Ohja, ik heb de compleet bedrade Richwood slagplaat ff op een ander stratje gezet en ben blij verrast. Kliinkt super, voldoende output, maarhet mist zoals verwacht net een beetje hoog. Geeft niets, ik hou van warm geluid.
Printable View
Ohja, ik heb de compleet bedrade Richwood slagplaat ff op een ander stratje gezet en ben blij verrast. Kliinkt super, voldoende output, maarhet mist zoals verwacht net een beetje hoog. Geeft niets, ik hou van warm geluid.
hey G.G.,
heb je ook foto's van waar en hoe de batterij precies komt te zitten?
leuk draadje verder! heb laatst ook een hss squier beetje geupgrade met alufolie en andere elementjes
Gr.
Op dit plaatje is het goed te zien, voor de zekerheid ook deze ruimte geshield. Je ziet een smalle doorgang naar de grote ruimte, hier komen de 5 kabeltjes doorheen te lopen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
http://img143.imageshack.us/img143/7...ge00106xy8.jpg
Met een soldeerbout de hals ietsjes aangepast naar sigarettenschade zoals op Blackie van Eric Clapton te zien is. Ziet er eng uit, maar het is alleen maar net door de lak heen. Zodra de stemmechanieken erop zitten ziet het er een stuk subtieler uit. Ook is de kop licht geschuurd zodat ie niet meer zo glimt van de verse lak.
Elementkapjes en knoppen liggen nu onder een UV lamp om te "verouderen".
http://img140.imageshack.us/img140/2...ge00105wl4.jpg
geweldig!
mijn gitaar vandaag gelakt...
hij word ook heel mooi.. alleen de body is echt heel el cheapo. volgens mij gewoon vurehout (ofzo)..
toch ziet hij er al uit alsof hij 20 jaar bij het vuilnis heeft gelegen :hippie:
geweldig project, nu krijg ik er ook zin in. met een simpele squier de SRV strat, blackie of een hendrix nabouwen lijkt me een leuke bezigheid.
veel succes en als je met de hendrixstrat begint zou het ook leuk zijn om zo'n 'dagboek' bij te houden !!
@ G.G.
hoe heb je dat shielden precies gedaan?
Cool, post eens een plaatje man, ik begin toch wel erg benieuwd te worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Drug
En nu een supergoedkope mod:
Als je na benden en tremelogebruik last hebt van ontstemde snaren, maar je mechanieken zijn in orde, dan zou je de topkam kunnen vervangen. Bij deze Squier is de topkam absoluut prut.
De methode hieronder is niet de enige methode, of de beste, maar hij werkt bij mij altijd, en laat nooit schade achter.
Je neemt zo'n kleine schroevendraaier (zie foto) en de punt verwarm je in een vlam. Vervolgens druk je de schroevendraaier in de topkam (let op: niet tussen topkam en toets, maar vlak ernaast, net 1 mm BOVEN de toets en IN de topkam. Dit smelten zorgt ervoor dat de schroevendraaier netjes in de topkam blijft en niet tussen topkam en toets terecht komt. Nu kan je veilig met een hamertje op de schroevendraaier tikken.
Wanneer de schroevendraaier ongeveer 5 mm in de topkam zit, trek je de schroevendraaier naar de voorkant van de hals (niet naar de achterkant, want dan scharniert ie in het gootje en beschadigt hij deze) Je buigt de schroevendraaier naar voren zodat hij de topkam opdrukt uit het gootje. Op die manier heb je geen schade aan de hals.
Zoals je ziet werk ik aan de onderkant van de hals (rechterkant) mocht ik ooit een foutje maken, dan is dit de kant waarbij het het minst zichtbaar is.
http://img243.imageshack.us/img243/1...ge00107jx7.jpg
Hier zie je goed dat het schroevendraaiertje IN de topkam gezet is, en niet TUSSEN topkam en toets.
Aan de andere kant zie je wat verwijderen met een tang doet met je topkam: hij breekt in stukjes totdat je helemaal geen grip meer hebt. (ter demonstratie heb ik even een stukje ingeknepen met een tangetje, maar het is helaas niet helemaal goed te zien op de foto)
http://img97.imageshack.us/img97/5750/image00109yq9.jpg
Ik had nog een topkammetje van Graphtech liggen en zoals je ziet past die als gegoten. Het vastzetten gebeurd met een klein druppeltje witte houtlijm. Gebruik GEEN secondelijm, de topkam wordt door het gootje toch al goed op zijn plek gehouden en het gaat alleen om de zijwaardse beweging. Secondelijm zorgt ervoor dat je hem nooit meer loskrijgt, althans niet zonder de toets onnodig te beschadigen.
Het invijlen doe ik zodra de mechanieken en de brug gemonteerd zijn. De topkam heeft al 6 gootjes, alleen moeten die dieper gemaakt worden. Dit zal ik doen met een setje sleutelvijltjes en een bewerkt ijzerzaagje. Daarover later meer.
http://img122.imageshack.us/img122/5...ge00110np3.jpg
De Hendrixstrat zal net als mijn SRVstrat een project worden waar ik maanden over zal doen omdat ik ook weer de hals en body zelf wil maken. Ik zal er zeker een verslag van maken, maar dat komt dan bij "Zelfbouw" te staan. Het beginnetje is er al met de titel "Purple Haze".Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic_sam
Ik heb alutape gekocht bij de bouwmarkt (hangt altijd naast de bubbeltjes folie).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idno
Vervolgens (na alles gefreesd te hebben) ga je plakken. Ik vouw altijd een klein stukje per strook om zodat je ook alu op alu hebt ipv alleen alu op plaklaag. Op deze manier zorg je ervoor dat alle stukken met elkaar in verbinding staan. Hier sluit ik ook later een extra aardedraad op aan. Ik zorg er ook altijd voor dat ik alu op de voorkant van de gitaar heb. De onderkant van de slagplaat beplak ik ook in zijn geheel, dus niet alleen dat kleine stukje dat er standaard al zit, maar ook over de elementen en dat sluit dan mooi aan op het tape dat op de voorkant van de gitaar zit. Zo dit alle electronica volledig ingepakt en afgeschermd.
Het is ff een uurtje werk om het netjes te doen, maar met singlecoils is het zeker de moeite waard (hou niet van het karakter van noiseless singlecoils, dus dit is een goed alternatief.
Leuk Project, Rory meets Stevie ahw. Grappig, ik sloop die RW elementen altijd meteen van mijn RW gitaren af, komt meestal GFS op. :) Net weer wat "blowout sales" besteld, setje PAFjes en Tele setje SAMEN voor 50 euri :cooler:
Ik wil nog wel eens proberen van een standaard stratje een hardtail te maken, vast brugje heb ik al. Maar of ik daar mijn kostbare RW aan waag... :satisfie:
Gaat hier waarschijnlijk ook wel mee gebeuren, maar vind de Richwood elementen lang niet zo slecht, ze missen wel wat hoog, maar dat vind ik niet erg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
Met deze elementen ga ik eerst eens kijken hoe deze strat klinkt, want ik heb hem nog nooit gehoord en weet niet hoe ie gaat klinken (en zeker in combinatie met de SRV Exciter die ik ga inbouwen)
Dus de Richwood elementen die ik net op mijn andere strat gehoord heb (ff slagplaatje verwisseld) will ik eerst leren kennen zodat ik een referentiepunt heb om een bestelling te plaatsen.
BTW: hoe zijn die blowout elementen? Heb ze zien staan voor $15,95.
Zo heb ik het nog niet bekeken, maar daar lijkt het wel op, ja.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie