Grappig he, ik vond het een drama en doe alles uit de losse hand met een vijl van +/- 40 cm.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
Printable View
Grappig he, ik vond het een drama en doe alles uit de losse hand met een vijl van +/- 40 cm.Citaat:
Ik kan m'n frets toch ook levelen met een 20cm lang radiusblok met 400 of 600 grit schuurpapier?
Dit lijkt me makkelijker en beter te doen dan met een vlakke vijl of niet? En de frets blijven mooi meelopen in de ronding.
Is wel makkelijker zo, maar ik ben het gewoon geweld met een grote vijl, en ben er aardig handig in geworden op die manier. Moet wel beter werken zijn met een radius blok denk ik.Citaat:
Ik vind het veel makkelijker en nauwkeuriger om met een recht, vlak stuk iets te levellen. Als je radiusblokje maar een klein beetje kantelt terwijl je het beweegt creer je eerder meer problemen.
Grappig,Citaat:
Ik vond het ook prettig werken met de zelf gemaakte beveler en volgens mij was de reactie van G.G. in mijn toppic. Maar goed, ieder z'n eigen gereedschap waar ie prettig mee werk hoor!!! Het gaat er natuurlijk om dat je het gewenste resultaat behaalt.
Wat betreft het levelen, ik heb daar een waterpas van ±40cm lang voor gebruikt. Is een vrij nauwkeurig, recht, vlak en betaalbaar voorwerp dat je ook nog eens bij elke bouwmarkt kan krijgen. dubbelzijdig tape eronder met een schuurpapiertje erop en voorzichtig levelen. En nu wordt meteen de truc met de viltstift duidelijk. Dan kun je zien of je de fretten echt overal hebt geraakt met levelen. Dan denk ik dat je voor mensenhanden werk toch een vrij nauwkeurig resultaat behaalt!!!
Verknal je het (wat ik zeker niet verwacht!!!) bekijk het dan van de positieve kant, en maak van je 1e fretjob je 1e re-fret-job!!!
succes en vr.gr.
Branko