoed ook niet met de Digidesign.
Die Digidesign net even bekeken! ook gaaf, op welke prijs zit die dan?
Op HRI hebben ze het over $900. Nog steeds een behoorlijk bedrag, maar wel veel minder dan de Axe FX natuurlijk.
Wat ik een mooie mogelijkheid vind van de Digidesign is dat je na een paar effecten een afsplitsing kan maken naar een echte gitaarversterker. Wet-dry-wet wordt dan wel heel leuk.....
Heb nu wat uren gespendeerd aan de Axe-Fx en ik begin 'm te begrijpen én te waarderen.
Ik gebruik m'n pre-amp in de loop van de Axe (om effecten voor en na de pre-amp te kunnen zetten) en essentieel was het instellen van de juiste basislevels, zoals de effects-loop van de pre-amp en Out2 op max. volume (voor unity gain).
Als ik nu schakel tussen het direct geluid van mijn preamp (Bogner) en dat van een Fender Twin sim klinkt het allebei top!
Ook gewerkt aan mijn "ideale" routing, oftewel een sjabloon voor de meeste presets. Prachtig hoe dat werkt, met parallele paden en zo. Ook wat dingen uitgevonden die niet in de manual staan maar wel belangrijk zijn.
Met alle fx die ik regelmatig wil gebruiken, incl, een AMP block (voor als ik een amp sim wil gebruiken) en een FXL block (voor gebruik van mijn preamp) zit ik pas op 75% cpu gebruik.
Heej Yek,
Hoelang is de levertijd van de axe-fx?
Groet,
vin
Ik had 'm binnen een week van g66.eu.
Dat kwam omdat ie nog Ultra's had liggen.
Inmiddels zijn de normale Axe's ook weer op voorraad
Wat voor mij de Axe meerwaarde geeft is dat er CONTINUE wordt geupdate! Geen enkel bedrijf wat ik ken heeft zoveel voor zijn klanten over. Ik heb me niet verdiept in de Digidesign en heb daar ook geen behoefte aan omdat de Axe alles al doet wat ik zou kunnen dromen... Voor mij is het zoeken naar het perfecte geluid niet meer van toepassing omdat ik bijna alles uit de Axe kan halen. Enige nadeel is dat ik nu kijk naar andere gitaren (van de week een nieuwe gekocht :sssh:)
De Axe en de Eleven Rack zijn gewoon verschillende apparaten. De Axe is geweldig, de support is fantastisch. Over die support vraag ik me wel af hoe lang hij dat kan volhouden. Het zou mij niets verbazen dat de technologie of zijn bedrijf wordt overgenomen door een grotere speler, waardoor er een boel kan veranderen.
De Eleven is een veel goedkoper apparaat. Veel minder tuning nodig om een goed geluid te krijgen. Waar de Axe en de Eleven een belangrijke overeenkomst hebben, is de goede feel. De Eleven heeft daarbij een naadloze samenwerking met ProTools (wordt zelfs bijgeleverd). Daardoor is deze ook nog eens erg goed voor in je studio. Re-amping is standaard al aanwezig. Prijstechnisch kan hij zelfs met Line6 concurreren. Bij Thomann staat hij voor €839. Dat is inclusief ProTools. Daarbij kan de Eleven ook als hoge kwaliteits geluidskaart dienen voor ProTools. Veel mogelijkheden voor een heel redelijk bedrag. Bij mij wekt dit wel erg veel GAS op. ;)
Ook ff wat samples van die digi-toy beluisterd. Persoonlijk vind ik dat die digidesign al kwa geluid niet aan de axe-fx kan tippen. Daarnaast heeft de axe-fx ook nog een leuker aanbod van amp models erop zitten. De indruk die ik kreeg is bv dat die digidesign echt waardeloos is als je er flinke metal (lees: redelijke high-gain) geluiden mee wilt maken. Just my opinion though :)
Ik heb ze ook 'ns beluisterd en het klinkt wel aardig, maar naar mijn idee toch te weinig 'adem'. En metal... tja...
Wat vinden de axe-fx bezitters van deze 11 rack opnames(gitarist David Torn)?
pumped nuzajh 01
cypress fog
clunch
Ik snap niet dat men nu al een mening kan vormen op basis van platgecomprimeerde soundclips op het net. Dat wat ik van de Axe fx en de 11 Rack hoor, kan ik ook maken met een GT8 of Line6, dan heb ik het nog steeds over soundclips. Maar waar het bij Axe en 11 juist om draait, is de "feel". Dat kun je niet horen via het net, dat moet je zelf ervaren.
"Daarnaast heeft de axe-fx ook nog een leuker aanbod van amp models erop zitten. De indruk die ik kreeg is bv dat die digidesign echt waardeloos is als je er flinke metal (lees: redelijke high-gain) geluiden mee wilt maken."
Nu wel, ja. Maar was dat ook het geval op dag 1 dat de Axe fx uitkwam?
Volgens mij kijk je teveel TMF........
precies.
Voor wat betreft die clipjes van David Torn (ken hem verder niet?):, in vergelijking met andere clipjes niet indrukwekkend. Zijn dit demo clipjes? Indien ja, slaat ie de plank mis. Ik wil horen hoe een amp klinkt, niet hoe lekker breed het kan worden. Sowieso vind ik het al verdacht wanneer iemand een dikke chorus/reverb op het geluid zet (clip 2), maar goed. Maar nogmaals, inderdaad clipjes zeggen helemaal niets, crap in, crap out zeg ik dan maar. De feel is waar het om draait en met name de dimensionaliteit in een mix.
Morris
Als de Eleven een vergelijkbare, goede "feel" heeft, dan is het zeker een interessant ding.
Ik kon met een GT-8 toch niet echt een lekkere preamp vinden hoor, maar ik heb hem ook hoofdzakelijk als 4CM met m'n JCM 800 en JVM gebruikt, puur en alleen effecten zoals Chorus e.d.
Als ik hem op m'n PC speakers aansloot kreeg ik betere resultaten met de preamps en cab sims e.d.
Ik kan me voorstellen dat Axe-FX bezitters hun recentelijke (hoge) investering krampachtig beargumenteren, en ik geef ze zeker het voordeel v.d. twijfel, maar een Eleven lijkt me wel een interessant ding qua prijs/kwaliteit.
Of ze ook echt concurrenten zijn waag ik ook te betwijfelen, er zit wel behoorlijk wat verschil tussen beide apparaten, lijkt het.
De feel is inderdaad het allerbelangrijkst. Dat kan je nu niet beoordelen. Ik heb echter nog nergens gelezen dat deze minder zou zijn dan de Axe FX. Je leest en hoort tot nu toe steeds dat er een goede amp feel in de Eleven Rack zit.
Wat betreft de soundclips heb ik er een paar gehoord waar ik absoluut blij van wordt. Op de Digidesign site staat bijv een clipje van een countygitarist. De manier waarop de Teletwang doorkomt is voor mij absoluut overtuigend. Maar daarvoor moest ik de clips wel in mijn studio op normaal speelvolume voor afspelen. Op mijn laptop kan ik het niet beoordelen.
Volgens mij is de sound van de Eleven gewoon goed. Misschien de high gain minder, maar dat gebruik ik toch niet. Gezien de mogelijkheden van de Eleven vind ik het een koopje, zeker in vergelijking met de Axe FX. Hij is live te gebruiken, maar met het meegeleverde ProTools is dit ook in de studio een perfect apparaat. En aangezien ik al aan het twijfelen was of ik Cubase zou upgraden of zou overstappen naar ProTools, is dit een mooie testcase. De Eleven Rack zal bij mij in de studio zeker een plaatsje gaan vinden.
Als de Eleven een vergelijkbare, goede "feel" heeft, dan is het zeker een interessant ding.
Ik kon met een GT-8 toch niet echt een lekkere preamp vinden hoor, maar ik heb hem ook hoofdzakelijk als 4CM met m'n JCM 800 en JVM gebruikt, puur en alleen effecten zoals Chorus e.d.
Als ik hem op m'n PC speakers aansloot kreeg ik betere resultaten met de preamps en cab sims e.d.
Ik kan me voorstellen dat Axe-FX bezitters hun recentelijke (hoge) investering krampachtig beargumenteren, en ik geef ze zeker het voordeel v.d. twijfel, maar een Eleven lijkt me wel een interessant ding qua prijs/kwaliteit.
Of ze ook echt concurrenten zijn waag ik ook te betwijfelen, er zit wel behoorlijk wat verschil tussen beide apparaten, lijkt het.
Ik neem aan dat Pete Thorne wordt bedoeld. Pete Thorne is toch wel een gitarist die best goede demos geeft waarmee een goede indruk van het produkt wordt verkregen ;)
Hier een clipje waar hij toch heel aardig een goede demo geeft van de Suhr Badger:
http://www.youtube.com/watch?v=HBUxUB-6qjw
Het is inderdaad Peter Thorn.
De gitarist van Chris Cornell, en promoter van oa TC Electronics en Suhr.
Maakt inderdaad heel goede demo's. Bv van de G-system en Nova System.
Prachtige geluiden ook.
David Torn is toch wel een redelijk bekende hoor. Is volgens mij niet echt iemand om demo clipjes te laten maken voor je apparaat, hij is niet bepaald een standaard gitarist, maar zit meer in de experimentele hoek. Wel veel freaky geluiden.
Op HRI is hij ook te vinden (nickname spltrcl oftewel splattercell).
Tja, het ging hier even om de merits van een apparaat te beoordelen, en dan is die gast van splattercell niet echt de ideale demonstrateur, los van zijn capaciteiten. Het zullen wel ook geen demo clipjes zijn. Even voor de de duidelijkheid: Pete Thorn is een geheel ander persoon en niet de demo van deze clips!!! (gelukkig maar)....
Morris
Gozers, check mijn verzamelde beginnertips (ben er zelf eentje) hier:
Alexander's Axe-Fx Tips for Beginners
(ook in het General forum van het Fractal forum).
Van jezelf? Goed bezig kerel!
Overigens, ik ben nog eens even in dat 11 rack gedoken, op zich toch wel een erg leuk concept! Jammer alleen dat de integratie alleen met ProTools is, en Cubase/Nuendo niet. De soundclips overtuigen me nog niet, maar volgens mij is er wel meer uit te halen. De standaard presets van de AxeFX zijn ook niet echt geweldig...
Morris