Ik durf wel te beweren dat Petrucci ook op theoretisch vlak beter is.
Maar nogmaals, Hammett is degene die in Metallica zit, niet Petrucci.
Printable View
Ik durf wel te beweren dat Petrucci ook op theoretisch vlak beter is.
Maar nogmaals, Hammett is degene die in Metallica zit, niet Petrucci.
Maar wie bepaalt wat goeie metal is en wat niet ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Je kan Meshuggah niet vergelijken met Killswitch Engage bijvoorbeeld.
Ik vindt dat elke gitarist/muzikant zijn eigen smaak kan hebben.
ging Kris Haex Hammett vergelijken met Petrucci .. jonge dat kan toch niet :D.
Ik bedoelde meer dat ik niet een volledige Metal head ben, dus dat ik niet alles goed vind... Misschien had ik beter kunnen zeggen dat ik Metal alleen goed vind als ik het heel erg goed vind, maar ja dat slaat ook nergens op natuurlijk... Ik bedoelde meer de muzikaliteit en soms ook de complexiteit ervan en dan vind ik het dus goed...
Metallica (sommige albums) is voor mij lekker muzikaal en Meshuggah enzo behoorlijk complex en muzikaal...
Als het heel erg hard en strak is, dan vind ik het ook goed en als het live dan nog lekker wat energie uitstraalt dan is dat natuurljk helemaal te gek...
In ieder geval: je begrijpt wel wat ik bedoel, denk ik...
Mag ik ook even....?
Ik heb Petrucci met Dreamtheater heel het album 'Master of Puppets' zien spelen :rockon: . Zal ik nog uitleggen aan wie ik de voorkeur geef??
Ik ben het met een aantal hier eens dat Hammet z'n beste tijd wel heeft gehad en erg slordig is geworden, veel van hetzelfde. T'is dat Satriani nog leeft, anders zou ie zich (als vroegere leermeester van Hammet) omdraaien in z'n graf.
Sorry Kris.....
Dream Theater heeft het gespeeld. Metallica heeft het bedacht! En ik heb ook andere gitaristen Metallica-solo's horen spelen, en ik ben blij dat Hammett de solo-gitarist van Metallica is! Wisselt tenminste eens van tempo en gaat niet alles nodeloos vol proppen als het niet moet. Soleert in de vibe van het nummer en ook hij kan supersnel gaan. Maar het gaat er niet om wie het snelst en het meest technisch is. Mijn mening.
Nou ik vind persoonlijk de solo van bijvoorbeeld Seek and Destroy niks met de vibe te maken hebben :stop:
Dat je fan bent van Hammett is okay hoor, maar staar je je niet een beetje blind op hem?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Het zal ook weer niet in elk nummer zijn. Maar hij doet het toch goed.
[QUOTE=Trocar]Dat je fan bent van Hammett is okay hoor, maar staar je je niet een beetje blind op hem?[/QUOT
Ik luister niet alleen naar Hammett als het dat is wat je bedoeld. Ik vind Hammett niet alleen goed. Ik ben wel fan van hem maar er zijn er nog genoeg waarnaar ik graag luister.
Flikker toch op man, voor jou is Kirk god of tenminste jezus. Het ligt er driedubbel te dik bovenop Kris.