de dean mlx v of die explorer, echt superwaar voor zijn geld!! Wel natuurlijk voor (hard)rock en metal. Sound komt dicht in de buurt van dimarzio's. Lekkere pickups en zeer goed bespeelbaar. Ook tuners redelijk goed. Kortom echt waar voor zijn geld.
Printable View
de dean mlx v of die explorer, echt superwaar voor zijn geld!! Wel natuurlijk voor (hard)rock en metal. Sound komt dicht in de buurt van dimarzio's. Lekkere pickups en zeer goed bespeelbaar. Ook tuners redelijk goed. Kortom echt waar voor zijn geld.
Hallo allemaal.
Ik ben zelf de (trotse) eigenaar van Ibanez SA120. Ik kan deze gitaar bij iedereen aanbevelen die een budget van 279,- euro heeft.
het model is inmiddels al vernieuwd(toen ik hem kocht was hij nog 249,- en was hij iets minder mooi afgewerkt dan nu) De naam is het zelfde gebleven. Het is een fijne gitaar, die lekker snel speelt, er goed uitziet en een heel divers geluid voort kan brengen. Van lekker pittig en fel(de achterste humbucker), tot een heel warm geluid(de voorste humbucker paralel geschakeld).
Hij heeft een geschroefde hals, dit betekend dat de "sustain" van de gitaar niet op en top is, maar ik vind het geluid goed, helemaal als je de aankoopsom in je achterhoofd houdt. Nooit problemen gehad en altijd goed gestemd gebleven!
Ik gebruik de gitaar in combinatie met een line 6 flextone 2.
Washburn HB15. net 2 maanden terug aangeschaft voor 240 euro in Rockpalace den haag. Gangbare prijs zitten tussen de 280 en 360. (ik had mazzel :hippie:
Ik begon zelf eerst met een Squier Bullet... ik betaalde er 200 euro voor... terwijl het nu 80 euro winkelprijs is... zucht.... en et is een kutding vergeleken met wat ik nu heb....
Anyway ik zelf heb uiteindelijk voor 400 euro (winkelprijs 430 euro) een Ibanez RG7321 gekocht.
En ik moet zeggen hijs echt een improvement:
clean klinkt ie zuiver, distortion/overdrive klinkt ie uber, de snaren zitten dicht op de hals wat het spelen makkelijker maakt, de frets zijn jumbo wat het ook makkelijker spelen maakt, daar komt bij hij is 7snarig (extra dikke snaar) en de hardware en soldering is altijd stevig.
Op alle websites waar ze dit ding verkopen krijgt ie 5 sterren.
Hij staat er ook om bekend dat hij onverwoestbaar is en dat de snaren nauwelijks losser komen te zitten.
Dit klopt allemaal al moet ik zeggen dat de dunste snaar wel een kleine negatieve fuzz geeft met distortion... waarschijnlijk moet ik iets aan de topkam(brug) doen... bijvijlen ofzo.
Wat ook belangrijk is... Hij is altijd helemaal zwart :P
Het ENIGE minpuntje is dat hij geen tremolo heeft maar z`n sustain maakt et op zich wel goed.
Door dit ding speel ik inplaats van de yankee doodle, metallica.
Over metallica gesproken, met de juiste tweaks klinkt deze gitaar precies als de gitaren van metallica... letterlijk precies.
Ik ben zoooo blij met deze aankoop :rockon: 8-)
ik heb gisteren een epiphone les paul gaan kopen voor 499 euro i.P.V. 580 euro in keymusic(in België) en hij klinkt echt super!http://www.hickies.co.uk/shop/images...GHT%20BLUE.jpg
Ik heb een Pacifica 120s met DiMarzio Superdistorion als brugelement, voor rock is er niets beters. lekkere hals, lichte gitaar, vette distortion.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIGNUMdrummerke
p.s. je kan er ongestoord op te keer gaan, heb mijn gibson de deur uitgedaan
hier zijn Agile gitaren te koop... beter en goedkoper dan epiphone....
nog nooit van g8ehoord. ze zien er wel gaaf uit. die specs van de SX GG4 STD, zijn best netjes voor 130 $.
Godin Freeway!
goede gitaar, strat model, die kwa sound denk ik nog het meest een paul reed smith nadert en daar niet te zeer voor onderdoet. En dat voor slechts 539 euro's!
Humbucker single humbucker
http://www.godinguitars.com/godinfreewayclassicp.htm