Was maar een grapje....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roman
Printable View
Was maar een grapje....Citaat:
Live gebruik ik altijd een GEQ, maar niet om sound te maken maar alleen om de frequentie problemen in de ruimte te verminderen. Podpodia zijn nu eenmaal niet zo akoestisch perfect als studio's. Ik probeer de frequentie repsonse altijd zo recht mogelijk te maken. Als ik dat heb gedaan laat ik'm zo staan en kijk ik er verder niet meer naar om. Hier is voor mij eigenlijk maar een serieuze kandidaat, de Klark Teknik 360/370.....
Heh, het kost veel bloed, zweet en tranen maar dan heb je uiteindelijk wel wat. Op een gegeven moment waren we alleen maar aan het bouwen terwijl muziek maken toch echt de hobby is :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
@roman: is een heel handig rackje en idd eigenbouw. Gekocht van de gozer waar ik ook de mengtafel van heb gekocht. Moest zijn studiootje uitruimen omdat moeders de vrouw een naaikamertje wou. Arme vent....
hmm, k heb een mengtafel waarop ik de EQ aan of uit kan zetten, dat werkt wel fijn als je je signaal gewoon droog door wil laten komen. het probleem bij mij is op dit moment alleen , hoe het signaal naar m'n pc gaat. dat gaat nu nog via een mini-jack -> jack in m'n mengpaneel , omdat ik nog geen fatsoenlijke geluidskaart heb. je merkt wel een groot kwaliteitsverlies trouwens,dat had ik niet verwacht. zal van de week even een fotootje posten van mijn bende! :hippie:
Ik zal ook eens een fototje maken van mijn "homestudio" Aleen moet er nog veel gebeuren; nieuwe monitoren, betere plaatsing ect.
hugo
Snap ik nou niet, ik naai mijn vriendin ook wel eens in mijn studiootje en daarvoor hoeft er niks uitgeruimt te worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick
Over de bouwen, dat snap ik wel, wij zijn ook steeds aan de oefenruimte aan het bouwen, soms komt er gewoon helemaal niks van repeteren. Maar als je dan eens binnekomt, het licht doet het gewoon, de verwarming werkt, je kun tmet twee drukken op de knop opnames maken, er is gewoon koffie en je kunt ook nog ergens zitten, ja dat is wel weer de moeite waard dan.
Hey Roman, sorry voor de late reactie maar bedankt voor de tips. Ik ga binnenkort verhuizen en dan zal ik de studio ook zeker anders doen dan hoe ik het nu heb. Die "Tietenschuim" trekken ook behoorlijk wat stof aan. Die gaan dus mooi de container in.Citaat:
Groet, Rudmer
Ik heb uiteraard wel ff gecheckt of de fadertjes niet al te plakkerig waren :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
Over het bouwen en daarna genieten van een eigen oefen/opname ruimte heb je helemaal gelijk. Als het eenmaal af is wil/kan je niet meer terug.
Wat die afluisterpositie betreft weet ik het nog zo net niet, ik zou dat toch vooral uitproberen. In de lengte van de kamer geef je staande golven de ruimte.Citaat:
Wat betreft het schuim: die giftige dampen zijn wel een hele goede reden om het spul te slopen, maar je kunt er zeker mooi je ruimte mee "tunen". Dus niet helemaal volplempen met die zooi, maar bijv om en om -wel/geen- schuim als uitgangspunt en vandaar verder toevoegen/verminderen.
Hoe giftig is dat spul eigenlijk?
Dat spul is niet giftig.
Dat is bijvoorbaat verboden om spullen te verkopen die zonder dat er iets mee gebeurt giftig zijn. Zo erg is het zelfs met asbest niet.
Misschien is het giftig zodra de fik erin staat, maar normaal gezien is 70% van je inboedel giftig als de vlammen eruit slaan.