klinkt allemaal bekend, dat uitproberen. Ik kreeg vorige week mijn GNX3000 binnen en de eerste uren zijn echt spannend.
Alles uitproberen, alle patches doorlopen, koptelefoon erop, amp aansluiten etc etc... Heel leuk.
Printable View
klinkt allemaal bekend, dat uitproberen. Ik kreeg vorige week mijn GNX3000 binnen en de eerste uren zijn echt spannend.
Alles uitproberen, alle patches doorlopen, koptelefoon erop, amp aansluiten etc etc... Heel leuk.
Goed te horen dat je 'm eindelijk binnen hebt. Ik voelde me lichtjes schuldig dat ik 'm net voor je neus bij Musicstore had weggekaapt:D. Verbaast me trouwens wel dat wij tot nu toe de enige zijn op het forum die 'm hebben terwijl ie inmiddels toch wel hier en daar te krijgen is. Of de rest houdt zich angstvallig stil en zijn wij de enige die enthousiast zijn:satisfie: . Dat kan ook natuurlijk.Citaat:
Okee, hij is dus binnen!
Ik ben benieuwd wat je van de software editor vindt en of het je lukt om losse patches the in- en exporteren. Dat gaat overigens niet via USB maar met midi, maar ik neem aan dat je dat wel weet....:cooler:.
Veel plezier ermee vandaag in iedergeval!
Patches moet je toch via midi overzetten? USB is toch puur het audio gedeelte?
En over die effecten instellen Scali. De GT-6/8/Pro heeft ook gewoon dat je het effect kan indrukken en met een draaiknop kan draaien hoor, dus zo nieuw is dat niet ;)
Ja, m'n Zoom 8080 had het ook al, en de 9030 en 9050 ook. Maar bij Boss krijg je maar 1 grote draaiknop, hier heb je een hoop knopjes om veel meer als een stompbox ineens alles goed te draaien, zonder door menu's te bladeren etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Ehm...nee. Ga jij me vertellen dat alle effecten in de G9 hun eigen dedicated draaiknopje hebben, zonder menu's? De Boss heeft namelijk voor de meest gebruikte effecten gewoon voor draaiknopjes. Die grote knop kan ook en is ook voor de menu's. Maar delay's, chorus, reverb, amp, distortion settings kunnen allemaal met hun eigen knopjes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Klopt ja, bij de GT3 had je enkel die grote knop maar vanaf de GT6 hebben ze dedicated draaiknopjes erbij gemaakt voor de meest gebruikte effecten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Voor mij werkt de GT8 vrij intuïtief, maar dat is ook omdat ik de GT3 gewend was. Ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen een probleempunt kan zijn.
Ah kijk, wellicht dat Scali daarom dacht dat dat nu nog was.
Ik dacht al...ik heb 2 van die GT's gehad, de 6 en 8, en ik kan me niet herinneren dat ik alles met die grote knop moest doen :)
Ik heb maar even een apart topic gemaakt, met wat vlugge samples: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73832
Even terug over de fizzies... Ik luisterde even naar je soundsamples en inderdaad hoor ik ik het terug. Ik zal een voorbeeld geven:
http://users.panafonet.gr/mtsag/HCtest.mp3
Dit is een testje van het Line6 forum afgeript waarin je eerst de rauwe opname hoort en dan 2 maal een verschillende oplossing. De frequenties die je daar hoort hoor je terug in Scali's clip:
http://www.soundclick.com/bands/song...songID=3880739
Nu wil ik de pret niet drukken hoor. Ik wil alleen weten hoe erg het bij de G9.2tt is en hoe Zoom daarmee omgaat. Bij Line6 zijn ze met de laatste update niet met een oplossing gekomen namelijk. En de EQ van de POD XT is niet in staat het te verhelpen zonder je klankkleur dramatisch te verneuken.
Ik wil niet lullig zijn, maar als ik een cab mic met een SM57 heb ik ook die hoge fizzies erbij hoor :) Die eq ik er dan wel uit met een geavanceerdere eq dan op de POD bijvoorbeeld.
Overigens vind ik die 2 oplossingen een stuk saaier klinken kwa klank dan het origineel, maar ik snap wat je bedoelt. Er zit duidelijk wat digitaals aan.