cool, ik had dat al een paar keer gehoord maar wist het niet zeker
Printable View
cool, ik had dat al een paar keer gehoord maar wist het niet zeker
Blanke nitro cellulose lak van Clou, kan je die mengen met ecoline (bruin geel en rood) om een vergeelde look te krijgen op een hals en body?
Zijn die twee te mengen?
nee, maar daar heb ik onder andere transtint dye voor, zelf meng ik dat met waterbased lak van stew mac (omdat ik dat toevallig nog had staan) en zo heb ik ook mijn malmsteen gedaan
de ecoline mengt niet echt met lak terwijl transtint dat wel doet
En clou waterbeits? mengt dat met clou nitrolak? of wat dan wel? wil een gelige tint aan de lak brengen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
je zou het poeder kunnen mengen van clou met de lak, het zal waarschijnlijk wel goed gaan maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd
probleem is wel om de kleur goed te mengen (geel is te geel, misschien "eiken" met geel ?)
Ik heb een Squier (made in Korea) strat uit 1990 die ik graag wil schuren en opnieuw spuiten/lakken. Is er een betaalbare manier om met spuitbussen een goed resultaat te krijgen? Als dat mogelijk is, zouden jullie me merken van spuitbussen en plaatsen waar je die kunt kopen kunnen geven? Het resultaat dat ik graag zou willen: John Mayer strat en John Mayer Strat 2 . In eerste instantie alleen het zilver.
Toen ik de hals vanmiddag van de body haalde kwam ik er tot mijn grote verrassing achter dat de body gelamineerd is. Zie hier . Gaat me dat nog problemen opleveren?
Alvast bedankt voor het advies,
Mark
dikke multiplex power :P weet je zeker dat het een squier body is? bij mijn weten heeft squier nooit multiplex body's gemaakt.
schuren kun je doen met grof papier om mee te beginnen en dan steeds fijner om het hout niet te erg te beschadigen. Als de laklaag erg dik is kun je met een verfafbrander ook erg goed uit de voeten. die valt dan in stukken uiteen.
Met motip (grondlak, kleur en blanke lak) kun je een best mooi resultaat krijgen, kost je ongeveer 10 euro voor de kleur en 7,- voor de grondlak en blanke lak. Polijsten is wel vereist na een dikke maand uitharden.
succes!
squier heeft inderdaad een tijd je multiplex gebruikt (dat was ook de reden dat yamaha ging adverteren met blankgelakte bodies om te laten zien dat die van hun niet gelamineerd waren)
gek genoeg hoeft het helemaal niet slecht te klinken als het een laminaat is
Dankje Koennie en Fred,
Ja, het is echt een Squier. Ik hoorde van iemand anders dat zijn Made in Korea met een Sxxxxxx serial number ook een multiplex body heeft. Ik vond het ook maar vreemd.. Hij klinkt inderdaad heel goed. Ik heb hem gister pas gekocht en uitgeprobeerd met verschrikkelijk doffe snaren, maar er zat nog aardig wat "OOMPF" in :)
Anyway, Motip heb ik vaker over gehoord, is dat te krijgen in auto-accesoire winkels? Over het polijsten, welk wondermiddel gebruik je daar voor? :) Heb ik trouwens ook nog filler of sealer nodig?
Alvast weer erg bedankt,
Mark
ps: Iemand anders nog opmerkingen?
meeste autoaccesoire winkels hebben het (halfords niet, die hebben een eigen merk maar dat vind ik "minder")
polijsten doe je met commandant 4 en bijvoorbeeld speedshine of iets dergelijks als laatste om de gloed van de commandant 4 weg te krijgen en de allerlaatste krasjes uit de lak te krijgen