Wat is er zo bijzonder goed aan zijn flightcases dan? Of die van K&K?
Printable View
Wat is er zo bijzonder goed aan zijn flightcases dan? Of die van K&K?
Wat een domme vraag, ze klinken natuurlijk een stuk beter dan SKB cases...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
Pffff!!!!
Nou inderdaad!.....vooral als het een vintage KK bouwjaar 1959 is! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
Gegrijp het wel. Kritz Kraft heeft de naam (in ieder geval in de USA) om de beste flightcases te produceren die er te krijgen zijn. Ook tweedehands zijn ze stukken duurder dan cases van andere merken.
Vinni
Ja idd, hoe had ik zo stom kunnen zijn :D
De flightcases die professionele PA bedrijven maken is niks mis mee.
Okee die maken geen shokmount. We hebben ook zo'n slecht wegenstelsel in NL :p
Vandaar ook mijn toevoeging: maakt verder ook niet zoveel uit;-)
hallo iemeCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
heb ik niet die korg van jou gekocht ??
dtr1000??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenb
zou kunnen....
Wie o wie heeft het geilste setje...
Gaat het daar echt om, volgens mij gaat het om het geilste geluid. Zal verder mij een reet roeste hoe het er uit ziet, als het maar vet klinkt....
Gegroet.
Gelukkig maar. dan heb ik nog een kans!!!
kheb niet het meest luxe setje maar o zo mooi geluid! :-)
Welke flightcase je waarbij nodig hebt hangt af waarvoor je het nodig hebt.
plastic is het makkelijkste te vervoeren, maar laat je eens wat vallen, nou ja, geen garantie dat je spullen nog onbeschadigd zijn. En je case is waarschijnlijk kapot.
Als je iets zwaarst of iets zwaars scherps op je plastic case laat vallen, kans bestaat dat het er dwars doorheen valt op je apparatuur. Bij een houten case is dat al minder, maar bij een niet-shockmount is je apparatuur nog altijd niet helemaal beschermt als de case eens een halve meter valt of zo.
Over de robuustheid van de KK's ; juist omdat het deksel in de voorkant zit en niet ertegen heb je een sterkere kist. Dus als de case op de hoek van het deksel valt is er nog niets aan de hand, ipv dat je een deksel hebt wat uit zijn slutingen is gerukt.
Bij de shockmounts van PL kun je de case met apparatuur van de eerste verdieping afgooien en alles is nog zoals het zou moeten zijn, inclusief case. Dat zou ik met de KK's, zeker de lichte serie zoals die van Dickie niet willen proberen.
Deze shockmount van PL zijn echter wel stinkend duur.
Ze zien er zo uit:
http://members.home.nl/leon.pennings...n-compleet.jpg
Kwa gewicht vallen ze heel hard mee.
Zelf vind ik de mate van bescherming in relatie staat tot de prijs van de apparatuur.
Als je er voor 1500+ euro in hebt zitten is het niet zo slim om om het gebied van bescherming te bezuinigen (door bv een plastic case).
Aan de andere kant, als je een klein rek hebt, zeg 4-8 units kun je het makkelijk zelf tillen en is de kans dat het ding een keer uit je handen knalt wat kleiner, en is het overbodig om shockmounts te gebruiken.
Op basis van het wegennet zou ik niet kijken naar wel/geen shockmounts, maar meer in de vorm van hoe waardevol is het spul voor je, en ben je een lompe boer of zijn je bandleden lompe boeren, zodat er een grote kans is dat de kist een keer uit de handen glipt.
grtz,
LP..