Sorry Chris, je hebt helemaal gelijk........
TRAVOOOOOOO'S!! :)
Printable View
Sorry Chris, je hebt helemaal gelijk........
TRAVOOOOOOO'S!! :)
en GEEN silvermica's toch?
Of wel?
Moest ontzettend lachen vanmiddag met iemand die ook al dubbel lag omtrent "travo's"........
Eigenlijk is het verschil dus tussen Marshalls en LondonCities dat Marshall traFo's gebruikte en LC traVo's.
:D
Ps Ik gebruik alléén maar veel te dure traFo's hoor! :)
Blij dat we dat mysterie nu eindelijk hebben ontrafeld......of zoals sommigen zouden zeggen:'ontraveld'.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
........ of was het toch met een T? :roll:
:)
Waar we nog het meest aan zouden hebben om te beoordelen hoe waardevol deze mods zijn en of je met een stompbox en eq niet gelijksoortige dingen kan bereiken lijkt mij dat iemand nu zijn LC gaat ombouwen, maar eerst een soundclip maakt.
Vervolgens na de mod, onder exact dezelfde omstandigheden, dus de box + mic + recorder + gitaar alles hetzelfde (op wat vingerzweet na dan, of blaren van het solderen), en dan de knoppen op de amp ook gelijk ook zelfde riff.... en opnieuw opnemen.
Ik kan het niet helemaal volgen...... Daarnaast heb je ook na de mod. nog steeds je cleane londoncity als je dat wilt. Dat is nu het leuke van de true bypass mastervolume. Master op 10, volume knopjes indrukken en ..... Hopsa! Daar is je cleane LC weer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unicron
Nou ja, bijna dan. Je eindbuizen verfikken minder snel na de aanpassingen en er veranderd daadwerkelijk iets als jé aan je bas EQ draaid, een knop die er voorheen eigenlijk meer voor cosmetische redenen zat.
Tja, en hoe je buizenoversturing uit een kastje haalt, daar kunnen ze je bij LINE 6 van alles over vertellen. Daar weet ik niet veel van. :)
Line-6, zou je in dit forumdeel niet willen vloeken? :-)
Maar goed, ik wist dus even niet dat je ook de originele tone-stack nog behield met deze mod. Zal vast ooit wel eens een LC bezitten, dan probeer ik het wel.
LC geen Mojo? Oe, nou is het groene monster boos ;)
http://www.autostatic.com/londoncity/img/evilamps.jpg
http://www.autostatic.com/londoncity...enemonster.jpg
ey. ik heb net een London City DEA100 MKIV aangeschaft.
maar ik heb 'm naar m'n gitaarboer gebracht om 'm te laten nakijken. hij zoemt namelijk constant. in eerste instantie leek het me geen probleem. cool, 't is vintage spul, maar achteraf gezien: wat als ik er een keer mee wil opnemen? dus heb ik 'm weggebracht.
de gitaarboer vertelde me iets over condensatoren en dat daar vet tussen zit wat over de jaren heen wel eens kon gaan lekken. ik heb er verder 0 verstand van, dus ik heb echt geen idee wat het kan zijn. en hij zelf natuurlijk ook niet tot ie hem open schroeft. ik maak me nu een beetje druk over het kosten plaatje. ik heb geen idee wat zo'n operatie kan kosten (stel dat dat vervangen moet worden)?
oja en dan nog iets. ik was aan het zoeken naar london city in dit forum en toen trof ik onder andere deze thread aan: "Vintage amp meeting Sittard za 6 en zo 7 mei 2006"
ik woon in de buurt van Sittard. kan iemand mij vertellen waar in Sittard dit was? en kan iemand me ff een message of email sturen als dat weer plaats vindt?
nja goed ik lees het wel...
60 euro zou nog wel gaan... zolang het maar niet meer dan 100 wordt ofzo...
ik bedoel ik heb voor de amp zelf nog geen 300 betaald...
maar goed. doe je niks aan he en 't is echt 'n amp 4 life
Die (VintageAmp) meeting was bij Ray Disters (1959SLP op dit forum). Moet nog rap verder met z'n andere Marshall....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randolph
De (off-topic) meeting in A'dam was weer " 'n ander soort meeting" maar ook weer veel amps.
Zoem/buzz/brom: elko's hoogstwaarschijnlijk... 60 euri lijkt me aan de lage kant om eerlijk te zijn... en er kunnen natuurlijk ook nog andere dingen aan de hand zijn. Bij www.drtube.com en bij www.cmwamps.com zijn elko's te verkijgen die precies in de originele LC-elko-gaten passen, "reguliere Marshall elko's" zijn net wat groter/dikker wat de werktijd weer langer/duurder maakt.