Maar als je toch eerst een test-plankje hebt dan kan je het toch veilig proberen tot je een goede tint grijs hebt? :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Printable View
Maar als je toch eerst een test-plankje hebt dan kan je het toch veilig proberen tot je een goede tint grijs hebt? :satisfie:Citaat:
Test plaatje en een hele top zijn toch net wat anders, zal ik maar zeggen. En ik had, euh, wat grove fouten te verbergen met de blackburst (frees die het niet helemaal goed deed bij wat binding).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
Enfin, trans black ziet er meestal leuker uit op de foto dan in het echt.
Ik zag er laatst 1 hangen bij feedback in eindhoven en ik vind het toch wel sjiek hoor :)Citaat:
Sjiek is een ding. Maar ik vind meestal niet dat je dan het meeste uit het hout hebt kunnen halen. En da's toch belangrijk, vind ik. Maargoed, af en toe is een blackburst wel leuk, maar zwart is en blijft een van de moeilijkste kleuren om echt goed te doen (serieus).Citaat:
En dan te bedenken dat zwart geeneens een kleur is :DCitaat:
Dat is een beetje borrelpraat. Het idee is dat een 'zwart' oppervlak al het licht absorbeert, niks terugstraalt en daarom geen kleur heeft, maar er bestaan geen volledig zwarte oppervlakken, er wordt altijd wel iets van licht teruggekaatst, behalve bij zwarte gaten (kijk eens naar die naam!). Een kleur die zo'n zwart gat benadert noemen we in de normale niet-wijsneuzencultuur gewoon 'zwart'.Citaat:
okee okee :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
klopt helemaal, maar misschien verklaart dat waarom je je gitaar zo moeilijk zwart kan verven. Beetje lastig om je gitaar onder te kalken met een zwarte straler die niet bestaat :satisfie:.
Maar ik ga hem dus licht maken... 't Is lekker mijn gitaar!
als je een mooie top hebt, kan licht afgelakt zo'n beetje het mooiste zijn wat je dr mee kan doen, ben benieuwd!!!
Harrald