Led Zeppelin: Dazed & Confused, zit een stukje Heartbreaker in, ook van Led Zeppelin XD (solo)
Printable View
Led Zeppelin: Dazed & Confused, zit een stukje Heartbreaker in, ook van Led Zeppelin XD (solo)
ik was laatst amadeus aant kijkenen toen kwam er tussendoor ineens een voor mij heel bekend stukje langs van children of bodom. dus dat van mozart klopt wel.
Fuck! Je hebt gelijk! Het stuk waar Lionel zingt "cause I wonder where you are" enz. is het thema van Gary's nummer. Hello is toch al 6 jaar ouder dan Still Got The Blues.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgm10th
Ik wist meteen welk stuk je bedoelde, toen je Round The Twist noemde maar ik vind de gelijkenis net niet groot genoeg om te denken dat Mika het heeft gepikt. Die serie vond ik als kind best vermakelijk overigens :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Frozen noemde dat liedje dacht ik. Was zogezegd van een waalse belg, en madonna zou het gestolen hebben toen ze hier eens opnames kwam maken fzo. Er is dacht ik een rechtzaak van gemaakt maar wat de uitslag was herrinner ik me niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brent Ray Vaughan
Volgens deze gast komt Pachelbel's Canon in D veel terug in pop en rock nummers: http://nl.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM
Vermeend plagiaatCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
Op 18 november 2005 besloot een Belgische rechter in Mons dat Madonna's nummer "Frozen" plagiaat was. Volgens de rechter is Frozen plagiaat, omdat 4 maten van het lied identiek zijn aan "Ma vie fout le camp" door Salvatore Acquaviva uit Moeskroen. De rechter besloot dat alle nog beschikbare cd's teruggehaald moesten worden en dat het lied niet langer gedraaid mocht worden op de Belgische TV en radio. Warner Music, EMI en Sony moesten de uitspraak bovendien binnen vijftien dagen verspreiden onder al haar afnemers, anders zou er een boete van €125.000 betaald moeten worden. Warner is in beroep gegaan tegen de uitspraak...
Children of Bodom gebruikt in Bed of Razors een stukje van de 4 seizoenen
Da's nu naar mijn mening écht iets verschillend, hoewel ze echt op elkaar trekken, hélemaal verschillendCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wickerman
Alexi bedoel je, heel de band bestaat uit 1 man :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tapirdier
The Doors - Spanish Caravan en Leyenda van Villa-Lobos (stuk voor op klassieke gitaar)
greetings
Humbucker