inderdaad dankjewel:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
Printable View
inderdaad dankjewel:)Citaat:
Da's dus echte complete, totale nonsens. Er zijn stukken sipo waar ik geen hals van zou maken, net als bij alle andere houtsoorten, maar Sipo is, net als Sapele (beiden entadrophragma spp.) in principe gewoon goed voor halzen.Citaat:
Daarom moet het ook nog verder worden afgewerkt..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoud
ziet er goed uit DC!
als ik m'n double cut af heb en t project daarna... dan wil ik ook een LP bouwen.
Keep it up:rockon:
Ja, ik weet ook wel dat het niet slecht is. Maar als die tijdens het schuren zonder dat die word geklemd al deuken krijgt? Lijkt het mij toch beter om er een esdoorn hals voor te maken. En die sipo hals was zoiezo niet helemaal perfect hij was iets te smal. En hij voelde ook niet goed aan. Misschien is dit ook spinthout inplaats van kernhout.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Dankjewel!:)nog veel succes met de bouw van je DCCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekb
Hey Gibson DC :
Ja, ook bij honduras mahonie loop ja al risico om deukjes te krijgen, tijdens het schuren etc.,gewoon voorzichtig werken.
En als de gitaar klaar is ga je er toch niet mee meppen of zo?
Ik zou zelf voor mahonie gaan,maar het is jouw axe.
Maple is een hardere houtsoort, dus minder snel deukjes.
Maareh... heb je wel rekening gehouden met het feit,dat je met een maple hals wel een ander geluid krijgt als met mahonie ? Meer hoge tonen dus.
Ik weet niet wat je doel is wat geluid betreft, maar houd daar wel rekening mee .
Verder ziet het er goed uit !
succes verder met bouwen.
groetjes Charlotte .:hippie:
Dankjewel voor de reactie, Ja ik weet dat maple eigenlijk meer voor het hoog is plus nog eens het ebben dat ook weer voor veel hoog zorgt. Eigenlijk heb ik het liefst niet veel hoog maarja, het is niet anders.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
niet mee eens. mijn LPcustoms hebben ook esdoorn hals en ebben toets, en t levert niet meer hoog op. in tegendeel; het levert juist een lekkerder grommender laag op, en een VEEEL strakker middengebied, en t hoog klinkt veel smoother en zingender en transparanter.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
ik heb t liefst esdoorn halzen op les pauls.
Ik vind meestal de ebben toetsen veel hoog hebben. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat klinken. In iedergeval bedankt voor je reactie:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo