Ik ben vooral blij dat ik jouw ME-5 niet heb.
:-)
Printable View
Ik ben vooral blij dat ik jouw ME-5 niet heb.
:-)
Dit geluid heeft zeker zijn plek en is een prima sound. Fender drive kanalen hebben vaak aardig wat headroom dus om deze 'over the top' te laten oversturen met de nodige dosis buizencompressie betekent volume vol open en dan zijn toch de meeste mensen inmiddels de ruimte ontvlucht :-) Daarnaast zijn de meeste speakers in Fender versterkers ook meer gericht op het clean en lichte drive/crunch geluid en oversturen ook niet snel. Het drive kanaal icm een ander drive-achtig pedaal zou een goede optie zijn voor meer oversturing. Maar ook dit gaat allemaal over smaak en dat is geen discussie waard wat mij betreft, eerder het delen van ervaringen en toepassingen...
niet eg boeie allemaal......
maar brad ga je hier nog een liedje van maken en krijgen wij forrrrumleden het ook te horen ,als het af is ?
Als het wat koeler is wil ik wel een korte demosong maken. Ik heb al een goed thema bedacht die zich uitstekend leent voor een demo met dat geluid.
Jouw gehoor (en ook het mijne) werkt anders op een laag versus hoog volume. De lage tonen worden op laag volume minder goed gehoord en daardoor draai je ze dan een beetje bij. Ga je veel luider spelen, speelt die eigenschap niet en ga je vaak de bassen lager zetten. Dat gegeven is iets wat voor ieder mens geldt, dus ook voor jou.
Het gaat me trouwens niet om hoe jouw ME5 over een versterker klinkt, maar in het algemeen dus. Das een kwestie van smaak en ook afstelling.
Ik heb op best een aantal verschillende buizenamps gespeeld de afgelopen 24 jaar (want daarvoor speelde ik akoestisch, ik ben nu 37) maar als er iets vetter wordt bij buizenamps op hoger volume is dat juist natuurlijke compressie en het zingen van lead/ crunchklanken. Je statement doet me een klein beetje afvragen of je dat zelf ook vindt? Fijn dat Andy Latimer dat vond bij die ene Boogie, maar als er iets gaaf was aan mijn Boogies dat ze op hoger volume pas goed klonken.
Nuno Bettencourt had een ME-5 in zijn live rig tijdens de meest succesvolle periode in Extreme.Gozer heeft een goede sound.
http://images.equipboard.com/uploads...g?v=1440320378
Die speakers die Fender er doorgaans in gooit, ja.. goed punt. Ken je die video van Brian Wampler?
Ik hoor gelijk terug waarom ik andere speakers in mijn Fenders heb gezet en niet dol ben op wat Vox nu maakt.
Ik gebruik een Princeton of Deluxe naargelang de setting. Wanneer alles onder stand 4 blijft gebruik ik een booster en een overdrive, bij stand 6 skip ik de overdrive en krijgt de booster die functie en daarboven heb je helemaal niks meer nodig, dan regel je alles met je gitaar volume. En dat klinkt fantastisch. Nadeel is dat je te zacht gaat voor een echt clean signaal maar ik hoor nooit iemand klagen.
Dat is hoe ik booster en overdrives gebruik. Maar ik ben geen shredder natuurlijk, dan zou ik de boel anders aanvliegen.
Een jaar of wat geleden is er een blinde test geweest v.w.b. een stuk of 10 verschillende TS-achtige pedalen, waar veel forumers aanwezig waren (ik niet helaas).
De conclusie was volgens mij dat de Ibanez Metal Screamer(?) er als beste uitkwam, maar ook dat er maar verdomd weinig verschil te horen was tussen de verschillende TS-en. Ik heb er ook een aantal (gehad), maar ik hoor geen/weinig verschil tussen een TS10 of een Maxon OD808. Wellicht wordt het verschil groter als je ze op een cleane amp test, maar op mijn Marshall en Mesa Stiletto hoor ik zeer weinig verschil.
Wat voor Marshall hebben we het dan over? Er zit nl. erg veel verschil tussen de verschillende Marshalls.
Alleen al in de JCM800 serie zijn er al iets van 16 verschillende types, waarvan sommige top-uitvoeringen ook in een combo (1 of 2x12) te krijgen zijn (2e hands).
Ik heb de JCM 800 2205 en 4210 (50W split channel) gehad, en daarmee was het, met name met humbuckers, inderdaad lastig om een lekker crunchy soundje te krijgen. Het smeert nogal dicht, ook als je met je volumeknop van je gitaar werkte. Ik kan me voorstellen dat je dat bedoelt met "gruizig".
Met een Strat met single coils was dat al een stuk beter.
ach nununo
https://www.youtube.com/watch?v=1duw7XVnOMU
rond 5.05 wijze woorden imo
Ik bedenk me ineens dat ik wel een mening heb, maar helemaal geen ervaring heb met de Boss ME-5. Ik heb de ME-50 gehad en dat zou een ander beestje geweest kunnen zijn.
Wat ik me vooral herinner is dat ie de eerste weken lekker klonk, maar dat ik daarna altijd maar bleef kloten met instellingen. Dat ding was altijd heel erg aanwezig, ook wanneer het subtiel moest zijn. (Ik weet het. Het klinkt heel dom, want dat ding moet effecten toevoegen, maar op de een of andere manier had ik er altijd veel last van).