Dat is inderdaad een Kritz :)
Wat wil je precies weten?
Hij bevalt me uitstekend, balans is perfect, hals is fijn (asymmetrisch); wel redelijk plat, scheelt niet gek veel met de Parker wat diepte betreft, al is de parker nog wat platter.
Body is ook fijn...waar de snaren zitten is de body dikker dan waar de knoppies zitten. Is wel even wennen, soms grijp ik nog weleens even mis, maar het levert wel een fijn bespeelbare gitaar op
De gitaar viel mij vooralop doordat ie clean zo gigantisch mooi klonk, dat ik er spontaan gek van was...beetje gepingeld en bijna gelijk gekocht (was trouwens geen nieuwe).
Bassnaren klinken behoorlijk strak, komt denk ik door de 26" mensuur.
Ook onversterkt klinkt ie goed in balans.
De gebogen frets zijn leuk, ook wel handig met opdrukken, maar dat het beter zou intoneren dan normale rechte frets heb ik nog weinig van gemerkt...dat wil zeggen, er zijn maar erg weinig gitaren die (heel) zuiver zijn bij de 19e fret (vergelijk gefrette toon met flag.), en dat is deze ook net zo min.
Toen ik hem een paar weken thuis had, ging ik hem voor de eerste keer met distortion proberen (gek eigenlijk, normaal zit ik altijd eerst te hakken, maar dat terzijde)...PIEEEEEEEEEEP, niet normaal gewoon.
Ik Kritz gemaild, of zij wisten waarom ie dat deed.
Dat wisten ze wel :) De elementen waren niet gewaxed, om meer "hout" geluid door te laten; de gitaar natuurlijker te laten klinken (wat overigens clean geweldig gelukt was! het leek wel zo'n dikke jazz plank op het hals element). Een optie was om andere Kritz elementen te kopen, maar op wat geluidsfragmenten hoorde ik niet het dikke geluid waarvoor ik juist op deze kritz gevallen was...best jammer dus.
Uiteindelijk andere elementen erin laten zetten, na een tip van iemand.
Nu zitten er Bare Knuckle Pickups in...geweldig spul..lang getwijfeld, want geen geluidsfragmenten, en alleen afgegaan op het advies wat zij mij gegeven hebben, en ik ben zeer tevreden. Zit nu te denken om de musicman ook te voorzien van elementen van dit merk.
Resultaat: strak scheurgeluid bij de brug, en toch nog een dik "houtig" geluid bij de neck, precies zoals ik het wilde :D (en door de elementen single te schakelen, redelijk neuzige stratgeluiden te halen).