jep.. als gitaristen unplugged spelen en "standaard" elektrisch dan ken je hun stem beter horen en dan weet je gewoon of iemand een goede zanger is..
Printable View
jep.. als gitaristen unplugged spelen en "standaard" elektrisch dan ken je hun stem beter horen en dan weet je gewoon of iemand een goede zanger is..
jij zit veel te veel zever te verkondigen met woorden. te lullen over het literaire en over definities en organisatie. daar draait het bij nirvana allemaal niet om. de muziek van nirvana gaat gewoon recht naar het hart bij een nirvana fan. en dat heeft nul de klote te maken met harmoniën enzo. cobain zou al lang gezegd hebben dat je moet kappen met zeveren en gewoon naar de fuckin muziek luisteren. en die jongerencultuur waar jij het over hebt is maar een stomme hype die er gekomen is nadat hij al dood was. ik ben een fan van toen hij leefde. en dat ging nooit om imago maar gewoon om een geluid en een gevoel dat ik voordien nog niet gekend heb. en als jij als leek naar nirvana kan luisteren zoals jij beweert, dan zou je niet zitten mekkeren over cobain zijn speelstijl want een leek herkent het verschil niet tussen een goeie en een slechte gitarist.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daevren
en woorden als ad hominem gebruiken, voel je je daar intelligent door ofzo? niet dat ik voor de rest iets tegen jou heb maar ik blijf er bij, jouw post waar ik in eerste instantie op reageerde vind ik echt de grootste onzin die ik hier de laatste tijd heb gelezen.
@brunodb je heb volkomen gelijk.. was te jong voor zijn optredens. maar ben al fan van toen hij nog leefde.. en jah het grotendeels heb jij al gezegd.. :hippie: :satisfie: :satisfie: wordt een beetje kwaad..
Óf je gaat gewoon voor de rock 'n roll (het gevoel dan, heh, niet de muziek)...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
muziek geeft het gevoel van rock n roll
Ook de muziek van Jan Smit? :D
Dat was het ook wel een beetje...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
eeuwige discussies.......gaaap, ieder doet z'n ding en dat op zn eigen manier...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brunodb
:rockon:
Verder zijn dit soort discussies eigenlijk gewoon onzin, de een houdt van het een, en de ander van het ander.
Ik kan zelf zo'n notenpoeper als Michael Angelo absoluut niet uitstaan, maar als jij het de beste muziek ooit vindt, dan all the more power to you, weet je wel.
Uiteindelijk gaat muziek bij mij over gevoel, en dan kom ik toch meer uit bij Nirvana, or Rory Gallagher, of zo, en niet bij een Michael Angelo. Als dat bij jouw wel het geval is, zei het dat jij daar wel het gevoel in hoord, of dat muziek voor jouw techniek is, dan is dat helemaal geslaagd voor jouw, maar val mij er dan niet mee lastig, en dan doe ik dat bij jouw ook niet.
Wat betreft het argument Kurt Cobain een slechte gitarist, daar ben ik het niet echt mee eens, tuurlijk het speelde meestal niet super ingewikkelde dingen, maar hij wist er wel gevoel in te leggen. En daarbij komt ook dat Kurt Cobain echt een rete-strakke gitarist was. Wat betreft ritme-gevoel is er niets mis met zijn spel. En als je het over melodieen wilt hebben wist hij ook zeer sterke melodieen te schrijven, neem maar een Come As You Are, of een All Apologies. De beste melodieen zijn vaak de simpelste, omdat deze het beste blijven hangen, maar ik besef dat dat misschien ook wel subjectief kan zijn.
Maar in the end, maakt het wat mij betreft niet uit of iemand een goede of een slechte gitarist is, zolang je de muziek goed vindt, wat doet het er dan nog allemaal toe?
Het ging mij ook helemaal niet om stijl, of smaak, wat trouwens een excuus is bepaalde muziek uit te sluiten.
Mijn punt is dat de muziek beter was geweest als bijvoorbeeld Kurt Kobain een betere gitarist geweest was, terwijl de muziek hetzelfde was.
Michael Angelo is precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Hij heeft zelf toe dat hij een circusact is omdat hij zo veel geld kan verdienen.
Dus mijn punt is tweevoudig. Je hebt noot genoeg techniek. Techniek zorgt er alleen voor dat dat wat je speelt beter klinkt. Het heeft niets met speelstijl of smaak te maken.
Ten tweede gaat het om muziek en niet om wat anders. Het gaat niet om 'sex, drugs and rock 'n roll' of om sentimenten of andere emotie.
Jij bent echt een oliebol weet je dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daevren