Oh, mag ik niet zeggen, goth metal?
ik vond de nieuwe term gewoon te lang maar ok,
weldadige orkestrale en soms best mystieke heavy rock
beter zo? :D
Printable View
Oh, mag ik niet zeggen, goth metal?
ik vond de nieuwe term gewoon te lang maar ok,
weldadige orkestrale en soms best mystieke heavy rock
beter zo? :D
Ow zeker wel. De beste subgenre is nog vegetarian progressive grindcore.
Mooi artikel Pepe, en ze heeft gewoon gelijk.
Ja? Niet teveel boze mevrouw die afgeeft op dom kortzichtig niet metal volk en Nederlanders in het bijzonder?
Ok
Ik kan het me wel voorstellen hoor, als je zó goed bent.
Ook wel leuke foto, de mens achter de metal goddess, lekker ongedwongen.
https://images1.persgroep.net/rcs/PJ...79&quality=0.8
Ik heb Floor de meeste afleveringen van de beste zangers bezig gezien en ik vind dat zij het wel snapt en ook een groot muziekhart heeft. Buiten haar prestaties op het vocale vlak, heeft zij ook een fijne attitude in mijn beleving en natuurlijk irriteert het haar dat zij weinig aandacht krijgt in haar geboorteland, waar het gewoonlijk gaat om een klein clubje muzikanten.
Want wat zien we nu wel vaak op TV? het zijn meestal dezelfde kleine groep mensen. Krezip komt na 10 jaar weer met een plaat, hoera. Maar vind jij die zangeres dat iets bijzonders? Persoonlijk vind ik haar irritant, het zal een schat van een mens zijn, maar als ze gaat zingen zet ik het geluid op mute.
Hetzelfde maar minder heb ik met zangeressen als Trijn en Glennis, kunnen beiden echt wel zingen, maar mij raakt het niet en dat heb ik wel met Floor, die pakt mij gewoon beet en neemt me mee.
Nederland is een klein landje en als je niet uit Volendam of Amsterdam komt sta je al met 1 nul achter in de media.
Nou en. Altijd zo geweest, geen aandacht voor subgenres, deal with it.
Of ga huilebalken of doe zoals Floor, ga huilebalken en doe óók met Hilversum mee.
Eat the cake and have it too noemen de Engelsen dat.
Mooi toch?
Haha. Ik luister al ruim 30bjaar metal. Maar ik vind al die gothic en symphonic en epic etc metal maar niets. Ik vind de eerste paar minuten die ik uit diverse nummers van ze heb ontdekt dankzij dit fantastische topic helemaal niet noemenswaardig knap in elkaar steken. Hoeft ook niet om iets wel of niet mooi te vinden uiteraard.
In dat artikel dat Pepe linkte, had Floor het oa over Krezip, die als band wel regelmatig op TV te zien is.
En gisteren was Krezip in DWDD en moest ik ff aan Floor denken.
Ik gun Krezip van harte al die aandacht hoor en van mij mogen ze tien keer Ziggo Dome uitverkopen, maar wat ik gisteren zag was een band die nog steeds als een schoolbandje klinkt, met een zangeres die voor mij geen zangeres mag worden genoemd.
Zij klinkt als de helft van alle dames in Nederland die het leuk vinden om te zingen, maar staat kilometers verwijderd van iemand als Floor.
Dit is mijn mening en daar moet u het mee doen.
Helemaal mee eens Han.
Maar Krezip heeft wel een knuffel en gunfactor. Vond het altijd een schattig stelletje, dat bandje. Muzikaal gewoon degelijke popliedjes, radiomuziek. Meer niet. Maar het is ze gegund omdat ik ze wel sympathiek vind overkomen zonder sterallures. Ze vinden het nog een eer om muziek te mogen maken die veel mensen leuk vinden, dat stralen ze ook uit. Niks mis mee.