die cort fabriek is niet mis hoor :) als er made in china op stond, dan mag je je zorgen maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Printable View
die cort fabriek is niet mis hoor :) als er made in china op stond, dan mag je je zorgen maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
I know, maar J-craft was toch wel erg goed.
World fabrieken worden ook gebruikt voor koreaanse prestiges, vooral voor de bassen.
BTW: sommige ibanez artcore modellen worden in China gemaakt, en daar zijn de meeste mensen over het algemeen erg positief over, word zelfs gezegd dat ze beter zijn dan hun koreaanse voorgangers.
dat dan weer in contrast met epiphone, waarbij ik de oude 2000 koreaanen beter vind als de nieuwe chinezen, hoewel ze tegenwoordig ook wel weer op smaak zijn gekomen
Die 7-snarige S vind ik echt he-le-maal geweldig! :rockon:
Zo zie je maar weer, hoewel CORT erg goede gitaren bouwt is Ibanez eigenlijks niet veel meer geworden dan een merk. Ben benieuwd hoe dit met andere gitaarmerken gaat in de toekomst.
Ik vraag me af of Ibanez geen problemen krijgt met jackson nu ze die warrior zo schaamteloos gekopieerd hebben. Zelfde geldt voor die V; die lijkt op een signature V van esp (ninja V ofzo). Of is alleen Gibson kapitalistisch genoeg voor rechtzaken?
Gebeurt denk ik niet. Je zou dan ook kunnen bedenken dat fender Ibanez zou kunnen aanklagen voor het jatten van hun Stratocaster vorm. Een RG is nameljik niet meer dan een Strat met puntjes...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AgileGhost
En aangezien Jackson van Fender is denk ik dat dit niet gebeurt.
Ibanez is nooit iets anders geweest dan een onderdeel van een investeringsmaatschappij. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat ze eind jaren 80 zoveel gitaristen konden endorsen, achter af gezien een goede zet maar je moet er wel het geld voor hebben ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neals
Die V is van ibanez hoor, de hadden ze begin jaren 80 al.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AgileGhost
Maar op een of andere manier is Ibanez toch een van de betere merken en staat de naam garant voor goede kwaliteit en aparte gitaren die je niet snel bij een ander ziet(op de gio's na).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium