Les Pauls
Morris LP Custom black, geschroefde hals, zware body, prima gitaar, moesten natuurlijk Dimarzio´s op en Schallers, verkocht aan een vriend.
Ibanez LP goldtop, had ik SD P90s op en toen klonk ie nog niet, gedeeltelijk holle body van aan elkaar gelijmde stukjes hout, was nix.
Gibson LP Custom black 20th anniversary 1974, de Dimarzio bij de brug vervangen door OBL PAF, 5 jaar op gespeeld, nooit gepoetst…, verkocht mid 80s voor HFL 1250,-…
Tokai LP standard sunburst, eerst Gibson en later SD humbuckers, nieuw gekocht in zaak in Den Haag die een week later failliet was, is te koop maar niet onder de prijs…
Strats
Fernandes strat pink, rosewood, OBL "rails" op gehad, leuke gitaar,verkocht.
Squier Korea red, maple neck, was nix, verkocht.
Fernandes strat black, maple nek, frets waren doorgesleten, verkocht.
Fender Mex wit, 2 jaar bruiloften mee gespeeld, dooie gitaar, ingeruild op:
Tokai Goldstar Sound, ash body sunburst, rosewood, Fender USA elementen, is te koop maar niet onder de prijs…
Ibanez "superstrats"
Ibanez S540, paars met glittertjes (…), Floyd, HB/S/S, 3 aparte schakelaartjes, lekkere hardrock gitaar maar ik werd gek van die inbus boutjes, dus ingeruild voor…
Ibanez S540FM, sunburst, mahonie body met maple fineerlaagje, geschroefde maple nek waar nu een scheur van 10 cm in de lengterichting in zit… SD JB, Schaller mechanieken, de gitaar waar ik mee blijf zitten….
Es335 stijl
Ibanez AS100, ik dacht met Dimarzio, ingeruild op:
Ibanez AS200, sunburst, mooie en goede Jap gitaar, 2 jaar Rockabilly mee gespeeld, vond ik wat te dun klinken voor jazz, verkocht, toch wel spijt van gehad.
Gibson ES335 Studio black, lelijke zwarte gitaar, slecht afgewerkt. Had ik SD jazz/PAF op, leuk voor jazz/blues maar onbruikbaar voor rock, verkocht.
Yamaha SA2200, sunburst, de goedkoopste en de beste, verkocht aan een handelaar die zich niet als zodanig heeft voorgedaan…
Tele
Fenix, geel, maple nek, heb ik de body helemaal van afgeschuurd, laagje lag op 3 mm plastic op stukje triplex op 5 latjes op elkaar gelijmd…
Fender Tele Mex, eigenlijk helemaal niet slecht voor het geld, degelijke hardware en goede elementen, echter het is natuurlijk niet het echte hout en dan haal je de echte toon er ook niet uit, verkocht.
Jazz bakken
Ibanez ES175, sunburst, erg lekker spelende en goede 70s Ibbie, in de verkeerde tijd verkocht…
Gibson ES175 sunburst, maple nek, 80s gitaar, was wat feller dan gebruikelijk door die maple nek, verkocht, ja waarom eigenlijk?
Epiphone Joe Pass, naturel, slechtste gitaar ooit? Hals trok krom nadat ik er een setje 012 flatwound op had gezet, kwam niet meer goed…
Ibanez AF200, mooie en goede Jap gitaar, prachtig afgewerkt. Maar was qua sound geen partij voor…
Gibson L4CES, sunburst, oei wat een smak geld maar wat een Stradivarius, gitaar voor het leven.
Ook lachen
Casio MG500 MIDI gitaar, nog altijd de enige gitaar met volledige MIDI converter aan boord, ja dat SF model, toch een verrassend goede en lichtgewicht gitaar, zat wel wat vertraging op de MIDI. Verkocht.
Mijn Eerste Gitaar (Klira?) , vage plank met van die keukenstoel rode plastic bekleding met een wit biesje. De electronica eruit gesloopt, nieuw slagplaatje gemaakt, humbucker erop, body metallic blauw gespoten enz. enz….
De akoestiese afdeling laat ik maar onbesproken. Ja Het Is Wat Beste Mensen.