Thanks, die grote hebben ze alleen in de 10 watt variant en die gaan niet passen. Als die metal oxide kunnen, ga ik die bestellen. Nu eerst operatie reverb 😁
Printable View
Thanks, die grote hebben ze alleen in de 10 watt variant en die gaan niet passen. Als die metal oxide kunnen, ga ik die bestellen. Nu eerst operatie reverb 😁
Hopla, de reverb doet het weer godsamme - ik voelde me gewoon ff trots. Was inderdaad gepriegel. Dank voor alle tips -;)
Het is wel zo dat als ik hem voorbij standje 3 doe (maar zover kom ik eigen nooit) er een brom in komt. Er lijkt iets niet goed met de aarding te zijn. Ik kon dat shield draadje niet goed vastzetten op het shieldpunt. Heb hem aan aarde gelegd aan een jumper die er vlakbij lag, weet niet of het daaraan ligt.
Prachtig, he? Er gaat weinig boven het gevoel van een mooi resultaat als gevolg van wat deskundige, zorgvuldige handarbeid.
Als je seks, drugs en rock 'n' roll niet meerekent tenminste.
't zoemetje/brommetje krijg ik niet weg, ik heb de tank wat gedraaid, maar daar verandert niets mee. De brom ontstaat na standje 2/3 op zich voor mij geen ramp, omdat ik hem daarboven niet gebruik. Maar ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?
Heb je ‘m “wat” gedraaid of 180 graden gedraaid?
haha nee sorry, 90/180/270 graden gedraaid. Maakt niets uit. Nog alu foli eronder gelegd, maakte ook niet uit.
Okee, nee dan is het wat anders ;-)
Op welke pin van de eindbuis meet ik ook alweer de bias? Ik wil hem even meten voordat ik de amp verder ga modificeren, vandaar.
Eh.... zo eenvoudig is dat niet.
Huiswerk:
https://robrobinette.com/How_to_Bias_a_Tube_Amp.htm
Ik gebruik zo’n bias-probe, een buisvoet met een 1 ohm weerstand erin (kathode resistor voltage drop methode)