NFB de naam zegt het al is een signaal met dezelfde frequentie dat in tegenfase is met het signaal waar het aangeboden wordt. paar mV lijkt mij wat laag. Het zou een mooie sinus moeten zijn. Zit daar alles wel goed? en wat meet je op de speaker out?
Printable View
NFB de naam zegt het al is een signaal met dezelfde frequentie dat in tegenfase is met het signaal waar het aangeboden wordt. paar mV lijkt mij wat laag. Het zou een mooie sinus moeten zijn. Zit daar alles wel goed? en wat meet je op de speaker out?
Speaker out is een raar piekerig signaal van 5V
NFB signaal is nu een mooie sinus van 1 V en is in tegenfase met het signaal dat vanaf de Treble komt.
Waarom ie nu wel sinus is snap ik niet helemaal
eerst bij laag volume gewoon meten heh?
Ja, doe ik, ik draai de volume knop van 0 langzaam oomhoog.
eerst is het een mooi signaal tot de knop bij 8 komt, dan worden het allemaal omgekeerde h - tjes (fototoestel is ff leeg nu).
Rooie platen ook als ik dat lang aanhoudt.
Heb nu ook een weerstand van 100k over de koppelcondensatoren van de PI gedaan en dan lijkt het signaal mooier te worden, zelfs met een gitaar in de input. Ik ga nog wat omhoog, 220k ofzo.
EDIT: als ik er een powersoaker tussendoe, zie ik dat dat ook effect heeft op het signaal van de output. Dat komt bij lange na niet zo hoog en vervormd anders...slechte soaker?
Die 5V output moet denk ik ook met een korrel zout want toen zat de soaker er tussen.
Mijn nuttige bijdrage aan dit geheel: veel te interresant topic dit (Y)
Nou ik word er ff helemaal gek van. Ik weet nu niet meer wat ik wel en niet meet, ik ga heel ff wat anders doen :)
Je bent gestopt met redeneren en valt weer terug op gokken. Koppie erbij houden....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Even een samenvatting.
Ik heb nu een weerstand van 110k over de koppelcaps van de PI gezet en de output is nu getemperd tot 68V. Bij een negatieve roosterspanning van -38V mag dat eigenlijk geen probleem zijn (-34 tot +34). Wel zie ik dat de toppen van dit signaal al afgeplat worden. De PI vervormt?
(Het lijkt me dat ik nu eigenlijk gewoon het hele volume demp.
Je kunt volgens Aiken ook weerstanden tussen de caps en de biassplitters zetten...Dat lijkt verdacht veel op volumeregeling?)
Het NFB signaal is in ieder geval inderdaad Negatief, want het is uit fase met het signaal wat de PI ingaat.
Tot zover de beredeneringen.
Ja vind je? :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V!N