Ik dacht altijd dat die dingen onbetaalbaar waren! Maar eens een onderzoekje aan wagen...
Printable View
Laatste bias check voordat hij in z'n shell kruipt ...
Vandaag komt er 223.1VAC uit de muur: 38.5, 34.4, 35.9, 38.7.
Hij kan dicht! :ok:
Naar dat soort apparaten zat ik ook al te kijken maar ik weet niet of Clouseau dat bedoeld...
Dat ze de "te hoge" spanning van bijvoorbeeld 240V bijvoorbeeld terug brengen naar 220V kan ik me voorstellen maar ik vraag me af of ze de spanning ook op krikken als de spanning uit het stopcontact gezakt is naar 200 of 210V?
Het staat op die websites niet echt duidelijk beschreven...
Ja, alles kan, maar voor het probleem van klankverschillen door een varierende netspanning zal dit weinig doen. Het is met name de lagere gloeispanning die naar mijn idee zorgt dat het geluid dun en blikkerig gaat klinken als de netspanning te laag is. Vooral in de preamp.
die gloeispanning gaat toch niet zo hard omlaag?
als die 6,3 volt moet zijn..
en je hebt 220 in plaats van 230..
minder dan 5% te weinig..
dus 6 in plaats van 6,3 is dat zo merkbaar?
Net de 2203 naar het repetitiehok gebracht om 'm zonder loadbox te testen. Nice!!!
Iets meer 'chuggachugga' dan de 2204 (kan door nieuwe filtercaps komen) en een wat brutere korrel in de drive. Me like! :crazyhappy: Maandag voor het eerst mee repeteren, kijken of er dan nog iets van de verschillen overblijft.
Speciaal voor Henri en Flo hier een verse foto hoe de 2203 er anno 2012 uit ziet:
http://img.sait.nl/2203/2203.jpg
... gelijk een mooi moment om m'n nieuwe padded hoes te showen! :ok:
Waar lag die elementring nu? ;)
Netjes in een bakje in m'n ding waar ik m'n elektronicaspullen in bewaar. vraag me niet hoe hij daar terecht is gekomen, maar in een flits wist ik waar ik moest zoeken! Ik zal wel een plek nodig gehad hebben waar ik 'm samen met z'n schroefjes, elementschroeven en veren kwijt moest. Toen leek het ongetwijfeld een goed idee!
Lagere netspanning heeft vwb de lagere hoogspanning wat invloed op de headroom maar daar merk je minder van dan je zou verwachten.
De gloeidraad vermindering van 10% lijkt me al helemaal geen issue, de 10% heeft nauwelijk invloed op de temperatuur en de emmissie. (eigenlijk eens een keer meten wat het effect is) De Hi-Lo schakeling van een Musicman laat de gloeidraadspanning zakken tot 4V~. Kan niet zeggen dat daar een blikkerig geluid uit voortkomt. Maar, jij ervaart het dus wie ben ik om het tegen te spreken ;). Mij is het nooit opgevallen.